سفارش تبلیغ
صبا ویژن

یادداشتهای روزانه رضا سروری
لینک دوستان

نظرحضرت آیت الله صافی درباره زمان عزاداری برای حضرت زهرا(س)

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در پاسخ با به استفتاء جمعی از مومنین، نظر خود را پیرامون شیوه و زمان عزاداری برای حضرت صدیقه کبری فاطمه زهرا (سلام الله علیها) اعلام کردند.


 ویژه نامه فاطمیه باشگاه خبرنگاران- ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا دختر گرامی پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله، بفرمایید با توجه به معلوم‌نبودن دقیق تاریخ شهادت آن بزرگوار، بهترین ایام جهت عزاداری برای حضرت چه روزهایی است؟ و بهترین نوع عزاداری در این شهادت عظمی چیست؟

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در پاسخ به این استفتا بیان کرد: نسبت به روز شهادت حضرت صدیقه کبری فاطمه زهرا سلام الله علیها اقوال مختلفی ذکر شده است، لکن آنچه بیشتر مورد توجّه علماء واقع شده است فاطمیه اول و فاطمیه دوّم در ماه جمادی الاولی و جمادی الثانیة است؛ و شایسته است که شیعیان از روز سیزدهم جمادی الاولی تا سوّم جمادی الثانیة سوگوار، و با انجام مراسم عزاداری آن حضرت، ارادت و مودّت خود را به اهل بیت علیهم‌ السلام اظهار نمایند و از انجام مراسمی‌ که موجب وهن مراسم شهادت آن حضرت است، اجتناب نمایند.

 بهترین عزاداری، بیان فضائل و مناقب و مصائب آن حضرت و ذکر اخلاق و سیره عملی و دفاع ایشان از امام مظلوم حضرت امیرالمؤمنین علیه ‌السلام است که در همه اعصار باید برای مردم تبیین شود.

 ان‌شاء الله تعالی مؤمنین با تمسک به قرآن و عترت به بهترین صورت ممکن به ساحت مقدس آن بزرگوار عرض ادب و اخلاص نمایند،به ویژه بانوان متدینه باحفظ حجاب و عفت و پاکدامنی، ایشان را الگوی خود قرار دهند.


[ چهارشنبه 91/1/16 ] [ 11:15 عصر ] [ رضا سروری ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ
امکانات وب
ایران رمان