سفارش تبلیغ
صبا ویژن

یادداشتهای روزانه رضا سروری
لینک دوستان

 

نماینده بهبهان: میزان دقیق حقوق و دریافتی نمایندگان دخل و خرج نمایندگان چقدر است؟ / از دریافتی سه و نیم میلیونی تا رهن 140 میلیونی نماینده بهبهان در مجلس شورای اسلامی میزان حقوق ماهانه و کل تسهیلات دریافتی نمایندگان از مجلس را تشریح کرد.

محمدباقر شریعتی در گفت و گو با خبرنگار زندگی،  درباره میزان حقوق و مزایای نمایندگان مجلس گفت: حقوق ماهانه ای که برای نمایندگان مجلس در نظر گرفته شده است، مبلغ دو و نیم میلیون تومان است.
وی افزود: مبلغ یک میلیون تومان هم بابت هزینه های دفاتر برای نمایندگان در نظر گرفته شده است و با این حساب کل دریافتی که به صورت ماهیانه به نمایندگان مجلس پرداخت می شود ، مبلغ سه و نیم میلیون تومان است.
شریعتی ادامه داد: هیچ گونه مبلغ دیگری به عنوان اضافه کاری و ... برای نماینده ها پرداخت نمی شود و کل دریافت ماهیانه همین مقدار است.
وی همچنین درباره تسهیلات اعطایی مجلس برای اتومبیل و مسکن نمایندگان گفت: هیات رییسه اعلام کرده است که نمایندگان می توانند صرفا یا 140 میلیون تومان خانه رهن کنند، و یا این که با ماهی سه میلیون تومان ان را کرایه کنند. 
نماینده بهبهان درباره شرایط پرداخت این مبلغ پول نیز گفت: البته به هیچ وجه این مبالغ به خود نمایندگان داده نشده، بلکه عنوان شده که شما منزل را انتخاب کنید، هیات رییسه قرار داد آن را خواهد بست.
وی با بیان این که این  مبلغ با در نظر گرفتن اجاره بها در تهران و میهمانانی که از شهرستان داریم پاسخگوی دخل و خرج نیست گفت: در همین خیابان ایران که نزدیکی مجلس هم هست نمی شود با این مبلغ خانه رهن کرد.
شریعتی همچنین با اشاره به ماجرای اتومبیل های نمایندگان نیز گفت:  دو نوع اتومبیل پژو پارس و جی ال ایکس را برای انتخاب نمایندگان ارائه کردند که هر کس می تواند یکی از آنها را به مدت چهارسال بردارد. البته اتومبیل تحول گرفته شده باید بعد از  پایان دوره نمایندگی به مجلس عودت داده شود.
وی افزود:  نهایت چیزی که فعلا هیات رییسه قول آن را به نمایندگان داده است، وام سی تا سی و پنج میلیونی است که آن هم باید به صورت اقساطی به مجلس بازگردانده شود.
این نماینده مجلس با انتقاد از شرایط به وجود آمده در زمینه تسهیلات اعطایی به نمایندگان گفت: متاسفانه در دوره فعلی در این زمینه در بدترین شرایط قرار داریم و حتی اختیارات کافی به نمایندگان درباره انتخاب خانه و ... هم داده نشده است.
وی افزود: در ادوار قبل شرایط بسیار مناسب بود و تسهیلات خوبی برای نمایندگان داده می شد. اما متاسفانه در این دوره و با وجود آن که اکثر نماینده ها هزینه های تبلیغاتی سنگینی را متقبل شده و در زمینه تامین هزینه ها به مشکل برخورده اند منابع خاصی برای آنها تخصیص نیافته و این موضوع مشکلاتی را برای نمایندگان به وجود اورده است.


[ یادداشت ثابت - چهارشنبه 91/5/26 ] [ 1:14 عصر ] [ رضا سروری ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ
امکانات وب
ایران رمان