سفارش تبلیغ
صبا ویژن

یادداشتهای روزانه رضا سروری
لینک دوستان
برتری مجموع درصد رشد آرای منتخبان جبهه پایداری در دور دوم مجلس از تهران/
تخریب‌ها نتیجه عکس داد، رأی کاندیداهای جبهه پایداری بیشتر شد+ جدول

 دور دوم انتخابات مجلس نهم شورای اسلامی روز جمعه گذشته در تهران و 29 حوزه انتخابیه دیگر برگزار شد تا تکلیف 65 کرسی باقیمانده مجلس جدید روشن شود.

به گزارش رجانیوز، در حالی‌که رهبر معظم انقلاب در روز اول فروردین ماه سال جاری بر اتحاد و یک‌پارچگی و کنار گذاشتن بهانه‌ها برای اختلاف تأکید کردند و انتظار می‌رفت که این توصیه نصب العین جریان‌های سیاسی کشور به‌ویژه اصول‌گرایان در آستانه انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی قرار بگیرد، اما متأسفانه ماجرا به‌گونه‌ی دیگری رقم خورد و التهاب خاص فضای انتخابات به تنور بگو مگوها و بعضاً رویکردهای تخریبی دمید، به‌طوری که برخی جریانات سیاسی به‌جای اثبات خود و اعلام برنامه‌هایشان برای مجلس آینده (که البته به‌دلیل تنوع گروه‌ها و سلیقه‌ها در این جرایانات بعید است از یک برنامه منسجم و مورد اجماع در حوزه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی برخوردار باشد) حجم انبوهی از اظهارنظرهای افراد شاخص و تولیدات رسانه‌ای را به تخریب جبهه مقابل خود اختصاص داد.

دو شب‌نامه بدون امضا علیه آیت‌الله مصباح یزدی به‌نام جمعی از دانشجویان دانشگاه امام صادق علیه السلام، انتشار و توزیع یک نشریه دانشجویی با عنوان "فریاد بصیرت" حاوی تخریب و برچسب‌زنی به اعضای شاخص جبهه پایداری، توزیع هماهنگ مطالب تخریبی علیه جبهه پایداری در سایت‌ها، خبرگزاری‌ها و نشریات در اختیار این طیف (که ستاد تخریب این جریان در اثر ارسال یک ایمیل اشتباه به برخی از ایمیل‌هایی که مطالب تخریبی برای آن‌ها ارسال می‌شد، لو رفت)، چندین نوبت اظهارنظر آقایان زاکانی، باهنر، نادران و فدایی بخشی از این موارد است.

با این حال، به‌رغم این حجم از دمیدن بر اختلاف‌ها، درصد رشد آرای راه‌یافتگان از کاندیداهای جبهه پایداری به مجلس نهم در دور دوم در مقایسه با دور اول نسبت به درصد رشد آرای منتخبان جبهه متحد، افزایش بیشتری داشته است که این مسئله نشان می‌دهد تخریب‌ها نه تنها نتیجه‌ی دلخواه تخریب‌گران را به‌دنبال نداشته بلکه به نتیجه‌ی عکس مورد انتظار آن‌ها تبدیل شده است.

(حجت‌الاسلام روح الله حسینیان در دور دوم انتخابات هدف بیشترین حجم از تخریب‌ها قرار گرفت)

 

بر اساس جدولی که در ادامه می بینید، مجموع رشد درصد آرای منتخبان جبهه پایداری در دور دوم نسبت به دور اول، 141.1 درصد است که این عدد در مورد منتخبان جبهه متحد 136.7 درصد است.

در این جدول، تقسیم بندی کاندیداهای جبهه‌های پایداری و متحد بر اساس دور اول انتخابات لحاظ شده است، بنابراین، درصد رشد آرای آقایان نبویان و نوباوه به‌عنوان درصد رشد آرای کاندیدای جبهه پایداری منظور شده است. در عین حال، آرای آقای کوثری و خانم طبیب‌زاده که جزو کاندیداهای مشترک دور اول بودند، در این دور نیز مشترک لحاظ شد و درصد رشد آرای آن‌ها برای مجموع درصد رشد آرای هر دو جبهه منظور شد. (اگرچه دکتر طبیب‌زاده صراحتاً اعلام کرده که تعلقی به جبهه متحد ندارد و اصالتاً کاندیدای جبهه پایداری است، همچنین آقای کوثری نیز از امضا کنندگان میثاق نامه جبهه پایداری بوده‌اند.)

 

همچنین گفتنی است از میان 25 نفر بعد از پنج نفر اولی که در دور اول انتخابات به مجلس راه یافتند، 23 نفر با افرادی که در دور دوم نیز در همین 25 نفر ماندند و به‌عنوان منتخب نهایی مردم به مجلس رفتند، مشترک هستند و تنها دو نفر؛ آقایان حسین فدایی آشتیانی (کاندیدای جبهه متحد و دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی) و پرویز سروری (کاندیدای جبهه متحد و عضو شورای مرکزی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی)) از ورود به مجلس بازماندند و آقایان حسین طلا (کاندیدای جبهه پایداری انقلاب اسلامی) و علیرضا محجوب (دبیرکل خانه کارگر) به مجلس رفتند.

 

درصد آرای مأخوذه منتخبان نسبت به مجموع آرا با تقریب یک رقم اعشار منظور شده است. ردیف‌های مربوط به کاندیداهای جبهه پایداری با رنگ قرمز و ردیف‌های مربوط به کاندیداهای جبهه متحد با رنگ آبی مشخص شده است. دو ردیف مربوط به کاندیداهای مشترک با رنگ زرد جدا شده است. اسامی دو کاندیدای لیست منتقدین دولت هم سبز شده است.


[ یادداشت ثابت - دوشنبه 91/2/19 ] [ 3:42 عصر ] [ رضا سروری ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ
امکانات وب
ایران رمان