سفارش تبلیغ
صبا ویژن

یادداشتهای روزانه رضا سروری
لینک دوستان
آیت‌الله حسین نوری همدانی:
انقلاب‌های منطقه با نماز آغاز شد؛ نگذاریم مصادره شود

خبرگزاری فارس: یکی از مراجع تقلید قم ضمن ابراز نگرانی از مصادره و استحاله انقلاب‌های منطقه گفت: انقلاب‌هایی که با نماز جمعه و جماعت آغاز شد توسط دشمنان اسلام در حال مصادره است.

 

خبرگزاری فارس: انقلاب‌های منطقه با نماز آغاز شد؛ نگذاریم مصادره شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله حسین نوری همدانی عصر امروز در دیدار با وزیر علوم تحقیقات و فناوری ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه اظهار کرد: خدمت در نظام اسلامی توفیق بزرگی است که خداوند به شما برادران دانشجو اعطا کرده است.

وی تصریح کرد: در اسلام علم، ایمان و آگاهی ارزشمند و مهم است و از دیدگاه حضرت علی(ع) علم اصل و اساس هر خیری به شمار می‌رود و خداوند هم در 80 جای قرآن به آن تاکید کرده و از علم و علما تمجید و تکریم کرده است.

این مرجع تقلید با بیان اینکه باید توجه داشت علم به تنهایی کافی نیست و علم باید توأم با عمل باشد، افزود: قرآن کسی را عالم به حساب می‌آورد که موحد باشد و دانشگاه‌ها و دانشجویان ما باید این گونه باشند.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به اینکه علم فقط برای رسیدن به کمال نیست، خاطرنشان کرد: در تاریخ علمایی بودند که بسیار فعالیت‌های منفی و مذمت شده داشتند، چون ایمان نداشتند.

وی با تاکید بر اینکه مسلمانان باید عمیق و باطن بین بوده و از ظاهربینی خودداری کنند، گفت: عالم کسی است که علمش توأم با توحید، قیامت و یاد خدا باشد.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه سال‌ها دانشگاه‌های کشور زیر نفوذ غرب و استکبار فعالیت داشته است، افزود: دانشجویان برای یافتن علم به خارج از کشور می‌رفتند و توسط دانشگاه‌های کشورهای غربی شستشوی مغزی می‌شدند و زمانی که بر می‌گشتند با دین و روحانیت و اسلام به مخالفت بر می‌خواستند.

آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه زمانی که حضرت امام خمینی(ره) در نوفل‌لوشاتو حضور داشتند خدمت ایشان رسیدم، گفت: در این دیدار ایشان فرمودند که دانشگاه‌های غربی علمی را که به دانشجویان خودشان می‌آموزند به دانشجویان کشور ما نمی‌آموزند.

وی با تاکید بر اینکه زمانی که انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید چهره استکباری دشمنان شناسانده شد، خاطرنشان کرد: از فریاد‌های بلند مرحوم امام اهمیت به علم و دانشگاه بود.

این مرجع تقلید ضمن ابراز نگرانی از مصادره و استحاله انقلاب‌های منطقه افزود: انقلاب‌هایی که با نماز جمعه و جماعت آغاز شد، توسط دشمنان اسلام در حال مصادره است.

آیت‌الله نوری همدانی خاطرنشان کرد: عربستان هزاران وهابی را برای سرکوب انقلاب یمن و یمنی‌ها به این کشور فرستاد تا انقلاب این کشور را مصادره کند.

این مرجع تقلید با تاکید بر اصلاح علوم انسانی بر اساس آموزه‌های دین مبین اسلام بیان داشت: علمی در اسلام مدنظر است که با رشد سیاسی و فرهنگی توأم باشد و در برابر دشمنان بیداری ایجاد کند.

وی با اشاره به راه‌اندازی پارک علم و فناوری در استان قم ابراز داشت: این اقدام گامی در این راستا است که امیدواریم شما بتوانید در این مسیر منشأ فعالیت‌های خوبی باشید.

آیت‌الله نوری همدانی با تاکید بر هوشیاری بیش از پیش ملت‌های مسلمان منطقه در این خصوص ابراز داشت: کار به جایی رسیده که معاون حسنی مبارک دیکتاتور سابق مصر خود را برای ریاست جمهوری نامزد کرده است.


[ چهارشنبه 91/1/23 ] [ 2:23 صبح ] [ رضا سروری ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ
امکانات وب
ایران رمان