سفارش تبلیغ
صبا ویژن

یادداشتهای روزانه رضا سروری
لینک دوستان
تهران (العالم) سفیر فلسطین در تهران با تقدیر از نقش و دستاوردهای انقلاب اسلامی در جهان اسلام تأکید کرد: انقلاب اسلامی ایران با مسأله فلسطین پیوندهای تاریخی فراوانی دارد.

"صلاح زواوی" روز شنبه در گفتگو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران از آغاز پیروزی، پیوندهای محکمی با مسأله فلسطین داشته است.

وی افزود: حتی قبل از پیروزی انقلاب، حضرت امام (ره) زمانی که در نجف اشرف اقامت داشتند آن فتوای مشهورشان مبنی بر اعطای خمس زکات و بخشی از خمس امام به مبارزان و مردم مظلوم فلسطین را صادر کردند.

زواوی تأکید کرد: پس از پیروزی انقلاب نیز از اولین شعارهای امام خمینی (ره) بنیانگذار انقلاب، "شعار امروز ایران و فردا فلسطین" و "استقلال ایران بدون آزادی فلسطین ناقص است" بود. سپس ایشان آخرین جمعه ماه مبارک رمضان هر سال را به عنوان روز جهانی قدس اعلام کرد. زیرا ایشان با نور ایمان، از خطراتی که در کمین این شهر مقدس مسلمانان وجود دارد به خوبی آگاه بود.

زواوی تاریخ مسأله فلسطین را کاملا مرتبط با انقلاب اسلامی ایران دانسته و گفت: بنیانگذار جمهوری اسلامی، نه تنها رهبر ایران، بلکه یک شخصیت جهانی بود، و دیدگاه هایش محدود به مسائل داخل کشور نمی شد. بلکه همواره به همه مسائل جهان اسلام اهمیت می داد، و یکی از آرزوهای ایشان، آزادی کامل سرزمین های فلسطینی و وحدت کامل مسلمانان و رهایی آنها از چنگال بیگانگان بود.

سفیر فلسطین در تهران خاطرنشان کرد: حضرت امام خمینی (ره) یاران بزرگوار و تأثیرگذاری داشت، که بی تردید در صدر این شخصیت های بزرگ، حضرت آیت الله خامنه ای، رهبر معظم جمهوری اسلامی ایران و آیت الله هاشمی رفسنجانی و برخی دیگر از علمای بزرگوار هستند، که این شخصیت ها نیز به قضیه فلسطین اهتمام فراوانی داشته اند.

زواوی گفت: مسأله فلسطین از دیدگاه حضرت آیت الله خامنه ای هم یک موضوع محوری است؛ و ایشان نیز مانند امام خمینی (ره) توجه بسیاری به فلسطین هستند.

سفیر فلسطین در تهران افزود: دستاوردهای انقلاب اسلامی، نشانگر پیشرفت ایران در مدت مذکور است، و امروزه ایران در زمینه های مختلف علمی، تکنولوژی تجهیزات دفاعی، عمران و آبادانی، سدسازی و غیره به پیشرفت های بسیار بزرگی دست یافته است.

زواوی با درخواست از ملت های مسلمان برای فراخواندن یکدیگر به وحدت و استفاده از همه روش ها برای به انزوا کشاندن رژیم صهیونیستی، تأکید کرد: وحدت اسلامی منافع مسلمانان را در همه جا حفظ می کند و وحدت میان مسلمانان باعث تحقق آرزوی آزادی کامل سرزمین فلسطین خواهد شد.


[ یکشنبه 90/11/23 ] [ 2:9 عصر ] [ رضا سروری ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ
امکانات وب
ایران رمان