سفارش تبلیغ
صبا ویژن

یادداشتهای روزانه رضا سروری
لینک دوستان
خروش "لبیک یا بحرین" با حضور 500 هزار نفری مردم و شیخ عیسی قاسم

صدها هزار بحرینی در شرایطی که شاه بحرین ادعا کرده بود که تعداد مخالفانش اندک است، امروز در پاسخ به فراخوان رییس شورای علمای بحرین به خیابان‌های منامه آمدند، به‌طوری که بر اساس مشاهدات خبرنگاران از منطقه "الدراز" و خیابان‌های اطراف، این منطقه مملو از جمعیت شد و تاریخی‌ترین حضور معترضان به رژیم دیکتاتوری آل خلیفه رقم خورد.

به گزارش رجانیوز، برآوردها حاکی از حضور حداقل نیمی از ساکنان بحرین در این تظاهرات بزرگ است که در سالروز قیام مردم بحرین برگزار می‌شود.

آیت الله شیخ عیسی قاسم که تظاهرات امروز در پاسخ به فراخوان او برگزار شد، پیش از راه‌پیمایی در خطبه‌های نمازجمعه امروز با تأکید بر مسالمت آمیز بودن فعالیت‌ها و تظاهرات امروز مردم، گفت: تجمع امروز مردم برای نجات کشور و حمایت وحدت ملی است.

وی افزود: ما در پاسخ به فرمان خداوند برای عدالت و کرامت انسان‌ها، می گوییم لبیک یا بحرین، و تأکید می کنیم که فقط در برابر خداوند زانو می زنیم.


شیخ عیسی قاسم تأکید کرد: حضور هرچه گسترده تر اقشار مختلف مردم در تظاهرات، برای تأکید بر این موضوع است که این مطالبات، خواست کل مردم است و نه گروهی از آنها.


 

پس از برگزاری نماز جمعه صدها هزار بحرینی با شعار "لبیک یا بحرین" و سردادن شعارهایی مبنی بر خروج فوری اشغال‌گران رژیم سعودی، درخواست آزادی زندانیان سیاسی و تغییر رژیم آل خلیفه را مطرح کردند.

اخبار، تصاویر و فیلم‌های تکمیلی متعاقبامنتشر خواهد شد.


[ جمعه 90/12/19 ] [ 10:59 عصر ] [ رضا سروری ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ
امکانات وب
ایران رمان