سفارش تبلیغ
صبا ویژن

یادداشتهای روزانه رضا سروری
لینک دوستان
رقابت های بین‌المللی کشتی آزاد جام تختی - تهران
ایران قهرمان شد/طلاهای 4 وزن دوم به احسان‌پور، حسین‌خانی، امینی و آذرشکیب رسید

خبرگزاری فارس: مدال های طلای 4 وزن دوم رقابت های بین‌المللی کشتی آزاد جایزه بزرگ فیلا جام جهان پهلوان تختی به کشتی گیران ایران رسید که در پایان مسابقات نیز تیم کشورمان بر سکوی قهرمانی قرار گرفت.

خبرگزاری فارس: ایران قهرمان شد/طلاهای 4 وزن دوم به احسان‌پور، حسین‌خانی، امینی و آذرشکیب رسید

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبری فارس «توانا»، در پایان مسابقات سی و دومین دوره رقابت‌های بین‌المللی کشتی آزاد جایزه بزرگ فیلا جام جهان پهلوان تختی که از ساعت 14:30 امروز در سالن 12 هزار نفری آزادی در اوزان 60، 74، 84 و 120 کیلوگرم برگزار شد تیم کشورمان با 66 امتیاز قهرمان شد. روسیه با 47 امتیاز بر سکوی دوم ایستاد و قزاقستان هم با 40 امتیاز سوم شد.

 

* رده بندی مسابقات 4 وزن دوم به شرح زیر است:

60 کیلو:

1- بهنام احسان‌پور (ایران) 2- حسن مرادقلی (ایران) 3- مصطفی آقاجانی (ایران) و بانزارگچ بایانموخ (مغولستان) 5- عباس دباغی و سیداحمد محمدی (ایران)

74 کیلو:

1- مصطفی حسین‌خانی (ایران) 2- علیرضا قاسمی (ایران) 3- ایمان محمدیان (ایران) 5- لاکوب ماکاراشویلی (گرجستان)

84 کیلو:

1- احسان امینی (ایران) 2- ماگومد ابراگیموف (روسیه) 3- میثم مصطفی جوکار و رضا بیات (ایران) 5- سیمون سیمونف (قزاقستان) و علیرضا گودرزی (ایران)

120 کیلو:

1- سیدمحمدرضا آذرشکیب (ایران) 2- کمیل قاسمی (ایران) 3- یرژان دویسن بیکوف (قزاقستان) و ماگومد گاجی نوررسول اف (روسیه) 5- امید گل محمدزاده و اصغر لاغری (ایران)

 

رده بندی تیمی نیز به شرح زیر است:

 

1- ایران 66 امتیاز

2- روسیه 47 امتیاز

3- قزاقستان 40 امتیاز

4- گرجستان 27 امتیاز

5- مغولستان 18 امتیاز

6- عراق 2 امتیاز

در سی‌و‌دومین دوره این رقابت‌ها به کشتی‌گیران اول تا سوم وزن‌های هفتگانه به ترتیب 4 هزار، 3 هزار و 1500 هزار دلار جایزه نقدی اهدا شد. به تیم‌های اول تا نیز به ترتیب 6، 4 و 3 هزار دلار تعلق گرفت.

 


[ دوشنبه 90/12/22 ] [ 12:5 صبح ] [ رضا سروری ]

از چانه‌زنی به خاطر اختلاف 50 میلیونی رشوه تا خودداری سلطان رشوه از دفاع

خبرگزاری فارس: دومین جلسه محاکمه متهمان فساد بزرگ بانکی در حالی به پایان رسید که تاکنون فقط کیفرخواست دو متهم قرائت شده و از این دو نیز متهم ردیف اول امروز به دلیل استعفای وکیل مدافعش از بیان دفاعیات خودداری کرد.



خبرگزاری فارس: از چانه‌زنی به خاطر اختلاف 50 میلیونی رشوه تا خودداری سلطان رشوه از دفاع

به گزارش خبرنگار قضایی فارس، دومین جلسه دادگاه محاکمه 32 متهم فساد بزرگ بانکی دقایقی به ریاست قاضی ناصر سراج آغاز شد.

در جلسه امروز هم مانند جلسه اول 32 متهم پرونده، وکلای مدافع که یک خانم و یک روحانی در بین آنها هستند، عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران، فراهانی نماینده دادستان، نمایندگان حقوقی بانک‌های مطرح در این پرونده، تعدادی از خانواده متهمان و اهالی رسانه در شعبه اول دادگاه انقلاب حضور داشتند.

پیش از آغاز جلسه، 18 جلد پرونده به همراه تعدادی کتاب قانون مجازات اسلامی روی میز قاضی سراج قرار گرفت.

قاضی سراج: تا قطعیت حکم اسامی و تصاویر متهمان منتشر نمی‌شود

در ابتدای دومین جلسه رسیدگی به پرونده فساد بزرگ بانکی قاضی ناصر سراج با بیان اینکه برخی شهروندان به عدم انتشار تصاویر و اسامی متهمان این پرونده انتقاد داشتند اظهار داشت: این اتفاق به خاطر این است که براساس ماده 188 قانون آیین دادرسی کیفری، هویت متهمان باید محفوظ بماند و تصویری از آنها منتشر نشود.

در ادامه، منشی دادگاه تبصره اول و دوم ماده 188 قانون آیین دادرسی کیفری را برای حاضران قرائت کرد.

توضیحات نماینده سازمان بازرسی کل کشور درباره پرونده

نماینده سازمان بازرسی کل کشور با حضور در دادگاه، درباره این پرونده به خصوص نحوه گشایش ال‌سی‌ها توسط گروه آریا توضیحاتی ارائه کرد.

بختیار، نماینده سازمان بازرسی کل کشور، با بیان اینکه خواستار برخورد با متخلفان این پرونده در چارچوب قوانین هستم اظهار داشت: آثار زینبار فعالیت‌های گروه امیرمنصور آریا، شمال 4 اقدام اصلی بوده است.

وی ادامه داد: ایجاد نقدینگی کلان بدون فعالیت مولد اقتصادی، تحریک بانک‌ها به سرمایه‌گذاری در طرح‌های غیرمولد، ایجاد فضای بی‌اعتمادی به خاطر عدم اختصاص عادلانه اعتبارات و آلوده‌سازی عناصر دستگاه‌ها به واسطه پرداخت رشوه از اقدامات این گروه بوده است.

تعجب قاضی از پرداخت عیدی 20 میلیونی/ متهم: در گروه آریا ارقام یا میلیونی بود یا میلیاردی

در ادامه دومین جلسه محاکمه تعدادی از متهمان پرونده فساد بزرگ بانکی، یکی از متهمان به نام "الف.ش" در جایگاه قرار گرفت و اظهارات وی مبنی بر پرداخت عیدی 20 میلیون تومانی به رؤسای برخی بانک‌ها، تعجب قاضی را در پی داشت.

قاضی سراج که از این اظهارات تعجب کرده بود ابتدا به متهم گفت، منظورتان 20 هزار تومان است که متهم با تکرار رقم 20 میلیون تومان گفت: در گروه امیرمنصور آریا ارقام یا میلیونی بود یا میلیاردی.

قاضی سراج هم در ادامه گفت: ما کارمند هستیم و با این ارقام میلیونی ارتباطی نداریم.

متهم "الف.ش" در ادامه اظهارات خود به برخی از پرداخت‌ها به گروه‌ها و افراد اشاره کرد و گفت: در جریان پرداخت 130 میلیارد تومان به یک صرافی خارج از کشور، 15 میلیارد تومان در قالب کیف‌های پول، 12 میلیارد تومان به آقای "پ"، 20 میلیارد تومان به آقای "د"، 2.5 میلیارد تومان به آقای "ک"، مبلغ 1.2 میلیارد تومانی بابت واردات ریل قطار از چین بوده‌ام.

وی ادامه داد: همچنین مبالغی هم مانند 4 میلیارد تومان تحت عنوان حق‌ مشاوره به خط و ابنیه، 3 میلیارد تومان به حساب شخصی آقای "ر"، 2.4 میلیارد تومان به مدیران برخی شرکت‌ها در قالب وام، 2 میلیارد تومان برای خرید خودروهای لوکس، 2 میلیارد تومان به برادر متهم ردیف اول، یک میلیارد تومان به شرکت لوله‌سازی، 4 میلیارد تومان به مدیرعامل بانک آریا، 2 میلیارد تومان به یکی از اعضای هیئت‌مدیره بانک آریا، 1.2 میلیارد تومان به آقای "ر" و همچنین 150 میلیون تومان به 6 بانک بابت عیدی پرداخت شده است.

مه‌آفرید خسروی از بیان دفاعیات به دلیل استعفای وکیلش خودداری کرد

بعد از پایان توضیحات و اظهارات دو متهم پرونده در مقام مطلع،  مه‌آفرید امیرخسروی متهم ردیف اول پرونده در جایگاه قرار گرفت.

متهم با بیان اینکه وکیل وی غروب چهارشنبه انصراف خود را از ادامه حضور در پرونده اعلام کرده است، از دفاع امتناع کرد و خواستار دفاع از خود در جلسه بعدی محاکمه شد.

نماینده دادستان: وکیل مه‌آفرید با استدلال حرام بودن دفاع از او استعفا داد

فراهانی نماینده دادستان گفت: به همه وکلای مدافع در این پرونده اطلاع دادیم که بیایند و پرونده را مطالعه کنند هرچند وظیفه و الزام قانونی ما نبوده است.

وی ادامه داد: در مطالعه پرونده هم توسط وکلای مدافع هیچ مانعی ایجاد نشده است و بسیاری از وکلا آمدند و پرونده را مطالعه کردند.

فراهانی خاطرنشان کرد: وکیل مدافع مه‌آفرید امیرخسروی مدتی خارج از کشور بود و در بازگشت به ایران به دادستانی آمد و گفت برخی دوستان عنوان کردند حق‌الوکاله من به دلیل دفاع از خسروی حرام است و این آقای وکیل هم با همین استدلال اعلام استعفا کرد.

در پایان اظهارات نماینده دادستان، قاضی سراج با عدم دفاع مه‌آفرید در این جلسه موافقت کرد.

کیفرخواست دومین متهم: فساد فی‌الارض، پولشویی، دریافت و پرداخت رشوه

در ادامه جلسه،‌ فراهانی نماینده دادستان کیفرخواست صادر شده علیه "س،ک" متهم ردیف دوم پرونده را قرائت کرد.

براساس کیفرخواست صادره، اتهاماتی مانند افساد فی‌الارض از طریق گشایش ال‌سی‌های غیرقانونی به مبلغ 2 هزار و 850 میلیارد تومان، ایجاد شبکه تبانی بانکی، اخذ رشوه به مبلغ 24 میلیارد تومان، پولشویی از طریق خرید املاک و پرداخت رشوه به افراد مختلف، در این پرونده به این متهم نسبت داده شده است.

چانه‌زنی متهم بر سر تفاوت 50 میلیونی در اخذ رشوه

متهم بعد از اینکه در جایگاه قرار گرفت، در واکنش به طرح اتهام رشوه 2.4 میلیارد تومانی گفت: اولا این مبلغ 2 میلیارد و 350 میلیون تومان بوده است ثانیا همه آن را برای امور خیریه صرف کردم.

این اظهارات متهم خنده حاضران را در پی داشت و بعد از اینکه قاضی سراج گفت نمی‌دانم چرا همه این کارهای خیریه را به بانکی‌ها می‌سپارند،‌ بار دیگر حاضران از جمله دادستان تهران خندیدند.

دومین جلسه محاکمه متهمان در ساعت 12:30 دقیقه به پایان رسید و با نظر قاضی سراج سومین جلسه محاکمه روز شنبه هفته آینده 27 اسفندماه برگزار خواهد شد.


[ یکشنبه 90/12/21 ] [ 6:29 عصر ] [ رضا سروری ]
عکس: دومین جلسه دادگاه مفسدان اقتصادی


[ یکشنبه 90/12/21 ] [ 6:1 عصر ] [ رضا سروری ]
آن سوی چهره دانشمندی که اکنون جهان نام او را می‌داند؛
ناگفته‌ای از توجه ویژه مصطفی به دعای فرج و توسل به امام زمان(عج)

«ظهور به هر حال اتفاق می‌افتد اما آن چیزی که مهم است، این است که ما در چه جایگاهی نسبت به آن قرار داریم.» این جمله را نه یک عارف مشهور گفته و نه یک عالم برجسته. این جمله، تکیه کلام یک جوان نخبه ایرانی است که همسرش می‌گوید که همیشه وقتی می‌خواست کسی را نصیحت کند، این جمله را خطاب به طرف مقابل می‌گفت. جوانی که در این مسیر جایگاه خود را هم به خوبی شناخت و برای تعجیل در ظهور امام مهدی(عج)، جان خود را فدا کرد: شهید مصطفی احمدی روشن.

به گزارش رجانیوز، چهارشنبه شب تعدادی از وبلاگ‌نویسان به خانه پدری شهید احمدی روشن رفتند تا ضمن دیدار از این خانواده بزرگوار، با شخصیت دانشمندی شهید که شاید تفاوت سنی زیادی هم با آن‌ها نداشت، آشنا شوند و از خصوصیت اخلاقی و زندگی شخصی او بدانند. این دیدار حدود دو ساعت طول کشید اما در دقایق پایانی، همسر شهید، بخش‌هایی از خاطرات و زندگی مصطفی شهید را بیان کرد که همه را تحت تاثیر قرار داد.

همسر شهید ابتدا علت دفن پیکر شهید در امامزاده چیذر تهران را بیان کرد و گفت: «مصطفی پیش از شهادت به امامزاده علی‌اکبر (ع) نرفته بود و شب قبل از ترور با هم قرار گذاشته بودیم که جمعه برای زیارت به آنجا برویم که آن اتفاق افتاد. به همین دلیل، پس از شهادت مصطفی، آنجا را برای خاک‎سپاری انتخاب کردیم تا اولین و آخرین حضور او در آنجا باشد.»

وی همچنین از رابطه معنوی شهید احمدی روشن با امام مهدی (عج) تعریف کرد و گفت که «مصطفی به این مساله ایمان داشت که کاری که برای کشور و انقلاب می‌کند، حتما در راستای تلاش برای تعجیل در فرج است. مصطفی همیشه دعای فرج را می‌خواند و علاقه خاصی به ادعیه مربوط به حضرت مهدی داشت؛ مثل دعای عهد و دعای ندبه. کلا مصطفی علاقه خاصی به امام زمان (عج) داشت؛ برای همین از همه مردم خواهش می‌کنم که همیشه به نیت مصطفی، دعای فرج را بخوانند و از آن جدا نشوند.»

همسر شهید برای بدرقه هم تعدادی دعای فرج و دعای عهد که منقش به تصویر شهید احمدی روشن بود، به حاضرین اهدا کرد و باز هم بر مداومت بر خواندن دعای فرج تأکید کرد.

 

 

 

 

تصویر زیر از شهید مصطفی احمدی روشن مربوط به زمان پس از بازگشت او حج تمتع است که از سوی مادر شهید در اختیار ما قرار داده شد.


[ یکشنبه 90/12/21 ] [ 12:59 صبح ] [ رضا سروری ]
آن سوی چهره دانشمندی که اکنون جهان نام او را می‌داند؛
ناگفته‌ای از توجه ویژه مصطفی به دعای فرج و توسل به امام زمان(عج)

«ظهور به هر حال اتفاق می‌افتد اما آن چیزی که مهم است، این است که ما در چه جایگاهی نسبت به آن قرار داریم.» این جمله را نه یک عارف مشهور گفته و نه یک عالم برجسته. این جمله، تکیه کلام یک جوان نخبه ایرانی است که همسرش می‌گوید که همیشه وقتی می‌خواست کسی را نصیحت کند، این جمله را خطاب به طرف مقابل می‌گفت. جوانی که در این مسیر جایگاه خود را هم به خوبی شناخت و برای تعجیل در ظهور امام مهدی(عج)، جان خود را فدا کرد: شهید مصطفی احمدی روشن.

به گزارش رجانیوز، چهارشنبه شب تعدادی از وبلاگ‌نویسان به خانه پدری شهید احمدی روشن رفتند تا ضمن دیدار از این خانواده بزرگوار، با شخصیت دانشمندی شهید که شاید تفاوت سنی زیادی هم با آن‌ها نداشت، آشنا شوند و از خصوصیت اخلاقی و زندگی شخصی او بدانند. این دیدار حدود دو ساعت طول کشید اما در دقایق پایانی، همسر شهید، بخش‌هایی از خاطرات و زندگی مصطفی شهید را بیان کرد که همه را تحت تاثیر قرار داد.

همسر شهید ابتدا علت دفن پیکر شهید در امامزاده چیذر تهران را بیان کرد و گفت: «مصطفی پیش از شهادت به امامزاده علی‌اکبر (ع) نرفته بود و شب قبل از ترور با هم قرار گذاشته بودیم که جمعه برای زیارت به آنجا برویم که آن اتفاق افتاد. به همین دلیل، پس از شهادت مصطفی، آنجا را برای خاک‎سپاری انتخاب کردیم تا اولین و آخرین حضور او در آنجا باشد.»

وی همچنین از رابطه معنوی شهید احمدی روشن با امام مهدی (عج) تعریف کرد و گفت که «مصطفی به این مساله ایمان داشت که کاری که برای کشور و انقلاب می‌کند، حتما در راستای تلاش برای تعجیل در فرج است. مصطفی همیشه دعای فرج را می‌خواند و علاقه خاصی به ادعیه مربوط به حضرت مهدی داشت؛ مثل دعای عهد و دعای ندبه. کلا مصطفی علاقه خاصی به امام زمان (عج) داشت؛ برای همین از همه مردم خواهش می‌کنم که همیشه به نیت مصطفی، دعای فرج را بخوانند و از آن جدا نشوند.»

همسر شهید برای بدرقه هم تعدادی دعای فرج و دعای عهد که منقش به تصویر شهید احمدی روشن بود، به حاضرین اهدا کرد و باز هم بر مداومت بر خواندن دعای فرج تأکید کرد.

 

 

 

 

تصویر زیر از شهید مصطفی احمدی روشن مربوط به زمان پس از بازگشت او حج تمتع است که از سوی مادر شهید در اختیار ما قرار داده شد.


[ یکشنبه 90/12/21 ] [ 12:59 صبح ] [ رضا سروری ]

شان علی استون: من قلب خود را تسلیم «الله» کرده‌ام

خبرگزاری فارس: بازیگر آمریکایی که اخیرا مسلمان شد، در واکنش به تردیدافکنی‌ها درباره مسلمان شدنش، بار دیگر بر ذکر شهادتین خود تاکید کرد و گفت: من قلب خود را تسلیم الله کرده‌ام.

 

خبرگزاری فارس: شان علی استون: من قلب خود را تسلیم «الله» کرده‌ام

به گزارش فارس، "شان استون"، بازیگر آمریکایی که اخیرا به ایران سفر کرده بود، با اعلام خبر پذیرش اسلام و انتخاب نام علی به عنوان نام اسلامی خود، در رسانه‌های داخل و حتی خارج خبرساز شد.

این خبر با واکنش و هجمه رسانه‌های خارجی مواجه شد تا اینکه بتوانند به نحوی این موضوع را زیر سوال برده و آن را به حاشیه بکشانند.

اما در این میان اخیرا گزارش‌هایی مبنی بر زیر سوال بردن مسلمان شدن شان استون منتشر شد؛ هر که چند انتشار این گزارش‌ها آن هم با تاخیر چند هفته‌ای محل تامل است.

این بازیگر آمریکایی وقتی اخبار مربوط به ابراز تردید درباره مسلمان شدنش را شنید، به شدت ناراحت و گله‌مند شد و حتی گفت که این موضوع را پیگیری می‌کند.

استون بار دیگر با خبرگزاری فارس گفت‌وگویی را انجام داد تا به این واسطه بتواند به سوالات و تردیدها در این زمینه پاسخ دهد. 

خبرگزاری فارس به منظور پاسخ به سوالات مخاطبان و افکار عمومی در این زمینه و رفع هر گونه تردید، متن کامل اظهارات این بازیگر آمریکایی را در ادامه به زبان فارسی و انگلیسی منتشر می‌کند. متن انگلیسی نوشته شان استون بوده و هیچ دخل و تصرفی در آن صورت نگرفته است.

اظهارات وی بشرح زیر است:

 

 

من قلب خود را تسلیم الله کرده‌ام

من بر این باورم که اسلام ادامه رسالت پیامبران خدا از حضرت ابراهیم (ع) تا حضرت عیسی (ع) است. اگر حضرت موسی (ع) شریعت را آورد، حضرت عیسی (ع) تقوا را، حضرت محمد (ص) الگوی معرفت و دانش است. من همیشه خداپرست بوده‌ام، در نتیجه تغییر خداپرستی که نداده‌ام بلکه با پذیرفتن اسلام به آغوش اسلام آمده‌ام. شهادتین من گسترش دین من است با اعلام این که حضرت محمد (ص) پیامبر و فرستاده خداوند است.

شان اسم عامیانه و دنیایی من است، کریستوفر اسم مسیحی من، استون اسم یهودی است که از پدرم به ارث برده‌ام؛ پدری که با همه زندگی خود برای گفتن حقیقت ریسک بزرگی کرده است و علی اسم اسلامی و روحانی من است برای عدالت خواهی. من از حضرت علی (ع) یاد گرفتم که در مقابل هیچ کس غیر از الله سجده نکنم.

تو که هستی که مسلمان شدن مرا زیر سوال ببری؟

من قلب خود را تسلیم الله کرده‌ام.

 

با تشکر

 

 

 

Where have I ever denounced Islam?  I believe that Islam is a continuation of the messages brought by the Prophets of the God Abraham and Jesus. If Moses stood for the law, Jesus represented Grace, and Prophet Mohammad is a model for Marefat (knowledge)

I have always believed in one God (Allah); therefore I was not converted, but I accepted and embraced Islam.

My Shahadatin was an extension of my faith by announcing that Prophet Mohammed is a messenger of God.

My name is Sean, which is my secular name.  Christopher is my Christian name; and Stone is my Jewish name that I inherited from my father, a man who"s risked his career for the pursuit of truth.

Ali is my divine Muslim name for justice; I learnt from him not to bow in front of anyone but Allah.

Who are you to question my faith?  I submitted my heart to Allah.

 Thanks

 


[ شنبه 90/12/20 ] [ 3:7 عصر ] [ رضا سروری ]
رسم غلط چهارشنبه سوری باید حذف شود
قم - خبرگزاری مهر: یکی از مراجع تقلید شیعیان در پاسخ به استفتائی مراسم شب چهارشنبه آخر سال را خرافه عنوان کرد و خواستار حذف این رسم غلط شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله ناصر مکارم شیرازی در پاسخ به سئوال یکی از شنوندگان برنامه "زمزم احکام" رادیو معارف، در پاسخ به آداب و رسوم نوروز و مراسمی که در شب چهارشنبه آخر سال برخی افراد انجام می دهند، گفت: بخشی از رسوم که در نوروز برگزار می شود بسیار خوب است و بخشی خرافی است انسان عاقل کارهای خوب را انجام می دهد و از خرافات پرهیز می کند.

وی افزود: نظافت، خانه تکانی، دید و بازدید و کمک به نیازمندان و خیلی از کارهای دیگر خوب است، اما آتش روشن کردن در چهارشنبه سوری یک بدعت خرافی است مخصوصا با گفتن این جمله که "سرخی تو از من زردی من از تو" این ها خرافات است.

استاد برجسته حوزه تصریح کرد: انسان عاقل نباید به سراغ این کارها برود مخصوصا این کار خطراتی در پی دارد. چقدر جوانان و نوجوانان چشم، صورت و عضوی از اعضای بدن خود را با این کارها از دست دادند؛ عزیزان رعایت کنند این رسم غلط را حذف کنند و آن رسوم مثبت را انجام دهند.


[ شنبه 90/12/20 ] [ 2:9 عصر ] [ رضا سروری ]
تظاهرات عراقی ها در حمایت از انقلاب بحرین/خشم مردم از آل سعود و آل خلیفه
مردم عراق امروز با برگزاری تظاهراتی گسترده در مناطق مختلف این کشور، با اعلام حمایت خود از قیام مردم بحرین، جنایات آل سعود و آل خلیفه را محکوم و بر ضرورت خروج فوری اشغالگران سعودی از این کشور تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رسانه های خارجی، همزمان با برپایی تظاهرات گسترده امروز اقشار مختلف مردم بحرین که به عنوان بزرگترین تظاهرات تاریخ این کشور در حال برگزاری است، مردم عراق نیز امروز با برپایی تظاهراتی از قیام مردمی بحرین حمایت کردند.

این تظاهرات به دعوت جریان صدر پس از اقامه نماز جمعه در مناطق مختلف عراق برگزار شد. معترضان با سر دادن شعارهایی، خواستار جلوگیری از شرکت سران رژیمهای عربی حاشیه خلیج فارس در نشست سران عرب در بغداد شدند.

مردم عراق پلاکاردهایی را حمل می کردند که بر روی آنها نوشته شده بود "عربستان سعودی نباید در امور بحرین دخالت کند"، "ارتش سعودی توجه خود را به جای بحرین به جنایات اشغالگران صهیونیست در غزه متمرکز کند".

تظاهرات کنندگان ضمن حمل پرچم های عراق و بحرین در شعارهای خود اعلام کردند که نیروهای سپر جزیره باید هر چه سریعتر خاک بحرین را ترک کنند.

"ابراهیم الجابری" رئیس دفتر جریان صدر در شهرک صدر که یکی از تظاهرات کنندگان بود در این رابطه اظهار داشت : ما به "شیخ حمد بن عیسی آل خلیفه" پادشاه بحرین می گوییم که تو پادشاه خود هستی نه پادشاه ملت مظلوم بحرین

وی خطاب به مقامات اتحادیه عرب نیز گفت : چرا پادشاه بحرین را از شرکت در اجلاس سران عرب منع نمی کنید؟ اگر "بشار اسد" از حضور در این اجلاس منع شده است با شیخ حمد بن عیسی آل خلیفه نیز باید همین طور برخورد شود.

اجلاس سران عرب قرار است 29 مارس در بغداد برگزار شود. اتحادیه عرب در راستای اقدامات ضد سوری خود و تعامل دوگانه با رویدادهای عربی، سوریه را از حضور در این اجلاس منع کرده است.


[ شنبه 90/12/20 ] [ 12:35 صبح ] [ رضا سروری ]
خروش "لبیک یا بحرین" با حضور 500 هزار نفری مردم و شیخ عیسی قاسم

صدها هزار بحرینی در شرایطی که شاه بحرین ادعا کرده بود که تعداد مخالفانش اندک است، امروز در پاسخ به فراخوان رییس شورای علمای بحرین به خیابان‌های منامه آمدند، به‌طوری که بر اساس مشاهدات خبرنگاران از منطقه "الدراز" و خیابان‌های اطراف، این منطقه مملو از جمعیت شد و تاریخی‌ترین حضور معترضان به رژیم دیکتاتوری آل خلیفه رقم خورد.

به گزارش رجانیوز، برآوردها حاکی از حضور حداقل نیمی از ساکنان بحرین در این تظاهرات بزرگ است که در سالروز قیام مردم بحرین برگزار می‌شود.

آیت الله شیخ عیسی قاسم که تظاهرات امروز در پاسخ به فراخوان او برگزار شد، پیش از راه‌پیمایی در خطبه‌های نمازجمعه امروز با تأکید بر مسالمت آمیز بودن فعالیت‌ها و تظاهرات امروز مردم، گفت: تجمع امروز مردم برای نجات کشور و حمایت وحدت ملی است.

وی افزود: ما در پاسخ به فرمان خداوند برای عدالت و کرامت انسان‌ها، می گوییم لبیک یا بحرین، و تأکید می کنیم که فقط در برابر خداوند زانو می زنیم.


شیخ عیسی قاسم تأکید کرد: حضور هرچه گسترده تر اقشار مختلف مردم در تظاهرات، برای تأکید بر این موضوع است که این مطالبات، خواست کل مردم است و نه گروهی از آنها.


 

پس از برگزاری نماز جمعه صدها هزار بحرینی با شعار "لبیک یا بحرین" و سردادن شعارهایی مبنی بر خروج فوری اشغال‌گران رژیم سعودی، درخواست آزادی زندانیان سیاسی و تغییر رژیم آل خلیفه را مطرح کردند.

اخبار، تصاویر و فیلم‌های تکمیلی متعاقبامنتشر خواهد شد.


[ جمعه 90/12/19 ] [ 10:59 عصر ] [ رضا سروری ]
تشکیل شورای‌عالی مجازی با حکم رهبر معظم انقلاب +اسامی اعضا

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظّم انقلاب اسلامی ضمن دستور برای تشکیل شورای عالی فضای مجازی به ریاست رئیس جمهور، اعضای حقوقی و حقیقی این شورا را تعیین کردند.

رهبر انقلاب اسلامی آثار چشم‌گیر شبکه جهانی اینترنت در ابعاد زندگی فردی و اجتماعی، لزوم برنامه ریزی و هماهنگی به منظور صیانت از آسیب های ناشی از آن، و بهره گیری حداکثری از فرصت‌ها در جهت ارائه خدمات گسترده و مفید به مردم را از دلایل اصلی ضرورت تشکیل شورای عالی فضای مجازی برشمردند و تأکید کردند: این شورا وظیفه دارد مرکزی بنام مرکز ملّی فضای مجازی کشور ایجاد کند.

متن حکم حضرت آیت الله خامنه ای به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

گسترش فزاینده‌ فناوری های اطلاعاتی و ارتباطاتی بویژه شبکه‌ی جهانی اینترنت و آثار چشم‌گیر آن در ابعاد زندگی فردی و اجتماعی، و لزوم سرمایه گذاری وسیع و هدف‌مند در جهت بهره گیری حداکثری از فرصت های ناشی از آن در جهت پیشرفت همه جانبه کشور و ارائه خدمات گسترده و مفید به اقشار گوناگون مردم و همچنین ضرورت برنامه ریزی و هماهنگی مستمر به منظور صیانت از آسیب های ناشی از آن اقتضا می کند که نقطه‌ی کانونی متمرکزی برای سیاست‌گذاری، تصمیم گیری و هماهنگی در فضای مجازی کشور بوجود آید.

به این مناسبت شورای عالی فضای مجازی کشور با اختیارات کافی به ریاستِ رئیس جمهور تشکیل می گردد و لازم است به کلیه‌ی مصوبات آن ترتیب آثار قانونی داده شود.

اعضای حقوقی این شورا عبارتند از:

رئیس جمهور (رئیس شورای عالی)، رئیس مجلس شورای اسلامی، رئیس قوه قضائیه، رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، دبیر شورای عالی و رئیس مرکز، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، وزیر اطلاعات، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران

و همچنین اعضای حقیقی:

حجج اسلام و آقایان: دکتر حمید شهریاری، دکتر سیّدجواد مظلومی، مهندس مسعود ابوطالبی، دکتر کامیار ثقفی، دکتر رسول جلیلی، دکتر محمد سرافراز و مهندس علیرضا شاه میرزایی می باشند

که برای مدت سه سال تعیین می‌شوند.

این شورا وظیفه دارد مرکزی به نام مرکز ملّی فضای مجازی کشور ایجاد نماید تا اشراف کامل و به روز نسبت به فضای مجازی در سطح داخلی و جهانی و تصمیم گیری نسبت به نحوه مواجهه فعال و خردمندانه کشور با این موضوع از حیث سخت افزاری، نرم افزاری و محتوایی در چارچوب مصوّبات شورای عالی و نظارت بر اجرای دقیق تصمیمات در همه سطوح تحقق یابد.

نکات اساسی در مورد وظایف شورای عالی و مرکز فضای ملّی مجازی با تأکید بر توجه جدّی به آن، در پیوست این حکم ابلاغ می گردد.

در پایان انتظار دارم، ضمن تسریع در تشکیل مرکز ملّی فضای مجازی، رئیس و اعضای محترم شورا تلاش بایسته را در جهت دستیابی این مرکز به اهداف تعیین شده به کار برند.

کلیه دستگاه‌های کشور موظف به همکاری همه جانبه با این مرکز می باشند.

سیّدعلی خامنه ای
17/اسفند ماه/1390

 

گفته می‌شود مقدمات تشکیل این شورا از حدود یک سال پیش تمهید شده است. پیش از این نیز نهادها و مراکزی مانند شورای عالی انفورماتیک (با مصوبه شورای انقلاب در ابتدای انقلاب اسلامی)، شورای اطلاع رسانی (زیر نظر شورای عالی انقلاب فرهنگی) و کارگروه فناوری اطلاعات (زیر نظر دولت) در کنار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در حوزه فضای مجازی و اینترنت فعالیت‌هایی داشته‌اند اما به‌نظر می‌رسد تشکیل این شورای بالادستی در نقش هماهنگ کننده می‌تواند شتاب و عمق بیشتری به فعالیت‌ها در این زمینه بدهد.

همچنین این شورا می‌تواند مشابه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی کمک ویژه‌ای به دولت در اصلاح برخی ساختارها و پیش‌برد برنامه‌ها در اثر هم‌افزایی قوا و دستگاه‌ها بکند.

در عین حال، آن‌چنان‌که رهبر معظم انقلاب نیز در حکم خود تأکید کرده‌اند، این شورا برای اجرایی کردن برنامه‌هایش در حوزه‌ی مجازی باید مرکر ملی فضای مجازی را در کشور ایجاد کند، چرا که تجربه شوراهای موجود نشان می‌دهد که تا ضمانت اجرایی در سطح فرابخشی و فراقوه‌ای در این زمینه وجود نداشته باشد، به‌دلیل موازی‌کاری‌ها، تداخل وظایف و اختلاف سلیقه‌ها، کار چندانی از پیش نمی‌رود.

منبع : http://rajanews.com/detail.asp?id=119215


[ چهارشنبه 90/12/17 ] [ 6:16 عصر ] [ رضا سروری ]
   1   2   3      >
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ
امکانات وب
ایران رمان