سفارش تبلیغ
صبا ویژن

یادداشتهای روزانه رضا سروری
لینک دوستان

به گزارش سرویس استان‌های مرکز خبر حوزه، دکتر سید محمد حسینی، طی سخنانی در مراسم اختتامیه نشست بیداری اسلامی کنفرانس بین المللی وحدت که در هتل آزادی تهران برگزار شد، با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: تاثیرگذاری بر همگرایی جهت دست یابی به وحدت اسلامی بر اساس تعالیم اسلام، عزم جدی نظام جمهوری اسلامی ایران است.


وی همچنین ضمن تشریح اهم فعالیت‌های جمهوری اسلامی ایران در این راستا طی 33 سال اخیر افزود: امام خمینی (ره) از همان ابتدای نهضت، بر این مساله تاکید داشتند که ما بدون تکیه بر شرق و غرب ، نظامی اسلامی برقرار می‌کنیم که در آن، علم ، ایمان، تقوا و جهاد جایگزین قومیت، نژاد، زبان و ... شده و نظامی در برگیرنده آحاد امت مسلمان در اقصی نقاط دنیا به این وسیله شکل گیرد.


حسینی اضافه کرد: در شرایطی که در جهان آن روز ، شوروی؛ عدالت و حمایت از محرومان و کارگران، آمریکا و غرب بحث آزادی و نیز کلیساها بحث معنویت را مطرح می‌کردند، امام (ره) توانست عدالت، معنویت و آزادی را در کنار هم جمع کرده و نظامی با اهداف متعالی تشکیل دهد.


وی خاطرنشان کرد: گام‌های محکم و استوار امام (ره) ثابت کرد که دین مایه عزت و سرافرازی ملت‌هاست و در ادامه این راه نیز مقام معظم رهبری با در پیش گرفتن همین مسیر، جهان را مبهوت دستاوردهای شگرف و زیبای حکومت دینی و اسلامی کردند.


وزیر ارشاد همچنین با اشاره به روند رو به رشد علاقه و گرایش به اسلام در سطح جهان گفت: امروز در هر جای دنیا علاقه مندان فراوانی برای ترجمه اندیشه‌های ناب اسلامی وجود دارند که باید از این فرصت گران بها در راستای معرفی و تبیین فرهنگ اصیل اسلام در سطح جهان، نهایت بهره را برد.


وی، دم مسیحایی امام (ره ) را احیاگر روحیه شجاعت و شهامت، استقامت بین مردم عنوان کرد و افزود: امروز در کشورهای مسلمان منطقه شاهد تاسی آن‌ها از روحیه انقلابی ملت غیور ایران هستیم به نحوی که شهادت جوانان مبارز و انقلابی در کشورهای مصر، تونس، لیبی، یمن و سایر کشورها، روند حرکتی و خیزش اسلامی را در منطقه مختل نکرده است.


حسینی ادامه داد: امروز با قاطعیت می‌توان گفت که مردم ایران همانند امت رسول الله (ص) در صدر اسلام، روحیه جهاد و شهادت طلبی دارند و در برابر هجمه‌های استکبار محکم ایستاده‌اند.


وی در خاتمه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خطبه‌های نماز جمعه تهران ابراز داشت: رهبر فرزانه انقلاب، در این سخنرانی با تشریح ابعاد مختلف خیزش اسلامی منطقه ، با هوشیاری، حرکات تفرقه افکنانه و شیوه‌های دشمنان در بر هم زدن وحدت اسلامی را گوشزد نموده و این بشارت را دادند که با شکست دسیسه‌های دشمنان، اخوت در بین امت اسلامی به وجود آمده و شاهد پیروزی‌های روز افزون اسلام در کره خاکی خواهیم بود.


[ یکشنبه 90/11/23 ] [ 7:42 عصر ] [ رضا سروری ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ
امکانات وب
ایران رمان