سفارش تبلیغ
صبا ویژن

یادداشتهای روزانه رضا سروری
لینک دوستان
وقتی کمپین «تک رای اپوزیسیون به علی مطهری» جواب نمی دهد+عکس
کاهش33درصدی رای‌مطهری باوجودسنگ‌تمام صدای‌امریکا وبهنود!

«درست همین است که دکتر خزعلی به ساکنان تهران توصیه کرده است تا بروند و به دکترعلی مطهری رای بدهند.» این جمله را نه یکی از فعالان سیاسی و یا کار‌شناسان اجتماعی و سیاسی کشور بلکه مسعود بهنود، عضو ارشد اتاق سیاستگذاری تلویزیون دولتی انگلیس در وبلاگ شخصی خود نوشته است؛ رویکردی که نشان از تلاش وی و همراهانش برای ورود یک فرد خاص به داخل مجلس شورای اسلامی و برخلاف بر طبل تحریم کوبیدن سایر جریانات ضدانقلاب دارد.

به گزارش رجانیوز، رای پایین علی مطهری در مرحله اول انتخابات و در حالی که او گمان می کرد نه تنها خود بلکه ده نفر دیگر از کاندیداهای پرحاشیه مجلس را با عنوان مطهری و تحت لیست صدای ملت وارد مجلس خواهد کرد، نکته‌ای بود که سبب شد مطهری در فاصله زمانی تبلیغات مرحله اول و دوم انتخابات، استراتژی انتخاباتی و تبلیغاتی خود را تغییر دهد.

آنچنان که رجانیوز در تحلیل آراء مرحله اول مجلس شورای اسلامی نوشته بود، حملات متعدد علی مطهری به جریان انقلابی سبب شد تا او که در مجلس هشتم با رای بالا و در مرحله اول در جایگاه سوم به مجلس راه یافته بود، در این انتخابات با کاهش محسوس 21 درصدی آراء خود مواجه شود و جایگاهی بهتر از نهمی تهران را نتواند کسب کند تا نه در مرحله اول انتخابات که در کمال ناباوری مجبور باشد در مرحله دوم برای ورود به مجلس رقابت کند.

مطهری که در مرحله اول انتخابات به طور ویژه بر روی رای بدنه حامی فتنه حساب باز کرده بود، پس از مشاهده نتایج انتخابات مرحله اول انتخابات بود که به این تحلیل ایمان آورد که حمله و پرخاش به جریانات انقلابی در مجلس و ییرون از آن، مواضع دشمن شاد کند در قبال فتنه و کنایات و تعریضات غیرقابل قبول در باب موضوع ولایت فقیه، نه تنها بر سبد رای او نیافزوده است که موجب کاهش معنادار آراء او در شهر تهران نیز شده است.

شاید بر همین مبنا بود که مطهری تلاش کردبا تغییر استراتژی بخشی از رای از دست رفته را به سبد بازگرداند. سکوت رسانه‎ای و پرهیز از اظهارنظرات جنجالی در رسانه‌ها، دیدار با مراجع تقلید در قم و تلاش برای گرفتن تاییده در باب انقلابی گری خود و ترغیب یاران حاشیه‌سازش همچون حمیدرضا کاتوزیان برای انصراف از کاندیداتوری و به نحوی تصفیه لیست صدای ملت، همه و همه طراحی های جدید مطهری بود برای بازگرداندن آب رفته به جوی!

اما آنچنان که توبه گناهکار در هنگام قبض روح به سختی پذیرفتنی می شود،  توبه دقیقه نود مطهری هم برای بدنه جریان انقلاب موثر نیافتاد، تا اینبار نه تاییدیه مراجع تقلید و نه عکس گرفتن در قم که ویژه برنامه صدای امریکا در شب انتخابات به کمک علی مطهری بیاید و این بار این مهدی خزعلی تازه از زندان بازگشته و مسعود بهنود باشند که بر خلاف دوره اول انتخابات و تلاش برای تحریم انتخابات، اینبار نه اینکه برای تحریم انتخابات خط  و نشان نکشند که برای مطهری از شمال شهری‎های تهران رای جمع کنند. این در حالی بود که بیشترین پوسترهای تبلیغاتی که در این منطقه نیز خودنمایی می کرد پوسترهای علی مطهری بود.

مهدی خزعلی که سابقه همراهی او با جریان آشوب و برانداز و حمایت جدی او از هتک حرمت کنندگان عاشورای حسینی در سال 88 و اقدامات ساختارشکنانه اش پای او را به زندان باز کرده بود، در هفته‌های اخیر و پس از آنکه حضور گسترده مردم در انتخابات مجلس نهم، خواب تحریم انتخابات در جمهوری اسلامی ایران را به کابوس تبدیل کرد، کمپینی تحت عنوان «تک رای به علی مطهری» راه‌اندازی کرد تا به گفته خودش، زمینه را برای ورود یک نماینده شجاع و آزاد به مجلس فراهم کند.

خزعلی در وبلاگ خود به نقل از جمعی از مجرمان کودتای مخملی سال 88 نوشته بود: «انتخاب بین حضور فعال در میدان سیاست و مقابله با کج اندیشان و سوء استفاده گران از بیت المال از یک سو و منفعل بودن و گوشه گیری از سوی دیگر! ما نیز درکنار هم بند عزیزمان خواهان حضور فعال در صحنه اعتراض و تلاش برای احقاق حق و حاکم کردن رای و انتخاب ملت بر سرنوشت کشور عزیزمان هستیم. بیایید همه با هم درکنار دکتر خزعلی با «تک رای به دکتر علی مطهری» درمرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی ادامه? حضورفعالمان را در صحنه مبارزه سیاسی اعلام نماییم.»

او درباره علت رای به مطهری هم نوشته است: «اینکه علی مطهری را به این دلیل انتخاب کردم که او را بسیار بسیار با صلاحیت‌تر از اعضای اقلیت مجلس می‌بینم، چرا که به گفته? خودش اصولگراست، اما بیشترین حمایت را از منتقدان و معترضان کرده است؛ ضمن اینکه با این کار تمرین می‌کنم که بتوانم کسی را بپذیرم که هم عقیده? من نیست ولی نه نان را به نرخ روز می‌خورد و نه از قدرتی ترس و واهمه‌ای دارد و هم عدالت را تا آنجا که می‌تواند به خوبی رعایت می‌کند.»

خزعلی که برخی شایعات درباره ارتباط او با انجمن ضاله حجتیه نیز مطرح است اما خود این مساله را رد می‌کند، حتی برای دفاع از علی مطهری، دست به طراحی و انتشار تراکت تبلیغاتی با رنگ سبز هم زده است.

رای آوری علی مطهری برای صدای امریکا رسانه وابسته به دولت امریکا آنقدر مهم بود تا این رسانه برنامه ویژه ای را در آستانه انتخابات مرحله دوم ترتیب دهد و به این واسطه برای جنبش "تک رای به علی مطهری" از میان تحریمی های انتخابات یار بتراشد.

البته حمایت و استقبال «صدای آمریکا» و گروه‌های اپوزیسیون از مواضع و شخصیت علی مطهری مسبوق به سابقه بوده، به طوری که علیرضا نوری‌زاده یکی از اشخاص بدنام در میان ضد اپوزیسیون در مراحلی که تایید صلاحیت مطهری با مشکل مواجه شده بود در سخنانی به حال مجلس بدون مطهری اظهار تأسف کرد.

سکوت فعال آقازاده شهید مطهری و تلاش دوستانش برای جذب تک رای از بدنه حامی فتنه برای او اما ظاهرا آنچنان هم که او می کرد جواب نداده است چنانکه 571 هزار رای او در مجلس هشتم در شهر تهران به  380 هزار رای در مرحله دوم انتخابات بصورت معناداری کاهش یافته است تا او خوشحال از اینکه تنها توانسته باز هم به مجلس راه یابد با خبرنگاران مصاحبه کند و از رای به تفکرش سخن بگوید و چشم بر علت اصلی کاهش 33 درصدی سبد رایش ببند که همانا حملات چهار ساله او به جریان انقلابی بوده وهست.


[ یکشنبه 91/2/17 ] [ 11:25 عصر ] [ رضا سروری ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ
امکانات وب
ایران رمان