سفارش تبلیغ
صبا ویژن

یادداشتهای روزانه رضا سروری
لینک دوستان
جلیلی در کنفرانس خبری :
1+5 بر حقوق هسته‌ای ایران بر مبنای ان پی تی تاکید کرد

خبرگزاری فارس: مذاکره کننده ارشد هسته‌ای کشورمان گفت: آنچه امروز در گفت‌وگوها مطرح شد تأکید بر حقوق هسته‌ای ملت ما بر مبنای ان‌پی‌تی بود.

 

خبرگزاری فارس: 1+5  بر حقوق هسته‌ای ایران بر مبنای ان پی تی تاکید کرد

به گزارش خبرگزاری فارس، سعید جلیلی در ادامه نشست مطبوعاتی در جمع خبرنگاران به سوالات مطرح شده پاسخ داد.

جلیلی در پاسخ به سوال خبرنگار المنار در خصوص بنر مربوط به شهدای هسته‌ای ایران و اینکه آیا در مذاکرات با 1+5 از این موضوع نیز سخنی به میان آمد یا خیر، افزود: ما همواره اعلام کرده‌ایم، آنچه استفاده صلح آمیز هسته‌ای از انرژی هسته‌ای مبتنی بر ظرفیت‌های جوانان ماست، کسانیکه شورای امنیت درخواست آنها را در خصوص تحریم علیه ایران اجابت می‌کند، تروریست‌هایی که مامور ترور دانشمندان می‌شوند و تمام کسانیکه مدعی حقوق بشر هستند به این شعار که انرژی هسته‌ای حق مسلم همه است، پاسخ دهند.

وی در پاسخ به این سوال که محورهای مذاکرات در بغداد چه خواهد بود، گفت: اول خلع سلاح هسته‌ای‌، دوم تئوری رهبر جمهوری اسلامی ایران که یک نگاه روشن است و می‌تواند یک رویکرد بزرگ در راستای خلع سلاح هسته‌ای باشد، سوم جلوگیری از اشاعه سلاح‌های هسته‌ای که از موضوعات مهم همکاری است، چهارم نیز استفاده صلح آمیز از فناوری هسته‌ای به عنوان حق مسلم اعضای ان پی تی.

جلیلی با اشاره به مذاکرات امروز با گروه 1+5 یادآور شد: جز گفت‌وگو با 6 کشور در قالب گروه 5+1، تنها با دوستان روس خود مذاکرات دوجانبه داشتیم.

 مذاکره کننده ارشد هسته‌ای کشورمان در ادامه نشست مطبوعاتی پس از گفت‌وگوهای استانبول گفت: آنچه امروز در گفت‌وگوها مطرح شد تأکید بر حقوق هسته‌ای ملت ما بر مبنای ان‌پی‌تی بود.

وی در خصوص جو امروز مذاکره با نشست قبلی استانبول در حدود 15 ماه قبل اظهار داشت:‌ فضای گفت‌وگوها با احترام به حقوق مصوب در ان‌پی‌تی بود که این گامی مثبت است.

جلیلی گفت‌وگوهای امروز را شکلی خواند و اظهار داشت: ما وارد بحث‌های محتوایی نشدیم.

مذاکره کننده ارشد هسته‌ای کشورمان یادآور شد: روند مذاکرات باید طوری باشد که اعتماد ملت ایران جلب شود.

جلیلی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد سوریه نیز خاطرنشان کرد: دخالت خارجی در این کشور راهگشا نیست.

 

خبرنگار کریستن ساینس مانیتور درباره غنی سازی اورانیوم و اینکه جو مذاکرات امروز با 15 ماه پیش چه تغییری یافته و چه پیشرفتی حاصل شده است؟ که وی گفت: بر طبق معاهده ان پی تی حقوقی برای اعضا تعریف شده از جمله حق غنی سازی. همواره گفته ایم آنچه که ملت ما می خواهد همان حقوقی است همچنان که ما همه تکالیفی که برای اعضا وجود دارد انجام می دهیم.خوشبختانه امروز فضای گفت وگوها با رویکرد احترام به حقوق مصرح در ان پی تی بود و این گامی مثبت بود


[ یکشنبه 91/1/27 ] [ 12:53 صبح ] [ رضا سروری ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ
امکانات وب
ایران رمان