سفارش تبلیغ
صبا ویژن

یادداشتهای روزانه رضا سروری
لینک دوستان

به گزارش سرویس استان‌های مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین زمانی در همایش بیداری اسلامی، ویژه حوزویان بناب، با ذکر این مطلب که بیداری اسلامی، مساله جدیدی نیست، اظهارداشت: شاید نام بیداری اسلامی جدید به نظر، برسد ولی در حقیقت تاریخچه آن به بعثت انبیای الهی باز می‌گردد.


وی افزود: گاهی در قرآن، بیداری اسلامی با عنوان احیا ذکر شده است زیرا قرآن کریم شاخصه مردن و زنده بودن انسان‌ها را در میزان رشد آنها ذکر می‌کند و انسان‌هایی که رشد کرده اند و به مقامات عالیه رسیده اند را زنده و حی ذکر می‌کند.


معاون بین الملل حوزه‌های علمیه سراسر کشور، با ذکر این مطلب که قرآن کریم، برخی از افرادی که سرشان از بدنشان جدا شده است را در عداد زندگان می‌خوانند، اظهارداشت: بر اساس تعریف قرآن، امام حسین(ع) و امام خمینی(ره) به علت این که در تاریخ نقش آفرینی داشتند و عقل‌های دفن شده در جامعه اسلامی را زنده کردند، زنده هستند و بر دل‌ها حکومت می‌کنند.


حجت الاسلام والمسلمین زمانی با ذکر این مطلب که امام راحل برای قیام انقلابی و اسلامی خویش دو هدف عالیه داشت، اظهارداشت: استقرار حکومت اسلامی و بر اندازی طاغوت و همچنین انتشار معارف اسلامی در دنیای بشریت. از جمله اهداف عالیه ای بود که توسط امام راحل دنبال می‌شد؛ امام(ره) اقیانوس امت‌های اسلامی را به قیام علیه جهل و استبداد و استکبار فراخواندند؛ در این سی سال نیز در کشورهای مختلف بذرهایی پاشیدیم که الحمدالله این بذرها در حال جوانه زدن و رویش و ثمر دهی هستند.


[ جمعه 90/11/21 ] [ 12:5 صبح ] [ رضا سروری ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ
امکانات وب
ایران رمان