سفارش تبلیغ
صبا ویژن

یادداشتهای روزانه رضا سروری
لینک دوستان

اسامی رئیس و 11 عضو ‌‌هیئت رئیسه سال اول مجلس نهم

خبرگزاری فارس: 12 عضو هیئت رئیسه مجلس نهم در سال اول انتخاب شدند.

 

خبرگزاری فارس: اسامی رئیس و 11 عضو ‌‌هیئت رئیسه سال اول مجلس نهم

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس،‌ اعضای هیئت رئیسه مجلس نهم در سال اول در جلسه علنی امروز سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی انتخاب شدند.

‌‌علی لاریجانی نماینده مردم قم و غلامعلی حدادعادل نماینده مردم تهران ‌نامزد ریاست مجلس شده بودند که ‌لاریجانی 177 رأی را به خود اختصاص داد و برای اولین سال فعالیت پارلمان نهم رئیس مجلس شد. حدادعادل نیز 89 را از آن خود کرد و 4 رأی نیز سفید اعلام شد.

همچنین محمدرضا باهنر و حجت‌الاسلام سید‌محمدحسن ابوترابی‌فرد نمایندگان تهران و حجت‌الاسلام احمد سالک نماینده اصفهان برای تصدی این سمت کاندیدا شدند که ‌ابوترابی‌فرد با 232 رأی و ‌باهنر با 179 رأی از مجموع 271 رأی حاصله به عنوان نواب اول و دوم هیئت رئیسه دائم برای اولین سال فعالیت مجلس نهم انتخاب شدند. سالک نیز 85 رأی نمایندگان را به خود اختصاص داد.

حجت‌الاسلام حسین سبحانی‌نیا، علیرضا منادی، شاهین محمدصادقی، محمدحسین فرهنگی، جواد جهانگیرزاده و محمد دهقان، ضرغام صادقی، سیدمرتضی حسینی، سیدعلی طاهری، ابراهیم کارخانه، غلامرضا کاتب، حاجی دلیگانی و سیدرمضان شجاعی کیاسری نیز کاندیداهای عضویت در هیئت رئیسه دائم مجلس نهم به عنوان دبیر بودند که بر این اساس، حجت‌الاسلام حسین سبحانی‌نیا با 166 رأی، محمدحسین فرهنگی با 164 رأی، محمد دهقان با 161 رأی، شاهین محمدصادقی با 152 رأی، علیرضا منادی با 140 رأی، جواد جهانگیرزاده با 134 رأیاز مجموع 274 آرای مأخوذه به عنوان دبیران هیئت رئیسه دائم مجلس نهم برگزیده شدند.

سیدشریف حسینی با 166 رأی، عبدالرضا مصری با 165 رأی‌ و محمد آشوری با 152 رأی نیز به عنوان ناظران هیئت رئیسه دائم مجلس نهم انتخاب شدند.


[ سه شنبه 91/3/16 ] [ 2:55 عصر ] [ رضا سروری ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ
امکانات وب
ایران رمان