سفارش تبلیغ
صبا ویژن

یادداشتهای روزانه رضا سروری
لینک دوستان
حدیث انس(7)/ معرفی کتاب‌های پرفروش نمایشگاه به تفکیک غرفه‌ها
این کتاب‌ها چشم کتابخوان‌های نمایشگاه را گرفتند

گروه فرهنگی: روزهای پایانی نمایشگاه کتاب است و جامانده ‌ها سعی می‌کنند این چند روز باقی مانده را دریابند. خیلی‌ها بدشان نمی‌آید از چند و چون کتاب‌های پرفروش سر در بیاورند تا در این فرصت کم، یک راست به سراغ اصل مطلب رفته باشند. برای همین گشتی زدیم در میان راهروهای نمایشگاه و از برخی غرفه‌های جبهه فرهنگی انقلاب سراغ پرفروش‌هایشان را گرفتیم. اگر به سلیقه کتاب‌خوان‌ها و بازدید کنندگان ‌هفته اول نمایشگاه اعتماد دارید، گزارش زیر می‌تواند به کارتان بیاید. از آنجا که معمولا بازدیدها از راهروهای ابتدایی شبستان آغاز می‌شود و خستگی و شلوغی مجال نمی‌دهد تا خیلی از غرفه‌های پایانی دیده شود، این گزارش را از انتهای شبستان آغاز کردیم. البته بجز غرفه کتب مخصوص مادر سادات(س) که خودشان در صدر عالم امکان جای دارند و گزارش غرفه کتب مربوط به ایشان در صدر این گزارش.


سلامی به مادر خوبی ها در
غرفه ویژه حضرت زهرا(س)

در اوایل شبستان و تقریبا در مرکز سالن غرفه ای قرار گرفته است که به صورت ویژه به فروش کتاب‌هایی درباره حضرت فاطمه زهرا(س) می پردازد. «تنها یادگار»، «فاطمه الزهرا(س)، سرور دل پیامبر(ص)»، «قصه مدینه» و «کلیات صحیفه فاطمیه» از کتاب‌های پرفروش این غرفه در طول نمایشگاه بوده است.
اگر به این غرفه سر بزنید می توانید از تخفیف 50 درصدی کتاب‌های آن استفاده کنید.


وقتی در
نشر شاهد شاهد از غیب می رسد!

غرفه انتشارات شاهد در انتهای شبستان واقع شده است. کتاب «من مادر مصطفی» که در روز سوم نمایشگاه رونمایی شده است و شامل خاطراتی درباره شهید احمدی روشن است پرفروش‌ترین کتاب این غرفه بوده است.

این کتاب را رحیم مخدومی، نویسنده سرشناس و انقلابی آماده چاپ کرده است. دو عنوان کتاب هم از داوود امیریان جزو پرفروش‌های انتشارات شاهد هستند؛ کتاب داستان بهنام و ترکش‌های ولگرد همان کتاب‎های پرفروش امیریان هستند. البته نباید از مجموعه کتاب‌های قصه فرماندهان که هر سال جزو پرفروش‌های این غرفه است غافل شد. این مجموعه از زمانی که 5 جلد از آن چاپ شده بود تا الان که به بیش از 20 جلد رسیده مورد استقبال بوده است.

سید مرتضی آوینی را باید در غرفه
واحه جست!

غرفه انتشارات واحه خیلی ساده و جمع و جور است. مجموعه کتاب‌های شهید آوینی به ساده‌ترین شکل روی میز چیده شده‌اند و طبق گفته مسئول غرفه تا حالا هم خوب مورد استقبال قرار گرفته‌اند.

«فتح خون» و «توسعه و مبانی تمدن غرب» دو کتابی است که علاقه‌مندان شهید آوینی بیشتر از آن‌ها استقبال کرده‌اند.

غرفه
مطالعات و پژوهش‌های سیاسی و کتابی که تمام شده اما هنوز خوب می‌فروشد!

غرفه این انتشارات با کتاب «شرح اسم» که زندگینامه مقام معظم رهبری است، سر زبان‌ها افتاد. اگرچه این کتاب در همان یکی دو روز اول تمام شد اما مسئولین غرفه هنوز هم از علاقه‌مندان این کتاب ثبت نام می کنند و بعد از نمایشگاه بدون دریافت هزینه پستی کتاب را ارسال خواهند کرد.

اما بجز این کتاب، «چریکهای فدایی خلق 1 و 2» نیز جزو کتابهای پر فروش این غرفه است. کتاب سه جلدی «سازمان مجاهدین خلق، پیدایش تا فرجام» هم خوب فروش رفته است. دو کتاب «قحطی بزرگ» و «بسترهای تاسیس سلطنت پهلوی» هم از جمله کتاب‎های پرفروش این انتشارات است.

در غرفه
صهبا بوی عشق می‌آید از این جهاد فرهنگی

موسسه ایمان جهادی که کتاب‌هایش را با عنوان «صهبا» منتشر می‌کند در راهروی 28 قرار دارد. زندگی نامه مرحوم والی با نام «تا خمینی شهر» از کتاب‎های پرفروش این غرفه است. «انسان 250 ساله» و «دغدغه های فرهنگی» هم از دیگر کتابهای این غرفه است. ناگفته نماند که چند عکس زیبا از مقام معظم رهبری هم هدیه کسانی است که از این غرفه خرید کنند.

هنوز صدای ناله به گوش می‌رسد از غرفه
موزه عبرت!

غرفه این انتشارات با دکور جلب توجه کننده و صدای فیلم مستندی که از آن پخش می‌شود در انتهای راهروی 28 قابل تشخیص است. دو کتاب «ساواک شاگرد موساد» و «شکنجه گران می گویند» جزو کتاب‌های پرفروش این غرفه در نمایشگاه امسال بوده است.

این غرفه دو کتاب طنز تلخ هم به نمایشگاه آورده است که کم مورد استقبال قرار نگرفته: «خنده ای به رنگ رنج» و «تلخند زندگی» که شامل خاطرات طنز زندانیان در چنگال ساواک است. فکر می‌کنید واقعا میشود از آن دوران، خاطره طنزی هم داشت؟ شاید این دو کتاب بتوانند جواب این سوال را بدهند.

موسسه اشراق حکمت
؛ تصویری شفاف از یک سراب

این انتشارات دیر اقدام کرده است و به همین دلیل موفق نشده غرفه دریافت کند اما در اواسط راهروی 28 یک جای تنگ و یک میز کوچک به آنها داده‌اند تا سه جلد از جدیدترین کتاب‌هایشان را نمایش دهند. کتاب «سراب سیاست» که کارنامه موسوی خوئینی ها را مرور می‌کند، می‌تواند در همین غرفه نیم بند توجهتان را جلب کند. این کتاب اگرچه از دوشنبه به نمایشگاه آمده اما در همین زمان کم خوب مورد استقبال قرار گرفته است.

سوره مهر؛ 
غرفه پرفروش ترین ها

غرفه سوره مهر تقریبا در مکان همیشگی‌اش قرار دارد، انتهای راهروی 27. «نور الدین پسر ایران» و «پایی که جاماند» توانسته‌اند برای اولین بار «دا» را جا بگذارند و فروششان در نمایشگاه از آن پیشی بگیرد؛ اگرچه هنوز تا رسیدن به فروش کلی «دا» راه زیادی دارند. مجموعه شعر «نامه‌های کوفی» سعید بیابانکی هم از پرفروش‌های سوره مهر است.

رمان 6 جلدی «جاده جنگ» هم علی رغم حجیم بودنش توانسته است نظر اهالی کتاب و ادبیات را جلب کند. «خاطرات عزت شاهی»، «کوچه نقاش ها» و «مهمان صخره ها» از دیگر کتابهای پرفروش این انتشارات در نمایشگاه بیست و پنجم بوده است. مسئول غرفه با اشاره به پرس و جوی مراجعه کنندگان می گوید که اگر کتاب «پایتخت فراموشی» محمد حسین جعفریان به نمایشگاه می‌رسید حتما جزو پرفروش ها می‌شد؛ این کتاب سفرنامه جعفریان به افغانستان است.

در غرفه
مرکز اسناد سند رو می‌کنند!

غرفه مرکز اسناد در چهار راه میانی راهروی 25 است. کتاب «تکیه گاه» که مواضع هاشمی رفسنجانی در فتنه 88 را بررسی کرده است پرفروش ترین کتاب این غرفه است. «مهدی کروبی در مدار سقوط»، «سرگذشت من با مجاهدین»، «نقشه راه» و «صهیونیسم مسیحی» از دیگر کتابهای پرفروش غرفه مرکز اسناد انقلاب اسلامی در نمایشگاه است.

کانون اندیشه جوان؛
یک سبد اندیشه برای یک نسل جوان

غرفه کانون اندیشه جوان در راهروی 24 واقع است. کتاب «مسئله پوشش» که درباره حجاب است، پرفروش ترین کتاب این غرفه بوده است. مجموعه کتابهای «دخترانه» هم خوب فروش رفته است و از این مجموعه هم کتاب «زن منهای مرد» که راجع به اختلاط زن و مرد است بیشتر مورد پسند واقع شده. «راز شهرت صادق هدایت» نوشته محمدرضا سرشار مثل همیشه جزو پرفروشهای این غرفه است. کتاب «ولایت فقیه، مبانی ادله و اختیارات» هم آنقدر مورد استقبال قرار گرفته است که کلا چاپش در همان روزهای ابتدایی نمایشگاه تمام شود.

عماد فردا
؛ بی سر و صدا اما پرکار و با نشاط

انتشارات عماد فردا با رو کردن کتاب «حاجی بخشی» مورد توجه قرار گرفت. کتابی که طبیعتا خوب فروش رفته است. «نصرالله»، «از معراج برگشتگان»، «فانوس کمین» و کتاب «زود پرستو شو بیا» از دیگر کتابهای پرفروش این غرفه در طول نمایشگاه بوده است.

فاتحان
؛ نشری برای فتح جوایز

نشر فاتحان که غرفه اش در راهروی 22 است، خیلی اهل تبلیغ نیست اما کتاب‌های خوبی را به نمایشگاه آورده است و با این کتابها خیلی از جوایز جشنواره‌های دفاع مقدس را درو کرده است. پرفروش ترین کتاب این غرفه «سرباز سال‎های ابری» نوشته قاسم یاحسینی است. کتابی که به خاطرات عبدالحسین بنادری می پردازد؛ این فرد مسئول عملیات سپاه آبادان بوده و فرماندهی نیروهای ایرانی در زمان محاصره آبادان را به عهده داشته است.

جدای از محتوای خواندنی، طرح جلد این کتاب خیلی جالب و دیدنی است. برای دیدن این طرح جلد هم که شده سری به این غرفه بزنید.

سپیده باوران
؛ سپیده ای در افق هنر انقلاب

انتهای راهروی 19 غرفه سپید باوران قرار گرفته است. این غرفه کتاب‌های خوبی از شاعران جبهه فرهنگی انقلاب را ارائه کرده است. کتاب «هی شعرِ تر انگیزد» که مجموعه شعر طنز سعید بیابانکی است خوب مورد توجه واقع شده است. مجموعه شعر جلیل صفر بیگی هم جزو پرفروش‌های این غرفه است.

روایت فتح
؛ روایتی که همچنان خواننده دارد

در راهروی 18 غرفه انتشارات روایت فتح را خواهید دید. کتاب‎های معروف این انتشارات هنوز خوب می‌فروشند. مجموعه کتابهای «نیمه پنهان ماه/ به روایت همسر شهید» و «اینک شوکران» خیلی خواستار دارند و از خود اینها هم کتابهای شهید چمران از نیمه پنهان ماه و شهید مدق از اینک شوکران بیشتر فروش رفته‌اند.

امسال غرفه انتشارات ساقی با روایت فتح یکجا نیست و برای پیدا کردن کتاب‌هایی درباره جنگ نرم، رسانه و سینما باید یک راهرو بیشتر راه بروید و به غرفه انتشارات ساقی برسید.

نشر معارف
 پاتوقی است برای اهل معرفت

دکور زیبای نشر معارف که با عنوان پاتوق کتاب شناخته شده است در راهروی 16 واقع است. کتاب «یوسرائیل» که از اسمش پیداست موضوعش چیست یکی از پرفروش‌های این غرفه است. «گفتمان مبارزه» که درباره اندیشه سیاسی امام خمینی(ره) است و مجموعه کتابهای «پرسش و پاسخ های دانشجویی» از دیگر کتابهای پرفروش پاتوق کتاب است.

این انتشارات با مجموعه کتابهایی خیلی جالب و خواستنی با عنوان «گنجینه» به نمایشگاه آمده که خیلی خاطرخواه پیدا کرده است. قرآن، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، رساله مقام معظم رهبری و دیوان حافط عناوین این مجموعه را تشکیل می‌دهند که در قطع و ابعادی جدید و جذاب و با گرافیکی جوان پسند آماده فروش است. البته بدانید که نهج البلاغه و صحیفه سجادیه این مجموعه تمام شده است.

تکا
؛ محفل شاعران و نویسندگان ایرانی

راهروی 13، غرفه 19 محل انتشارات تکا است. در این غرفه می‌توانید یک دل سیر ادبیات ایرانی بنوشید! کتاب «سوره انگور» که مجموعه شعرهای علیرضا قزوه است از جمله پرفروش‌های تکا در نمایشگاه بوده. «جسمم غزل است» از بهمنی، «واران» از جلیل صفربیگی، «گنجشک های معبد انجیر» از علیرضا بدیع و «کفران» از محمدکاظم کاظمی از دیگر کتابهای پرفروش نشر تکا بوده است.

امینان
؛ سرودن در غربت

غرفه انتشارات امینان خیلی غریبانه در راهروی 7 قرار گرفته است. کتاب‌های گروه فرهنگی شهید هادی را در این غرفه می‌توانید پیدا کنید. «سلام بر ابراهیم» کتاب خاطرات شهید ابراهیم هادی، «شاهرخ؛ حر انقلاب اسلامی» و سایر کتاب‏های این گروه جزو پرفروش ها بوده است و حسابی طرفدار دارد.


انجمن قلم 
غرفه‎ای برای انجمن قلم به دستان مسلمان

انتشارات انجمن قلم در راهروی 8 قرار دارد. شراب خانگی «مهرداد اوستا» که چند روزی هست تمام شده است جزو کتابهای پرفروش این غرفه بوده و مجموعه آثار سپیده کاشانی، کتاب «عشق » مریم مغانی، «قصه های هزار و یک شب» داریوش عابدی و دیوان کامل نیما یوشیبج هم با استقبال خوب مخاطبان مواجه شده است.

سلمان پاک
؛شهرستانی در دل ادبستان

کتاب‎های موسسه تازه پا گرفته «شهرستان ادب» را غرفه سلمان پاک ارائه می‌کند. آنطور که بچه های غرفه می‌گویند علی رغم ناشناخته بودن ولی استقبال از کتابها خیلی خوب است. «صبح بنارس» قزوه و کتاب «چمدان های قدیمی» او جزو پرفروش ترین ها هستند که البته دومی تمام شده است و قرار است دوباره به روزهای پایانی برسد. «بی خبری ها»ی میلاد عرفان پور و «سکوت کاهگلی» رضا شیبانی هم خوب فروش رفته اند.

بوستان کتاب
؛ بوی معرفت آید از این بوستان

غرفه بوستان کتاب در همان اوایل شبستان قرار دارد و کتابهایی با زمینه دینی و معرفتی (البته در قالبهایی مختلف) منتشر می‌کند. کتاب «الهی نامه» علامه حسن زاده آملی به همراه دیگر کتابهای ایشان جزو پرفروش های این غرفه است. «آیین همسرداری» آیت الله امینی، «فروغ ابدیت»، «شیعه در اسلام» علامه طباطبایی به همراه سایر کتب ایشان هم در همین دسته قرار می گیرند.

کتابهای «آنچه یک جوان باید بداند» هم توانسته چشم جوانان مراجعه کننده به این غرفه را بگیرد.


[ یادداشت ثابت - سه شنبه 91/2/20 ] [ 9:31 عصر ] [ رضا سروری ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ
امکانات وب
ایران رمان