سفارش تبلیغ
صبا ویژن

یادداشتهای روزانه رضا سروری
لینک دوستان
وزارت کشور رژیم عربستان سعودی با صدور بیانیه ای که نشانگر درماندگی این رژیم در مقابل اظهارات یک روحانی برجسته عربستانی است، مدعی شده که این اظهارات " سیاسی و تعجب برانگیز" بود.

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم، اگر چه در این بیانیه نامی از این روحانی برده نشده است اما ناظران معتقدند که واکنشی به اظهارات شیخ "حسن الصفار" روحانی برجسته شیعی در خطبه های نماز جمعه هفته قبل شهر القطیف در شرق عربستان است.

در بیانیه وزارت کشور عربستان، فعالیت مسالمت آمیز جوانان منطقه القطیف " تروریسم جدید " توصیف و بر حق دولت سعودی در مقابله با آن تاکید شده است.

وزارت کشور رژیم سعودی، سخنان شیخ الصفار در محکومیت کشتار" منیر المیدانی "  و " زهیر السعید " را برنتابیده و مدعی شده که علت قتل این دو شهروند عربستانی " حمله آنان به نیروهای سعودی " بوده است.

رژیم سعودی تاکنون نتوانسته است این ادعا را ثابت کند.

اوج عصبانیت رژیم سعودی از سخنان شیخ الصفار که در این بیانیه به نمایش گذاشته شده، مربوط به محکومیت سخنان مداخله جویانه شاه سعودی در امور داخلی سوریه است.

این روحانی عربستانی خاطرنشان کرده است: شاه رژیم سعودی در حالی از اقدامات مشکوک  ضد دولت سوریه حمایت کرده که نیروهای این رژیم دست به کشتار مردم عربستان زده اند.

برغم ادعای رژیم سعودی مبنی بر اینکه نیروهای امنیتی این رژیم  به هیچ فردی حمله نکرده و صرفا" از خود دفاع کرده اند، اما فیلم ها و تصاویری که در رسانه ها منتشر شده است بطور واضح نشان می دهد این نیروها با گلوله جنگی بسوی تظاهرکنندگان بی دفاع تیراندازی کرده اند.

وزارت کشور رژیم سعودی طبق روال همیشگی ، عوامل خارجی را در حوادث القطیف مسئول دانسته و ساده ترین حقوق و خواسته های مردم عربستان را که امروز از راه های مسالمت آمیز خواهان آن هستند ، نادیده گرفته است.?


[ جمعه 90/12/5 ] [ 11:0 صبح ] [ رضا سروری ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ
امکانات وب
ایران رمان