سفارش تبلیغ
صبا ویژن

یادداشتهای روزانه رضا سروری
لینک دوستان

یکی از نکات برجسته انیشتین، این دانشمند بزرگ آن است که ایشان بیش از آنکه استاد فیزیک باشند یکی از بزرگترین اندیشمندان فلسفه عصر خود بوده اند . وی معتقد بود که از نظر هوش با مردم دیگر فرقی ندارد و تنها فرقش با مردم عادی در این است که به همه چیز دقیق میشود و از کنار هیچ موضوعی به سادگی نمی گذرد . به بعضی از سخن حکیمانه و پندهای آموزنده این دانشمند بزرگ فیزیک که می توان در زندگی روزمره بکار بست توجه نمایید:

 

1 . کنجکاوی را دنبال کنید

 

“من هیچ استعداد خاصی ندارم .فقط عاشق کنجکاوی هستم “

 

چگونه کنجکاوی خودتان را تحریک می کنید ؟ من کنجکاو هستم. مثلا پیدا کردن علت اینکه چگونه یک شخص موفق است و شخص دیگری شکست می خورد .به همین دلیل است که من سال ها وقت صرف مطالعه موفقیت کرده ام . شما بیشتر در چه مورد کنجکاو هستید ؟

پیگیری کنجکاوی شما رازی است برای رسیدن به موفقیت.

2 .پشتکار گرانبها است

 

“من هوش خوبی ندارم، فقط روی مشکلات زمان زیادی میگذارم”

 

تمام ارزش تمبر پستی توانایی آن به چسبیدن به چیزی است تا زمانی که آن را برساند.مانند تمبر پستی باشید ؛ مسابقه ای که شروع کرده اید را به پایان برسانید .

 

با پشتکار می توانید به مقصد برسید.

 

 

 

3 .تمرکز بر حال

 

“مردی که بتواند در حالی که دختر زیبایی را می بوسد با ایمنی رانندگی کند ، به بوسه اهمیتی را که سزاوار آن هست نمیدهد “

 

پدرم به من می گفت نمی توانی در یک زمان بر 2 اسب سوار شوی .من دوست داشتم بگویم تو می توانی هر چیزی را انجام بدهی اما نه همه چیز .یاد بگیرید که در حال باشید.تمام حواستان را بدهید به کاری که در حال حاضر انجام میدهید.

 

انرژی متمرکز، توان افراد است، و این تفاوت پیروزی و شکست است .

 

 

 

4 .تخیل قدرتمند است .

 

“تخیل همه چیز است .می تواند باعث جذاب شدن زندگی شود .تخیلی به مراتب از دانش مهم تر است “

 

آیا شما از تخیلات روزانه استفاده می کنید ؟ تخیل از دانش مهم تر است ! تخیل شما پیش نمایش آینده شما است .نشانه واقعی هوش دانش نیست ، تخیل است.

 

آیا شما هر روز ماهیچه های تخیلتان را تمرین می دهید ؟اجازه ندهید چیزهای قدرتمندی مثل تخیل به حالت سکون دربیایند.

 

 

 

5 .اشتباه کردن

 

کسی که هیچ وقت اشتباه نمی کند هیچ وقت هم چیز جدید یاد نمیگیرد “

 

هرگز از اشتباه کردن نترسید .اشتباه شکست نیست .اشتباهات شما را بهتر،زیرک تر و سریع تر می کنند، اگر شما از آنها استفاده مناسب کنید . قدرتی که منجر به اشتباه می شود را کشف کنید .

 

من این را قبل گفته ام ،و اکنون هم می گویم ، اگر می خواهید به موفقیت برسید اشتباهاتی که مرتکب می شوید را 3 برابر کنید .

 

 

 

6 .زندگی در لحظه

 

“من هیچ موقع در مورد آینده فکر نمی کنم ،خودش بزودی خواهد آمد”

 

تنها راه درست آینده شما این است که در “همین لحظه ” باشید .

 

شما زمان حال را با دیروز یا فردا نمی توانید عوض کنید .،بنابراین این از اهمیت فوق العاده برخوردار است، که شما تمام تلاش خود را به زمان جاری اختصاص دارید .این تنها زمانی است که اهمیت دارد ، این تنها زمانی است که وجود دارد .

 

 

 

7 .خلق ارزش

 

“سعی نکنید موفق شوید ، بلکه سعی کنید با ارزش شوید “

 

وقت خود را به تلاش برای موفق شدن هدر ندهید،وقت خود را صرف ایجاد ارزش کنید .اگر شما با ارزش باشید ،موفقیت را جذب می کنید

 

استعدادها و موهبت هایی که دارید را کشف کنید ، بیاموزید چگونه آن استعدادها و موهبت های الهی را در راهی استفاده کنید که برای دیگران مفید باشد .

 

تلاش کنید تا با ارزش شوید و موفقیت شما را تعقیب خواهد کرد .

 

 

 

8 .انتظار نتایج متفاوت نداشته باشید.

 

“دیوانگی : انجام کاری دوباره و دوباره و انتظار نتایج متفاوت داشتن “

 

شما نمی توانید کاری را هر روز انجام دهید و انتظار نتایج متفاوت داشته باشید ،به عبارت دیگر، نمی توانید همیشه کار یکسانی (کارهای روزمره) را انجام دهید، و انتظار داشته باشید متفاوت به نظر برسید.برای اینکه زندگی تان تغیر کند، باید خودتان را تا سر حد تغییر افکار و اعمالتان متفاوت کنید، که متعاقبا زندگی تان تغییر خواهد کرد.

 

 

 

9 .دانش از تجربه می آید .

 

“اطلاعات به معنای دانش نیست . تنها منبع دانش تجربه است “

 

دانش از تجربه می آید . شما می توانید درباره انجام یک کار بحث کنید ، اما این بحث فقط دانش فلسفی از این کار به شما می دهد .شما باید این کار را تجربه کنید تا از آن آگاهی پیدا کنید .تکلیف چیست ؟ دنبال کسب تجربه باشید !

 

وقت خودتون رو صرف یادگرفتن اطلاعات اضافی نکنید .دست بکار شوید و دنبال کسب تجربه باشید .

 

 

 

10 .اول قوانین را یاد بگیرید بعد بهتر بازی کنید.

 

“اگر شما قوانین بازی را یاد بگیرید از هر کس دیگر بهتر بازی خواهید کرد”

 

2 گام هست که شما باید انجام بدهید .اولین گام این است که شما باید قوانین بازی که می کنید را یاد بگیرید ،این یک امر حیاتی است.گام دوم این که شما باید بازی را از هر فرد دیگری بهتر انجام بدهید .اگر شما بتوانید این 2 گام را انجام دهید موفقیت از آن شما می شود .



[ جمعه 90/11/21 ] [ 1:35 صبح ] [ رضا سروری ]

آیت الله مرتضی مقتدایی در گفتگو با خبرنگار مرکز خبر حوزه ضمن تبریک ایام پرفضیلت ولادت پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق(ع) و نیز گرامیداشت هفته وحدت و دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار داشت: سخنان حکیمانه و مقتدرانه رهبر فرزانه انقلاب در خطبه های نماز جمعه هفته گذشته تهران، به خوبی اقتدار نظام اسلامی را به دنیا نشان داد.


وی با اشاره به تاثیرات بسیار بالای فرمایشات معظم له در ابعاد داخلی و بین المللی تصریح کرد: این بیانات در شرایطی که با تهدیدات مکرر دشمنان معاند نظام اسلامی و در راس آن، آمریکای جنایتکار و رژیم اشغالگر صهیونیستی روبرو هستیم، بار دیگر توجه همگان را به وظیفه سنگین دفاع از انقلاب اسلامی و حفظ میراث گرانقدر امام راحل (ره) جلب نمود.


عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین با تاکید بر این که سخنان قاطعانه مقام معظم رهبری در دفاع از ملت های مظلوم لبنان و فلسطین و مقابله تمام عیار با رژیم اشغالگر قدس شریف، مایه امید و نشاط دوچندانی در بین انقلابیون منطقه شد، گفت: معظم له در خطبه های نماز جمعه، ضمن اشاره به فراگیری موج بیداری اسلامی در منطقه و جهان، شرایط حساس کنونی منطقه را به خوبی تشریح کرده و همگان را به حفظ اتحاد و انسجام و کار و تلاش بی وقفه دعوت کرده و در این باره رهنمودهای حکیمانه و ارزنده ای را ارایه نمودند.


وی در ادامه با اشاره به این که حوزه های علمیه همچون گذشته در تبعیت از ولایت فقیه، سر سوزنی درنگ نخواهد داشت، خاطرنشان کرد: حوزه های علمیه حمایت قاطع خود را از بیانات روشنگرانه ، وحدت بخش و داهیانه مقام معظم رهبری اعلام داشته و با شکرگزاری به درگاه الهی نسبت به وجود نعمت عظما و بی بدیل ولایت فقیه، این رکن حدوث و تداوم انقلاب، همگان را به تبعیت از دستورات و رهنمودهای معظم له فرا می خواند.


آیت الله مقتدایی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به در پیش بودن راهپیمایی 22 بهمن و نیز انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: ملت بزرگ و بصیر ایران بار دیگر به لطف الهی با حضور در راهپیمایی دشمن شکن 22 بهمن و نیز حضور حداکثری و آگاهانه در انتخابات مجلس نهم، اتحاد ، همدلی و انسجام امت اسلامی را به نمایش گذاشته و دشمنان قسم خورده این مرز و بوم را همچون گذشته مایوس و ناکام می گذارند.


وی در خاتمه گفت: انشاالله آحاد ملت سرافراز ایران و نیز مسئولان محترم با درک شرایط فعلی کشور و دنیا و به ویژه نصب العین قرار دادن سخنان حکیمانه رهبر معظم انقلاب در نماز جمعه، به دشمنان قسم خورده انقلاب و نظام اسلامی ثابت خواهند کرد که به هیچ وجه با تهدیدات و فشار و تحریم از اصول و ارزش های انقلاب اسلامی عقب نشینی نخواهند کرد.


[ جمعه 90/11/21 ] [ 12:8 صبح ] [ رضا سروری ]

معاون بین الملل حوزه‌های علمیه در ادامه با طرح این سوال که وظیفه حوزویان در این برهه از زمان، چیست؟ اظهارداشت: تقویت علمی دروس حوزوی به حدی که طلاب بتوانند با کسب مهارت‌های مختلف علمی، ذهنی، تبلیغی و... به تبلیغ، پژوهش و تدریس بپردازد از جمله وظایف اصلی است که باید در حوزه‌ها دنبال شود؛ از سوی دیگر جامعیت علمی دروس حوزوی ضروری به نظر می‌رسد زیرا تنها مطالعه دروس متداول حوزوی نمی تواند یک طلبه را در مواجهه با نیازهای روز مسلح کند؛ در این زمینه طلاب باید مطالعات تاریخی، اخلاقی، فلسفی، روانشناسی، اقتصادی، فرهنگی، علمی و پژوهشی، مطالعات بین ادیانی و مذهب شناسی و... داشته باشند.


وی آشنایی طلاب با زبان‌های خارجی به خصوص تسلط به مکالمه عربی و انگلیسی را از جمله نیازهای ضروری طلاب امروز ذکر کرد و گفت: بررسی تطبیقی معارف اسلامی با دیگر مذاهب، افزایش مهارت‌های تبلیغی از جمله سخنرانی، کار با اینترنت، تمرین مدیریت فرهنگی همچون بزرگانی مثل امام موسی صدر، توانایی نویسندگی و پِژوهش محوری، شجاعت و بصیرت داشتن مثل امام راحل و مقام معظم رهبری و اخلاص و تقوای الهی از دیگر شاخصه‌هایی است که طلاب امروز جامعه ما باید به آنها دست یابند.


[ جمعه 90/11/21 ] [ 12:6 صبح ] [ رضا سروری ]

به گزارش سرویس استان‌های مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین زمانی در همایش بیداری اسلامی، ویژه حوزویان بناب، با ذکر این مطلب که بیداری اسلامی، مساله جدیدی نیست، اظهارداشت: شاید نام بیداری اسلامی جدید به نظر، برسد ولی در حقیقت تاریخچه آن به بعثت انبیای الهی باز می‌گردد.


وی افزود: گاهی در قرآن، بیداری اسلامی با عنوان احیا ذکر شده است زیرا قرآن کریم شاخصه مردن و زنده بودن انسان‌ها را در میزان رشد آنها ذکر می‌کند و انسان‌هایی که رشد کرده اند و به مقامات عالیه رسیده اند را زنده و حی ذکر می‌کند.


معاون بین الملل حوزه‌های علمیه سراسر کشور، با ذکر این مطلب که قرآن کریم، برخی از افرادی که سرشان از بدنشان جدا شده است را در عداد زندگان می‌خوانند، اظهارداشت: بر اساس تعریف قرآن، امام حسین(ع) و امام خمینی(ره) به علت این که در تاریخ نقش آفرینی داشتند و عقل‌های دفن شده در جامعه اسلامی را زنده کردند، زنده هستند و بر دل‌ها حکومت می‌کنند.


حجت الاسلام والمسلمین زمانی با ذکر این مطلب که امام راحل برای قیام انقلابی و اسلامی خویش دو هدف عالیه داشت، اظهارداشت: استقرار حکومت اسلامی و بر اندازی طاغوت و همچنین انتشار معارف اسلامی در دنیای بشریت. از جمله اهداف عالیه ای بود که توسط امام راحل دنبال می‌شد؛ امام(ره) اقیانوس امت‌های اسلامی را به قیام علیه جهل و استبداد و استکبار فراخواندند؛ در این سی سال نیز در کشورهای مختلف بذرهایی پاشیدیم که الحمدالله این بذرها در حال جوانه زدن و رویش و ثمر دهی هستند.


[ جمعه 90/11/21 ] [ 12:5 صبح ] [ رضا سروری ]

معاون بین الملل حوزه‌های علمیه با بیان خاطرات تبلیغی از کشورهای بوسنی و هرزگوین، لبنان، ‌مصر، روسیه و... گفت: در چند سالی که در قاهره زندگی کردم با علمای بزرگ مصری از جمله شیخ طنطاوی (شیخ الازهر) که رییس بزرگترین دانشگاه دنیا با نیم میلیون دانشجو است دیدار کردم که در این دیدار در خصوص امام خمینی(ره) گفت: امام راحل در قلب من و قلب کل ملت مصر جا دارد و این مساله نشان می‌دهد که عالی ترین مقام دینی مصر نیز به بزرگی و اهمیت جایگاه انقلاب اسلامی و رهبر این انقلاب واقف است و به همین دلیل وظیفه ما به عنوان سربازان امام زمان(عج) و نظام اسلامی سنگین تر خواهد شد؛ همین امروز از پنجاه کشور برای اعزام استاد اسلام‌شناس نامه‌هایی دریافت کرده ایم که امیدواریم بتوانیم پاسخ‌های مطلوبی به آنها بدهیم و با اعزام استادان و کارشناسان مجرب حوزوی به نیازهای آنان پاسخ دهیم.


وی افزود: دور اول بیداری اسلامی در افغانستان و عراق به وجود آمد و در دور دوم چند کشوری که شاهد آن هستیم وارد فاز بیداری اسلامی شدند و حال آنکه دور سوم و چهارم این بیداری چه خواهد بود، باید به انتظار نشست و به وظایف خود در این زمینه عمل کرد؛ بدون شک وقوع این امر حتمی است زیرا خداوند اراده فرموده است تا مومنین زمام دار زمین شوند.


[ جمعه 90/11/21 ] [ 12:2 صبح ] [ رضا سروری ]



* شیعه اهل امانت است


1- قَالَ الصَّادِقُ(ع) شِیعَتُنَا أَهْلُ الْوَرَعِ وَ الِاجْتِهَادِ وَ أَهْلُ الْوَفَاءِ وَ الْأَمَانَةِ وَ أَهْلُ الزُّهْدِ وَ الْعِبَادَةِ أَصْحَابُ إِحْدَى وَ خَمْسِینَ رَکْعَةً فِی الْیَوْمِ وَ اللَّیْلَةِ الْقَائِمُونَ بِاللَّیْلِ الصَّائِمُونَ بِالنَّهَارِ یُزَکُّونَ أَمْوَالَهُمْ وَ یَحُجُّونَ الْبَیْتَ وَ یَجْتَنِبُونَ کُلَّ مُحَرَّم.


حضرت صادق علیه السّلام فرمود: شیعیان ما اهل پارسائى، کوشش، وفاء، امانت، زهد و عبادتند، مردمى هستند که در شبانه روز پنجاه و یک رکعت نماز می‌گزارند، شب را به نماز مى‏ایستند، و روزها روزه می‌گیرند، زکوه مال خویش را مى‏پردازند، و حج می‌کنند و از هر عمل حرامى دورند. (بحار الأنوار ، ج‏65، ص: 167)


* تمسک به اهل بیت(ع)


2- قَالَ الصَّادِقُ(ع) کَذَبَ مَنْ زَعَمَ أَنَّهُ مِنْ شِیعَتِنَا وَ هُوَ مُتَمَسِّکٌ بِعُرْوَةِ غَیْرِنَا


حضرت صادق (علیه السّلام) فرموده: دروغ گفته کسى که گمان کرده شیعه و از پیروان ما است در حالى که به دستگیره‌ای جز ما چنگ‌زده است (پیرو دیگران است) . (بحار الأنوار ، ج‏2، ص: 98)


* ویژگی شیعه


3- عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ(ع) قَالَ وَ اللَّهِ مَا شِیعَةُ عَلِیٍّ(ع) إِلَّا مَنْ عَفَّ بَطْنُهُ وَ فَرْجُهُ وَ عَمِلَ لِخَالِقِهِ وَ رَجَا ثَوَابَهُ وَ خَافَ عِقَابَه


حضرت صادق علیه السّلام فرمود: به خداوند سوگند شیعیان على کسانى هستند که شکم و دامن خود را نگه دارند و براى خداوند کار کنند و امید ثواب از او را داشته باشند و از عذاب او بترسند.(بحار الأنوار، ج‏65، ص: 168)


* تلاش بسیار


4- قَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ(ع) إِنَّمَا شِیعَةُ جَعْفَرٍ مَنْ عَفَّ بَطْنُهُ وَ فَرْجُهُ وَ اشْتَدَّ جِهَادُهُ وَ عَمِلَ لِخَالِقِهِ وَ رَجَا ثَوَابَهُ وَ خَافَ عِقَابَهُ فَإِذَا رَأَیْتَ أُولَئِکَ فَأُولَئِکَ شِیعَةُ جَعْفَر.


امام صادق (ع) فرمود: پیرو جعفر تنها کسى است که شکم و دامن خود را از حرام نگهدارد و بسیار کوشا باشد و براى آفریننده خود، کار کند و به امید پاداش از او و ترسناک از کیفر او باشد، اگر چنین افراد را دیدى شیعیان جعفر آنانند .(الخصال، ج‏1، ص: 296)


* نیکی را مقدم می‌دارد


5- سُئِلَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ(ع) عَنْ شِیعَتِهِمْ فَقَالَ شِیعَتُنَا مَنْ قَدَّمَ مَا اسْتَحْسَنَ وَ أَمْسَکَ مَا اسْتَقْبَحَ وَ أَظْهَرَ الْجَمِیلَ وَ سَارَعَ بِالْأَمْرِ الْجَلِیلِ رَغْبَةً إِلَى رَحْمَةِ الْجَلِیلِ فَذَاکَ مِنَّا وَ إِلَیْنَا وَ مَعَنَا حَیْثُمَا کُنَّا.


از حضرت صادق علیه السّلام صفات و خصوصیات شیعه را پرسیدند، فرمود؛ شیعه ما کسى است که به خاطر رغبتی که به رحمت خدا دارد هر چه را نیک می‌شمرد مقدم می‌دارد و انجام می‌دهد و هر چه را زشت می‌شمرد در انجام آن دست نگه‌ می‌دارد، و نیکى را بروز می‌دهد، در کارهاى خیر و مهم پیشتاز است، پس چنین فردى از ما و بسوى ما و با ماست هر کجا بوده باشیم .( بحار ، ج‏65، ص: 169).


* روایتی از امام باقر‌(ع)


6- عَنْ عَمْرِو بْنِ أَبِی الْمِقْدَامِ عَنْ أَبِیهِ قَالَ قَالَ لِی أَبُو جَعْفَرٍ(ع)یَا أَبَا الْمِقْدَامِ إِنَّمَا شِیعَةُ عَلِیٍّ(ع) الشَّاحِبُونَ النَّاحِلُونَ الذَّابِلُونَ ذَابِلَةٌ شِفَاهُهُمْ خَمِیصَةٌ بُطُونُهُمْ مُتَغَیِّرَةٌ أَلْوَانُهُمْ مُصْفَرَّةٌ وُجُوهُهُمْ إِذَا جَنَّهُمُ اللَّیْلُ اتَّخَذُوا الْأَرْضَ فِرَاشاً وَ اسْتَقْبَلُوا الْأَرْضَ بِجِبَاهِهِمْ کَثِیرٌ سُجُودُهُمْ کَثِیرَةٌ دُمُوعُهُمْ کَثِیرٌ دُعَاؤُهُمْ کَثِیرٌ بُکَاؤُهُمْ یَفْرَحُ النَّاسُ وَ هُمْ یَحْزَنُون.


ابى مقدام گوید: امام باقر(ع) مرا فرمود: اى ابا مقدام شیعه على (ع) فقط افرادى هستند که رنگ رخسارشان دگرگون شده و اندامشان لاغر گشته و خشکیده و لبهایشان خشک و شکمهایشان خالى است و رنگشان پریده و صورتشان زرد است چون تاریکى شب آنان را فرا گیرد زمین را بستر گیرند و پیشانى بر زمین نهند، سجده‏ها کنند و اشکها بریزند، بسیار دعا کنند و بسیار بگریند مردم شادى کنند و آنان غمگینند. ( الخصال، ج‏2، ص: 444)


[ پنج شنبه 90/11/20 ] [ 11:51 عصر ] [ رضا سروری ]

یـار دبستانی من ، با من و همراه منی

چوب الف بر سر ما، بغض من و آه منی



حک شده اسم من و تو، رو تن این تخته سیاه


ترکه ی بـیـداد و ستـم ، مونده هنـوز رو تـن مـا



دشت ِ بی فرهنگی ِ ما ، هرزه تموم ِ علفاش


خوب اگه خوب ، بد اگه بد ، مـُرده دلای آدماش



دست مـن و تـو باید این پرده ها رو پاره کنه


کی میتونه جز من و تـو درد ما رو چاره کنه؟


[ یکشنبه 90/11/16 ] [ 11:37 عصر ] [ رضا سروری ]

روزی سقراط ، حکیم معروف یونانی ، مردی را دید که خیلی ناراحت و متاثراست. علت ناراحتیش را  پرسید ،پاسخ داد:"در راه که می آمدم یکی از  آشنایان را دیدم.سلام کردم جواب نداد و با بی اعتنایی و خودخواهی گذشت  و رفت و من  از این طرز رفتار او خیلی رنجیدم . "

 
سقراط گفت: "چرا رنجیدی؟" مرد با تعجب گفت :"خب معلوم است ، چنین رفتاری   ناراحت کننده است."
 
سقراط پرسید:"اگر در راه کسی را می دیدی که به زمین افتاده و از درد وبیماری به خود می پیچد ، آیا از دست او دلخور و رنجیده می شدی؟"
 
مرد گفت:"مسلم است که هرگز دلخور نمی شدم.آدم که از بیمار بودن کسی دلخور نمی شود."
سقراط پرسید:"به جای دلخوری چه احساسی می یافتی و چه می کردی؟"
مرد جواب داد:"احساس دلسوزی و شفقت و سعی می کردم طبیب یا دارویی به او برسانم."
 
سقراط گفت:"همه ی این کارها را به خاطر آن می کردی که او را بیمار می دانستی،آیا انسان تنها جسمش بیمار می شود؟ و آیا کسی که رفتارش نادرست است،روانش بیمار نیست؟ اگر کسی فکر و روانش سالم باشد،هرگز رفتار بدی از او دیده نمی شود؟ بیماری فکر و روان نامش "غفلت" است و باید به جای دلخوری و رنجش ،نسبت به کسی که بدی می کند و غافل است،دل سوزاند و کمک کرد و به او طبیب روح و داروی جان رساند.
 
پس از دست هیچکس دلخور مشو و کینه به دل مگیر و آرامش خود را هرگز از دست مده و بدان که هر وقت کسی بدی می کند، در آن لحظه بیمار است.

[ جمعه 90/11/7 ] [ 5:39 عصر ] [ رضا سروری ]
<      1   2      
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ
امکانات وب
ایران رمان