سفارش تبلیغ
صبا ویژن

یادداشتهای روزانه رضا سروری
لینک دوستان

 

آقای شریعتی در گفتگوی خود با خبرنگاران که متن آن هم در پایگاه اطلاع رسانی ایشان آمده عامل عقب افتادگی خوزستان را افراط و تفریط سیاسی می دانند .

و لکن با توجه به خبرهای رسیده واضح است که ایشان خود به شدت به یک جناح خاص تعلق دارند و حتی مخالفین خود ولو این که انسان های بزرگ و روحانیون شهر باشند را تحمل نمی کنند و می گویند که باید آنها را از شهر اخراج کرد .

آقای شریعتی افکار عمومی شما را چپ و نه تنها چپ بلکه چپ افراطی می دانند . مثلا کارهای شما در هفته های اخیر این مسئله را واضح می کند :

1- تقاضای اخراج روحانیون و دست اندر کاران فرهنگی شهر در جلسه شورای تأمین در حضور فرماندار

2 - حضور در نماز جمعه با تیم اصلاح طلب و سران ستاد میرحسین موسوی

3- جلسات متعدد با اصلاح طلبان بهبهان

و...

متن مصاحبه ایشان بدین شرح است :

افراط و تفریط سیاسی، عامل عقب ماندگی خوزستان

هنوزچند روزی از انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی نگذشته که محمدباقرشریعتی منتخب نهم مردم بهبهان در مجلس شورای اسلامی به سوالات خبرنگاران پاسخ می دهد، او بیشتر گلایه هایش را به عدم توسعه یافتگی خوزستان ارتباط می دهد و افراط و تفریط های سیاسی را علل مهم این موضوع می داند و مصداق های زیادی را بازگو می کند که شاید طولانی ترین پروژه بیمارستان چشم پزشکی بهبهان است که از زمان کلنگ زنی اش 29 سال گذشته اما تاکنون تکمیل و راه اندازی نشده است.

 

مهاجرت نخبگان و مدیران لایق از خوزستان به استان های دیگر،غفلت از ظرفیت های بهبهان، عدم رسیدگی به زیرساخت ها و امکانات رفاهی، کشاورزی بهبهان، سیل و خسارات شدید به این شهر و علاقمندی به کمیسیون های صنایع، کشاورزی و انرژی از دیگر بحث هایی است که در نشست 2 ساعته با محمدباقر شریعتی منتخب مردم بهبهان در مجلس شورای اسلامی بیان شد.

محمد باقر شریعتی منتخب مردم بهبهان در نهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: نقش مطبوعات و رسانه ها در اتفاقات سیاسی به خصوص در ایام انتخابات مجلس و ریاست جمهوری و شورای شهر می تواند نقشی بی بدیل داشته باشد که در دراز مدت یک نقش استراتژیک و غیرقابل انکار دارد.

منتخب مردم بهبهان بیان داشت: از سال 58 به بعد این برای بار اول بود که انتخابات در شهرستان بهبهان به دور دوم کشیده می شود و قطعا این مهم ،ما را به یک شرایط استثنایی و ویژه می رساند که بدون شک مهم بودن مجلس و انتخابات را نشان می دهد، از این رو فردی که به مجلس راه پیدا می کند باید صورت مدوون و برنامه ریزی شده برای رفع مشکلات مردم فکر و ایده داشته باشد.

وی تصریح کرد: امروز مردم به افرادی رای می دهند که به دور از مسائل سیاسی و افراط و تفریط در این موضوع به فکر توسعه و آبادانی شهر و استان خود باشند، از این رو ما هم زیاد به این موضوع نپرداختیم و مطابق اولویت های مد نظرمان، موضوع توسعه همه جانبه را مطرح کردیم که با استقبال عمومی مواجه شد.

وی در ادامه افزود: بهبهان دارای قدمت و سابقه زیاد فرهنگی و اجتماعی است و وقتی این نگاه را مطرح کردیم که بدون توجه به مسائل سیاسی می توان به توسعه و عمران شهری رسید با استقبال خوبی از سوی مردم مواجه شدیم و طبق گفته مردم و دیدگاه خودمان نگاه سیاسی هیچ وقت توسعه را به ارمغان نخواهد آورد.

منتخب مردم بهبهان در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: اطاعت از فرامین مقام معظم رهبری و انقلاب و خواسته های به حق مردم، می تواند مسیر تحول و توسعه را برای یک شهر و استان هموار سازد، از این رو در بحث توسعه، شاخص ها مد نظر می باشد و ما برای این مهم سعی به ورود تمامی گروه های سیاسی با گرایش های مختلف، طوایف، سران قبایل و ایل ها گرفتیم و همه از این موضوع استقبال کردند و جایی نبود که به این موضوع خرده بگیرند و یا سوال غیرمنطقی داشته باشند و همین مهم منجر به انسجام و وحدت شد و باعث شد که در مسیر اطاعت از رهبری گام برداریم و فرامین ایشان را چون نقشه راه بدانیم و سرحوله قرارشان دهیم.

شریعتی در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: با توجه به انتخاب شدن تمامی نمایندگان خوزستان، قطعا باید نمایندگان بدون هیچ اما و اگری، به فکر رفع مشکلات استان و موانع عقب ماندگی و عدم توسعه یافتگی استان زرخیزمان باشند. از این رو من فکر می کنم یکی از مهمترین دلایل عقب ماندگی استان افراط و تفریط سیاسی است و همین مبحث مانع روند رو به جلو توسعه خواهد بود ، به همین دلیل باید نوع نگاه مان تغییر کند و به هیچ وجه استرس روحی روانی مسائل سیاسی را به مردم انتقال ندهیم و در خودمان آن را حل نمائیم و بیشتر به فکر خدمات رسانی باشیم.

وی اضافه کرد: متاسفانه همین عدم تغییر نگاه ها و توجه به مسائل سیاسی ما را با عقب افتادگی در بسیاری از مسائل روبه رو ساخته است و به طور واضح بیمارستان چشم پزشکی ولی عصر (عج) بهبهان 29 سال است که روی زمین مانده و به نتیجه نرسیده است.

شریعتی با اشاره به اولویت های کاری خود در مجلس شورای اسلامی گفت: تکمیل پروژه های نیمه تمام از اولویت های کاری من در مجلس شورای اسلامی به شمار می آید .

وی ادامه داد: بی شک برای موفق بودن در هر کاری نیاز به یک تیم قوی می باشد، از این رو قصد داریم با تشکیل یک اتاق فکر و استفاده از متفکران و نخبگان، افراد تحصیل کرده و دانشگاهی، محور توسعه و تحول بهبهان را ترسیم و البته با اعتقاد و توکل به خدا و حمایت نیروهای کارآمد و موثر این طرح ها را به ثمر برسانیم که طبیعتا می تواند از پرداختن به زیرساخت ها آغاز شود، زیرا امروز اغلب مهاجرت نخبگان، بدلیل عدم دسترسی به زیرساخت ها و امکانات رفاهی می باشد.

منتخب مردم بهبهان اظهار داشت: متاسفانه یکی از فرصت های بسیار خوب برای بهبهان در حال تبدیل شدن به یک تهدید بزرگ است .می گویند که بهبهانی ها پولدارند و با توجه به اینکه فردی به نام بهبهانیان پولدار است و کار خیر در زمینه مدرسه سازی انجام می دهد ،دیگر نیازی به ساختن مدرسه توسط دولت نیست و این موضوع ما را با مشکل مواجه ساخته است که بهتر است ما از این فرصت بهره ببریم و در کنار این پتانسیل بتوانیم با بودجه های دولتی طرح های دیگری را به اجرا در آوریم و با رایزنی بتوانیم افراد خیر دیگری همچون آقای بهبهانیان را وارد کار نماییم و از این پتانسیل و فرصت جهت شکوفایی و تحول بهبهان استفاده کنیم.نه آنکه از این فرصتها را به تهدید تبدیل نماییم.

شریعتی گفت: از گذشته بهبهان به عنوان محور ارتباطی چند استان به شمار می آمده و اغلب مدیران و معلمان و اساتید دانشگاهی لرستان، بوشهر، گچساران، فارس و کهگیلویه و بویر احمد و رامهرمز و اهواز بهبهانی بوده اند از این رو می توان با اندکی توجه، دوباره این مهم را زنده کرد و به توسعه شهرستان بیش از پیش رسیدگی نمود.

منتخب مردم بهبهان در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی دیگر از مشکلاتی که خوزستان با آن دست و پنجه نرم می کند این موضوع است که دولتی ترین استان است، اما بیکاری فراوانی دارد و بسیار عقب افتاده تر از سایر استانها است، از این رو از وضعیت فعلی و موجود استان و بهبهان راضی نیستیم زیرا حق مردم را بیش از این می دانیم و نباید این همه عقب افتادگی را شاهد باشیم و امیدواریم با تشکیل مجلس جدید و نمایندگان جدید به انسجام بیشتر برسیم تا جهت توسعه استان چاره اندیشی لازم و مناسب صورت گیرد.

شریعتی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به اینکه تعویض مدیران نباید به دغدغه ای برای نماینده تبدیل شود گفت: بی شک اگر در تمامی کارها شایسته سالاری صورت گیرد و مدیران نمونه همیشه بر سر کار حاضر باشند و رضایت مردم را جلب نمایند، دیگر نماینده به فکر تعویض مدیران نخواهد بود و همین موضوع یعنی تعویض مدیران و این گونه تصور کردن که مدیرانی هماهنگ باید بر کار گمارده شوند باعث عقب ماندگی استان و پرداختن به فرعیات می شود تا به مسایل اصلی و اساسی.

وی ادامه داد: شهرستان بهبهان می تواند با توجه به داشته هایش در زمینه کشاورزی همچنان حرف اول را بزند و باید از طریق کشاورزی محور توسعه شهرستان را ترسیم نمائیم، زیرا در کشاورزی دیم حرف اول استان را به خصوص در تولید علوفه می زنیم، همچنین در زمینه گل نرگس حرف اول را می زنیم و در دامپروری هم 8 درصد گوشت قرمز استان را بهبهان تامین می کند و این می تواند به اشتغالزایی و توسعه بهبهان کمک نماید.

شریعتی اضافه کرد: با توجه به در نظر گرفتن 470میلیارد تومان اعتبار برای بخش کشاورزی که قطعا بخش قابل توجهی را به بهبهان اختصاص خواهد داد به فکر توسعه کشاورزی در تمامی زمینه ها و اشتغالزایی باشیم، همچنین می توان با دلگرم ساختن به فعالان کشاورزی در زمینه پرداخت وام و تسهیلات ارزان قیمت در سال حمایت از تولید ملی و سرمایه ایرانی به فکر صادرات و تحول در این زمینه هم باشیم.

منتخب مردم بهبهان گفت: خوشبختانه در زمینه پالایشگاه، پیشرفت 70 درصدی را شاهد هستیم، اما چون این طرح به دست سرمایه گذار بخش خصوصی برای راه اندازی افتاده به خوبی شاهد پیشرفت این پروژه نمی باشیم، زیرا این پروژه اکنون می بایست فعالیت بهتری داشته باشد اما به این دلیل که سرمایه گذار در جایی سرمایه گذاری می کند که سود و دستمزد بهتری دریافت کند این طرح را بسیار کند پیش می برد، از طرفی دیگر شاهد این موضوع هستیم که کمترین استفاده از نیروهای بومی در این طرح می شود و این موضوع بسیار ناراحت کننده است.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: متاسفانه یکی از دلایل ضعف در آغاجاری این است که هنوز دولت آن را به شهرستان تبدیل نکرده است و علیرغم اینکه ذخایر نفتی این منطقه در روز اول اکتشاف 9/5 میلیارد بشکه بوده است ،اما هنوز شاهد محرومیت و عقب ماندگی فراوان آن هستیم.

شریعتی گفت: متاسفانه سیلاب اخیر در بهبهان این شهر را چندین سال به عقب راند و دولت می توانست با سرمایه گذاری و ایجاد زیرساخت ها در بخش کشاورزی به خوبی از وارد شدن خسارات سیلاب جلوگیری به عمل آورد، اما متاسفانه نه طرح آبخیزداری اجرا شد و نه هیچ طرح دیگری .

منتخب مردم بهبهان در پایان گفت: کشاورزی خوزستان باید مطابق نظر مقام معظم رهبری احیا شود.اگر صنعت کشاورزی در این استان احیا شود بدین صورت شاهد بیکاری نخواهیم بود.خروجی فارغ التحصیلان رشته های کشاورزی چه تعداد است و اشتغال آنها به چه میزان.برای احیا و توسعه صنعت کشاورزی به فارغ التحصیلان دانشگاهی نیاز مبرم داریم و می بایست با تشکیل اتاق فکر و سپردن کار به نیروهای خلاق ،مبتکر و نخبه نه تنها در بخش کشاورزی بلکه در بسیاری از مسایل ،استان را در مسیر توسعه و آبادانی قرار داد.

 


[ یادداشت ثابت - یکشنبه 91/3/1 ] [ 1:13 صبح ] [ رضا سروری ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ
امکانات وب
ایران رمان