سفارش تبلیغ
صبا ویژن

یادداشتهای روزانه رضا سروری
لینک دوستان
گزارشی از اولین گردهمایی مجمع فعالان فناوری اطلاعات انقلاب اسلامی
فرا؛ مجمعی برای فعالان رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی

نخستین گردهمایی مجمع فعالان فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی عصر دیروز با حضور مسئولان فناوری اطلاعات نهادهای مختلف کشور برگزار شد و این تشکل مردم نهاد با هدف مقابله با تهدیدات نرم دشمن رسما آغاز بکار کرد.

به گزارش رجانیوز، در این مراسم نام اختصاری این مجمع با نام «فرا» معرفی شد تا این تشکل مردم نهاد از این پس محفلی باشد برای فعالان عرصه مجازی و فناوری اطلاعات در جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی.

 در این نشست مهدی صرامی - مدیر عامل مجمع فعالان فن‌آوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی - همراه با رییس سازمان تبلیغات اسلامی، رییس مرکز فرهنگی اجتماعی صدرا، رییس مرکز تحقیقات مخابرات و عضو شورای عالی فضای مجازی به سخنرانی برای حاضرین پرداختند.

در این گردهمایی همچنین، مهدی صرامی، مدیرعامل مجمع فعالان فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی درباره ضرورت متشکل شدن ظرفیتهای انقلاب اسلامی در این حوزه سخن گفت؛ علیرضا شاه میرزایی رئیس پژوهشکده فناوری اطلاعات مشکلات جدی بر سر راه فعالان فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال را مطرح و مهدی سیاهکلی معاون رسانه‌های مجازی سازمان صدا و سیما نیز بر ضرورت تولید و توزیع محتوای تحت وب برای مقابله با جنگ نرم تاکید کرد.
 
حجت الاسلام رضا غلامی، رئیس مرکز پژوهش‌های فرهنگی اجتماعی صدرا نیز در این مراسم به تشریح دغدغه‌های متولیان فرهنگ دینی در حوزه فناوری‌های اطلاعاتی و رسانه‌های دیجیتال پرداخت و مهدی اخوان بهابادی قائم مقام وزیر ارتباطات و رئیس مرکز مخابرات ایران نیز اتکا به توان داخلی با توجه به زیرساختهای ارتباطی را در این بخش تشریح و بر لزوم حمایت از بخش خصوصی تاکید کرد. 

راه اندازی IP مدیا برای 10هزار مشترک/ ارایه 20خدمت تلویزیونی روی اینترنت

مهدی سیاهکلی، معاون سازمان صداوسیما هم در نخستین گردهمایی مجمع فعالان فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی با اشاره به برنامه‌های سازمان صدا و سیما برای استفاده از فضای اینترنت در کشور و تولید محتوای داخلی در فضای مجازی اظهار داشت: هم اکنون در کشور ما در فضای آپلود هیچ گونه پیشرفتی نداشته‌ایم و نه تنها مقرراتی برای این وضع وجود ندارد بلکه اقدامات تولیدی نیز در این زمینه انجام نشده است و بیشتر استفاده کاربران از دانلود محتوا است.

وی با بیان اینکه برای عقب نماندن از وضعیت فعلی در فضای مجازی باید پایه‌های نظری مناسبی برای تولید داشته باشیم تا وهمیات فضای اینترنت نتواند بر فرهنگ ما تاثیرگذار باشد، گفت:‌ ما نباید با مدل رسانه‌های غربی تامین محتوا کنیم.

معاون سازمان صدا و سیما با تاکید بر اینکه بشر همچنان به دنبال وهمیات و جادو حتی در فضای سایبری است، خاطرنشان کرد: در صورت تنظیم مقررات محتوای دیجیتالی می‌تون زیرساخت‌های ارتباطی را با قاعده‌های عقلی برای مشترکان به اجرا در آورد. در این راستا سازمان صدا و سیما سرویس IPمدیا را با امکان ارایه صوت و تصویر از طریق خط ADSLتا 8 مگابیت بر ثانیه در تهران و برخی شهرستان ها افتتاح کرده است.

وی با بیان اینکه این سرویس به زودی قادر خواهد بود به 10 هزار مشترک خدمات رسانی کند حداقل پهنای باند دسترسی به این سرویس تبادل اطلاعات را 2 مگابیت بر ثانیه عنوان کرد و گفت: IPمدیا 20 خدمت تلویزیونی را به صورت زنده و یا تایم شیفت و آفلاین به مشترکان ارایه می‌کند.

سیاهکلی در پایان خاطرنشان کرد: با کمک شورای عالی فضای مجازی می‌توان ایده‌هایی را در این فضا مطرح کرد که بتوان دانلود اطلاعات را به تبادل محتوا در این فضا تبدیل کنیم.

برگزاری پنل‌های تخصصی مجمع «فرا»
 
در گردهمایی مجمع فعالان فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی 4 پنل تخصصی با موضوعات بازیهای رایانه‌ای با تکیه بر مسائل پیش روی تولید و انتشار این بازی‌ها، امنیت و زیرساخت فناوری اطلاعات از نگاه فعالان سندیکای تولیدکنندگان افتا، ضرورت توجه به فضای مجازی در رسمیت دادن به فعالان حوزه اینترنت از جمله وبلاگ‌ها و زنجیره خدمات ارزش آفرین تحت وب با هدف همنوا شدن پتانسیلهای پراکنده بخش خصوصی برگزارشد.

در ادامه جمعی از فعالان این عرصه از دغدغه‌ها و پیشنهادهایی را بیان کردند و مطالبی هم توسط فعالان بخش خصوصی حوزه امنیت و زیرساخت درباره وضعیت حوزه‌ی خود و باید‌های آینده و هم‌چنین مطالبی حول محور پیش‌روی امنیت و زیرساخت در حوزه‌ی فن‌آوری اطلاعات توسط دکتر رجایی - عضو هیات مدیره سندیکای تولید‌کنندگان افتا - و مدیرعامل شرکت پیام‌پرداز و سعدی - مدیر عامل شرکت مهران‌رایانه و عضو سندیکای تولید‌کنندگان افتا بیان شد. 

در آخر نیز مهدی صرامی مدیر عامل مجمع "فرا" صحبت‌های پانل‌های مختلف این نشست را جمع‌بندی کرد و قرار شد که این مجمع بعد از این گردهمایی شروع به فعالیت کند و از علاقه‌مندان در این حوزه هم به همکاری دعوت شد.


[ یادداشت ثابت - سه شنبه 91/2/27 ] [ 9:4 عصر ] [ رضا سروری ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ
امکانات وب
ایران رمان