سفارش تبلیغ
صبا ویژن

یادداشتهای روزانه رضا سروری
لینک دوستان

خبرگزاری فارس: حزب حرکت ناسیونالیست ترکیه از دولت آنکارا به دلیل تابعیت از دستورات سفیر آمریکا در ترکیه در زمینه کاهش خرید نفت خام از ایران به شدت انتقاد کرد.

خبرگزاری فارس: انتقاد حزب ناسیونالیست ترکیه از سیاست آمریکایی آنکارا در قبال ایران

به گزارش دفتر خبرگزاری فارس در ترکیه، به دنبال تصمیم دولت آنکارا درباره کاهش خرید نفت خام از ایران، این تصمیم حزب حاکم عدالت و توسعه با مخالفت شدید احزاب سیاسی مخالف دولت قرار گرفت.

"سینان اوغان" از حزب حرکت ناسیونالیست ترکیه در واکنش به این تصمیم دولت آنکارا تصریح کرد که حزب حاکم عدالت و توسعه با این اقدام خود در حقیقت پول نفتی را که قرار است پرداخت شود به جیب شرکت های فرانسوی در لیبی سرازیر کرده است. وی با تاکید بر اینکه در پس پرده این تصمیم حزب حاکم عدالت و توسعه دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی قرار دارند در ادامه افزود که در ورای این خواسته غربی ها و رژیم صهیونیستی تحت فشار قرار دادن کشور دوست و برادر ایران قرار دارد و این امر باعث تیرگی روابط تهران و آنکارا خواهد شد.

اوغان در بخش دیگری از واکنش خود با اشاره به اینکه ایران مقابله به مثل خواهد کرد و در ضمن کشوری است که خیلی هم به قواعد دیپلماتیک پایبند نیست در ادامه هشدار داد که تصمیم دولت آنکارا قبل از هر چیز بر روی بازرگانان ترکیه ای تاثیر می گذارد و در ضمن از این پس توریست های ایرانی نیز به ترکیه نخواهند آمد.

نماینده حزب حرکت ناسیونالیست همچنین هشدار داد که ترکیه نباید نفوذ ایران در بحرین و عراق را فراموش کند.


[ سه شنبه 91/1/15 ] [ 9:58 عصر ] [ رضا سروری ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ
امکانات وب
ایران رمان