سفارش تبلیغ
صبا ویژن

یادداشتهای روزانه رضا سروری
لینک دوستان

نویسنده آلمانی: اسرائیل صلح جهانی را به مخاطره می‌اندازد

خبرگزاری فارس: یک نویسنده آلمانی در انتقاد از لفاظی‌های جنگ طلبانه رژیم صهیونیستی علیه ایران در قالب شعری اسرائیل را تهدید کننده صلح جهانی توصیف کرد.

 

 

خبرگزاری فارس: نویسنده آلمانی: اسرائیل صلح جهانی را به مخاطره می‌اندازد

به گزارش فارس به نقل از روزنامه صهیونیستی "جروزالم پست"، "گونتر گراس" نویسنده آلمانی و برنده جایزه نوبل در قالب شعری با انتقاد از اسرائیل و توصیف تل آویو به عنوان تهدید برای صلح جهانی اعلام کرد که نباید به رژیم صهیونیستی اجازه اقدام نظامی علیه ایران داده شود.

این نویسنده 84 ساله آلمانی که از منتقدان مداخله های نظامی غرب در کشورهای دیگر مانند عراق است، علاوه براین فروش تسلیحات آلمان به اسرائیل را در شعر خود با عنوان "چه چیزی باید گفت" که امروز در چندین روزنامه منتشر شده، محکوم کرده است.

انتقاد گراس از فروش تسلیحات آلمان به اسرائیل در شرایطی مطرح شده که آلمان اخیرا اعلام کرده است که ششمین زیردریایی "دلفین" خود را به اسرائیل خواهد فروخت و بخشی از هزینه ها را نیز بر عهده خواهد گرفت؛ آلمان در عین حال به متحد اسرائیلی خود درباره خطرات حساب نشده اقدام نظامی علیه ایران هشدار داده است.

در ادامه شعر این نویسنده آلمانی که در سال 1999 میلادی به خاطر نگارش رمان هایی مانند "طبل حلبی" که به شرح وقایع وحشت آمیز تاریخ آلمان در قرن بیستم پرداخته بود برنده جایزه نوبل ادبی شد، آمده است: من ساکت نخواهم ماند زیرا من از ریاکاری غرب خسته شده ام.

توصیف اسرائیل به عنوان تهدید صلح جهانی از سوی گراس در شرایطی گزارش می شود که اسرائیل بیش از 200 تا 400 کلاهک هسته ای دارد و در شرایطی که پیمان منع گسترش تسلیحات هسته ای "ان پی تی" را امضا نکرده است، به بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی اجازه دسترسی به تاسیسات هسته ای خود را نمی دهد ولی در عین حال با وجود تاکید مکرر ایران به صلح آمیز بودن اهداف هسته ای اش، ایران را به ترغیب اهداف نظامی در برنامه هسته ای اش متهم می کند.

 



برچسب‌ها: نویسنده آلمانی ، اسرائیل ، مخاطره ، صلح جهانی
[ چهارشنبه 91/1/16 ] [ 10:33 عصر ] [ رضا سروری ]
قاضی سراج در گفت‌وگو با فارس خبر داد
فساد فی‌الارض اتهام تنها متهم پنجمین جلسه دادگاه فساد مالی

خبرگزاری فارس: قاضی سراج گفت: متهمی که روز 20 فروردین محاکمه خواهد شد اتهامش فساد فی‌الارض است.

خبرگزاری فارس: فساد فی‌الارض اتهام تنها متهم پنجمین جلسه دادگاه فساد مالی

قاضی ناصر سراج در گفت‌وگو با خبرنگار قضایی فارس در پاسخ به این سوال که آیا روز 20 فروردین پنجمین جلسه رسیدگی به فساد مالی 3 هزار میلیاردی همچون جلسه چهارم با یک متهم برگزار خواهد شد، گفت: قرار است به اتهام تنها یک نفر رسیدگی شود.

وی افزود: البته متهمانی که احساس شود وجود آنها در جلسه رسیدگی به این پرونده در دادگاه ضروری است به دادگاه آورده خواهند شد.

قاضی ویژه رسیدگی به پرونده فساد 3 هزار میلیاردی درباره اتهام فردی که قرار است در روز 20 فروردین محاکمه شود، گفت: اتهام این متهم نیز فساد فی‌الارض است.

 


[ چهارشنبه 91/1/16 ] [ 10:29 عصر ] [ رضا سروری ]
فساد در سینما در گفت‌وگوی تفصیلی فارس با پرستو صالحی
کارناوال دختران و پسران زیبا در زمان ساخت فیلم/سینما جای بیماران جنسی نیست

خبرگزاری فارس: بازیگر سینما و تلویزیون با بیان اینکه به خاطر حرف‌های امروزم خیلی‌ها با من مشکل پیدا خواهند کرد گفت: حق سینمای ما حضور یک عده افراد فرصت طلب، فاسد و مریض‌های روحی و روانی و جنسی نیست.

خبرگزاری فارس: کارناوال دختران و پسران زیبا در زمان ساخت فیلم/سینما جای بیماران جنسی نیست

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون فارس، پس از انتشار اخباری مبنی بر گلایه پرستو صالحی از فساد موجود در سینمای ایران که از صفحه شخصی او در فیس‌بوک گرفته شده بود، این بازیگر در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس ضمن تائید محتوای مطالب نوشته شده، در گفت‌وگوی تفصیلی شرایط موجود سینمای ایران را تشریح کرد که در ادامه می‌خوانید:

*حق این سینمای پاک و دوست داشتنی حضور یک عده افراد فرصت طلب، فاسد و مریض‌های روحی و روانی و جنسی نیست

فارس:شما مطلبی را در صفحه مجازی فیس‌بوکتان گذاشته‌اید مبنی بر فساد اهالی سینما، می‌شود در این باره بیشتر توضیح بدهید؟

صالحی:چیزی که نوشته‌ام حقیقت محض است ولی شامل همه هنرمندان ما نمی‌شود. دقیقا ما درباره تعداد خاصی صحبت می‌کنیم که متاسفانه نمی‌توانیم نام آنها را ببرم. من همچنان سر حرف‌هایی که زده‌ام، هستم و اگر لازم باشد درباره آن بحث می‌کنم.حضور آدمهای فاسد در سینما متاسفانه مشکل بزرگی است. سینما فی‌النفسه فاسد نیست و باید مانع حضور افراد فاسد در سینما بشویم. برخی با مطلبی که منتشر شد گمان کردند که من همه افراد و صنوف سینمایی را مورد خطاب قرار داده‌ام در حالی که این طور نیست چون هستند افراد بسیاری که اصلا در جریان این کثافت‌کاری‌هایی که اتفاق می‌افتد، نیستند.

سینما فی‌النفسه و ذاتا پاک و نجیب است. خصوصا سینمای ایران و آدمهایی که در آن کار می کنند. حق این سینمای پاک و دوست داشتنی که خیلی‌ها برای به وجودنش زحمت کشیده‌اند، نیست که یک عده افراد فرصت طلب، فاسد و آدمهایی که به نظر من مریضی روحی و روانی و جنسی دارند، وارد این حیطه شوند.

 

*زمان پیش تولید یک کار، کارناوالی از دختران و پسران زیبا رو شروع می‌شود

جلوی ورود افراد معلوم‌الحال به این حرفه را باید گرفت. این موضوع نه به جنسیت ربط دارد و نه به هیچ صنف و قشر دیگری. چیزی که وجود دارد این است که همه همیشه فقط بازیگران را می‌بینند و آن کارناوالی که در یکسری از دفاتر سینمایی قبل از پیش تولید به راه می‌افتد را نمی‌بینند. ما راجع به کار استاد بیضایی یا استاد کیمیایی حرف نمی‌زنیم؛ راجع به افرادی سخن می‌گوییم که به اشتباه وارد این عرصه شده‌اند. آدمهایی که نه متخصص هستند و نه مشخص است که از کجا آمده‌اند. فقط زمان پیش تولید یک کار، کارناوالی از دختران و پسران زیبا رو شروع می‌شود و می‌آیند و می‌روند. یکی پول برای سرمایه‌گذاری می‌آورد، دیگری صورت زیبایی دارد و برخی هم مسائل دیگری را وارد کار می‌کنند. روابطی که هست و مسائلی که وجود دارد و البته این ماجرا زن و مرد هم ندارد.

* بخاطر این مسایل یکبار با حراست صدا و سیما صحبت کردم

 

هرزگی هم فقط هرزگی جسم نیست. خیلی‌ها روحشان را در قبال یک تصویر می‌فروشند. پا روی اعتقادات خود و خانواده‌هایشان می‌گذارند. نه فقط هنرپیشه‌ها که نگاهی هم به عوامل پشت دوربین بیاندازیم. من یک بار هم در این باره با حراست صداوسیما صحبت کردم. آنقدر زومی که روی بازیگران است، منتظریم یک عکس از آنها بیرون بیاید، یک مهمانی برود، یک جشن یا عروسی برود، عروسی‌اش در کدام تالار بوده یا در کدام بیمارستان زایمان کرده است. کمی هم به عوامل پشت دوربین نگاه کنیم. این اتفاقات در پشت دوربین هم هست. در همه اصناف وجود دارد ولی ما فقط بازیگران را می‌بینیم.

درد دلی که من نوشتم راجع به کسانی بود که معلوم نیست از کجا آمده‌اند و یک عده‌ای که اصلا شغلشان چیز دیگری بوده ولی به واسطه پول به این عرصه آمده‌اند و تهیه‌کننده شده‌اند. خود من شخصا سه تله فیلم کار کردم که متعلق به سه «بچه پولدار» بود که حتی نتوانستند کارشان را به اتمام برسانند برای اینکه فقط به واسطه پول مجوز ساخت گرفته‌اند. روی سخن من هم فقط با این طیف از افراد است وگرنه سینمای ما پاک و نجیب است و برای به دست آوردن این سینما خیلی‌ها خود را فدا کرده‌اند. این عده باعث می‌شوند که برخی دیگر از هنرمندان به خودشان اجازه بدهند که تمام بازیگران را زیر سوال ببرند. شما اگر به زندگی خصوصی هنرمندان ماندگار ما بروید، می‌بینید که هیچکدام از این افراد دچار چنین معضلات اخلاقی نبوده‌اند و نیستند. ما زنان بزرگواری در سینما داریم که قدر و منزلت این هنر را می‌دانند و با پاکدامنی در این عرصه فعالیت می‌کنند. برخی آمده‌اند تا فقط ویترین باشند و از این عرصه بهره ببرند این افراد باعث شده‌اند تا ذهن مردم نسبت به این هنر مخدوش شود و نتیجه‌اش می‌شود این که مردم ما کمتر به سینما بروند،‌کم بشنوند و به دنبال فارسی‌وان و زمزمه بروند.

 

*به خاطر حرف‌های امروزم خیلی‌ها با من مشکل پیدا خواهند کرد

فارس:با توجه به سخنان و این معضلی که زنان سینما بیشتر از آن لطمه می‌بینند؛ چرا خانم‌ها اعتراضی نمی‌کنند؟

صالحی:من اصلا اهل تکذیب نیستم و صداقت چیزی از انسان کم نمی‌کند. حتی در طرفداری از تیم فوتبال هم من تنها بازیگر زنی بودم که حدود 15 سال پیش آمدم و گفتم من استقلالی هستم. آن موقع خیلی‌ها به خاطر این حرکت بر من خرده گرفتند و گفتند یکسری از طرفداران خود را از دست می‌دهی ولی اینطور نیست و مردم صداقت را دوست دارند و به دلشان می‌نشیند. ولی معمولا ما چیزی نمی‌گوییم برای اینکه چیزی از دست ندهیم. در این باره هم همینطور است، می‌ترسیم کارمان را از دست بدهیم. به خاطر حرف‌های امروز من هم مطمئن باشید که خیلی‌ها با من مشکل پیدا خواهند کرد.

فکر می‌کنم آقای بیضایی در فیلم وقتی همه خوابیم این معضل سینمای ایران را به بهترین شکل خود عنوان کرده است. در بخشی از فیلم که آقای مظفری آن را ایفا می‌کنند و خانم شقایق فراهانی که به بهترین شکل نشان دادند و ما آن را ندیدیم. در این بخش آقای مظفری خانم فراهانی را به عنوان بازیگر به دفتر تهیه‌کننده معرفی کرد ولی یک بار گفت دخترخاله‌ام است، یک بار گفت دختر دایی‌ام است و آقای بیضایی به بهترین شکل عنوان کرد که افراد بر حسب رابطه وارد این عرصه می‌شوند. آقای بیضایی در آخرین فیلم خود درد سینمای ایران را گفتند.زد و بندها را گفتند و اینکه بازیگر عوض می‌شود و تهیه‌کننده بنا به دلایل شخصی خود بازیگرها را انتخاب و یا عوض می‌کند.

حرف حق وقتی زده می‌شود از زبان هرکس بیرون می‌آید تلخ است.البته متاسفانه برخی نظیر آقای سلحشور هم به زنان سینمای ایران توهین کردند.

فارس: منظور آقای سلحشور هم مانند شما همه زنان بازیگر ایران نبوده و فقط قشر خاصی از آنها را مد نظر داشته است؟

صالحی: آقای سلحشور در ابتدا سخنان خود را درباره آنجلینا جولی آغاز می‌کنند. ما نمی‌توانیم سینمای هالیوود را با سینمای خودمان مقایسه کنیم. در سینمای هالیوود برهنگی وجود دارد ولی ما هیچ ربطی به آنها نداریم. آنها دین و عرف خود را دارند و ما هم دین و عرف خود را داریم. وی درباره هنرپیشه‌های زن ایران هم می‌گوید که آنها عکس‌های نیمه برهنه خود را در اینترنت و فیس بوک قرار می‌دهند، چه کسی این کار را کرده است؟ اصلا کدام بازیگر جرات می‌کند که این کار را بکند؟ امثال ایشان هستند که ما به این مرحله برسیم.

حریم سینما پاک و مقدس است و ورود افراد بی‌ریشه که معلوم نیست از کجا آمده‌اند، کار را به جایی رسانده که امثال آقای سلحشور همه زنان سینمای ایران را مثل هم بدانند. حتی من از مردان سینمای ایران هم گله‌مند هستم که بعد از چنین اتفاقی یک بیانیه در حمایت از زنان پاک سینمای ایران ارائه نکردند. وقتی ما سکوت می‌کنیم انگار در حال تائید یک ماجرا هستیم.

فارس:اما متاسفانه این افراد ناسالم وجود دارند.

صالحی: بله. دقیقا وجود دارد. وقتی به یک دفتر سینمایی می‌روید و دو ساعت از نقش برای تو صحبت می‌کنند و وسوسه‌ات می‌کنند که وای این نقش انگ توست، همه این حرفها زده می‌شود و بعد داستان آغاز می‌شود که حالا تلفنی صحبت کنیم و بیشتر با هم حرف بزنیم و ... البته این مربوط به همه آدمهای سینما نمی‌شود. این ماجرا درباره کسانی صدق می‌کند که به هدف دیگری به سینما آمده‌اند. مثلا هیچ وقت آقای کیومرث پوراحمد با آن پیشینه، دانش و معرفت و شخصیتی که دارد، این حریم را آلوده نمی‌کند. این فسادها متعلق به افراد نوپایی است که معلوم نیست از کجا وارد این حریم مقدس شده‌اند.

 

*عده ای با ضرب و زور پول وارد این عرصه شده اند

فارس:با توجه به این تعریف، چرا سینماگران اصیل این قشر را در خود راه می‌دهند و آنها اجازه فعالیت می‌یابند؟

صالحی: متاسفانه عده‌ای با ضرب و زور پول وارد این ماجرا می‌شوند و عده‌ای هم با رابطه به این عرصه می‌آیند. من می‌گویم کاش حراست تلویزیون یا وزارت ارشاد به جای اینکه آن قدر بازیگران را کنترل کند، ورود کسانی را که به این عرصه وارد می‌شوند هم کنترل کند. در تلویزیون فرم‌های 12 صفحه‌ای بود که از دوران کودکی تا بزرگسالی پر میکنند و بعد وارد می‌شوند که اتفاقا کار بسیار درستی است. چون این آدم قرار است چهره شده و الگوی جامعه بشود و باید صلاحیتش تائید بشود که بعدا فرد مشکل دار یا سوء استفاده‌ کننده‌ای نباشد. چرا فقط این فرم ها فقط برای بازیگرهاست و برای سایر عوامل سینما نیست؟ یا اگر هم هست پس چرا اجرایی نمی‌شود؟ چرا من بازیگر نمی‌توانم جرات کنم و مثلا به عروسی دخترخاله‌ام بروم. آن هم از ترس عکس‌هایی که ممکن است در اینترنت منتشر شود. همه ما زندگی خصوصی داریم ولی این مشکلات فقط گریبان‌گیر بازیگران است و کسی با عوامل پشت دوربین کاری ندارد. این فرم باید برای همه عوامل سینما باشد.

 

فارس:البته در همه اقشار نباید فساد وجود داشته باشد...

صالحی: وقتی پشت صحنه درست باشد، جلوی دوربین هم درست می‌شود. من با افراد بزرگواری نظیر حسن هدایت، احمد امینی، رضا جودی و یا مجید اوجی بازی کرده‌ام که در سلامت کامل روحی و روانی به سر می‌برند و وقتی سر کارشان حاضر میشوی میدانی که عوامل پشت دوربینشان هم افراد سالمی انتخاب شده‌اند و فقط به هنر فکر می‌کنند. اینجا مانند هالیوود نیست که ما بازیگران برویم سناریو به دست کارگردان بدهیم و بگوییم این را با حضور من بساز. اینجا هنرمندان فقط انتخاب می‌شوند. وقتی راس مجموعه سلامت باشد، افراد سالم و بی‌حاشیه را هم انتخاب می‌کند. کسی که در رأس کار قرار دارد، باید ابتدا کنترل شوند که مشخص بشود افراد را چگونه و با توجه به چه سابقه هنری انتخاب می‌کنند. مثلا کار هست که ما می‌رویم و می‌بینیم که طراح صحنه پسر خاله دوست کارگردان است و یا منشی صحنه دوست دختر پسر فلانی است، همه رابطه ها همین شکلی است.

*صدتا بازیگر حرف‌های مرا تایید می کنند ولی کسی جرات حرف زدن ندارد

 

آدم حرفه‌ای اصلا دوست و فامیل خود را در کار جمع نمی‌کند. نهایتا هم اگر این اتفاق بیافتد، آنها هم افراد حرفه‌ای هستند. مانند خانواده داوودنژاد که خانوادگی افراد حرفه‌ای هستند و ایشان اعتقاد دارند که من باید افراد را بشناسم که از آنها بازی بگیرم.

فقط زوم می‌کنیم آقای گلزار کجا رفت؟‌مهمانی‌اش چه شد و با موبایل تعقیبش کنیم. اما این طرف دوربین هیچ کس به هیچ کس نیست. تو را دعوت می‌کنند و وقتی از سایر بازیگران می‌پرسی می‌گویند فلانی و فلانی هم هستند. خوشحال می‌شوی که خوب است این افراد هم حضور دارند اما وقتی سر پروژه می‌روی، میبینی که هیچ خبری نیست و این افراد حضور ندارند. حق اعتراض هم ندارم. همه جوره دست آدم بسته است. مطلب من را صد بازیگر دیگر در همان فیس بوک تائید کرده‌اند و حرف من را قبول دارند اما هیچکدام جرات تکرار ندارند، برای اینکه عده‌ای جنبه شنیدن حقیقت را ندارند و آن عده دقیقا افرادی هستند که به این معضلات اخلاقی دچار هستند و بهشان برمی‌خورد.

همه در حال دیدن هستند و سکوت می‌کنند و نتیجه‌اش می‌شود این. ما باید سر چشمه را درست کنیم. در یک کار تهیه‌کننده، دیگری کارگردان، دیگری برنامه‌ریز، دیگری بازیگر مشکل دارد. ولی این همه نیست.

 

* می توانم بگویم حدود 40 درصد از افراد سینمایی غیر بازیگر گرفتار فساد هستند

فارس:فکر می‌کنید چند درصد از افراد پشت دوربین را افراد فاسدی تشکیل می‌دهند؟

صالحی:فکر می‌کنم 40 درصد را گرفته‌اند.

فارس:تاثیری که این افراد بر جریان سینمای ایران می‌گذارند، چیست؟

صالحی:تاثیرش این است که آثار غیر حرفه‌ای ساخته می‌شوند. وقتی همه عوامل غیرحرفه‌ای هستند، آن وقت زمان کار انگار تازه کلاس آموزش است. ما باید سر کار انرژی مضاعفی بگذاریم و علاوه بر بازی حواسمان به جای دیگر هم باشد. باید هم دستیار برنامه‌ریزباشی و هم حواست به شماره سکانس و لباس و ... باشی و تمام وظایف سایر عوامل را انجام بدهی. وقتی هم کار پخش می‌شود، کار قابل قبول نیست. در این مقطع هم دوباره تمام ضعف‌ها به گردن بازیگران می‌افتد که خوب بازی نکرده‌اند. نگاه نمی‌کنند به تیتراژ که چه کسانی در این اثر وجود داشته‌اند. یعنی فقط بازیگر در ضعف اثر دخیل بوده است؟ شما سریال‌های تلویزیونی را ببینید، چرا سریال‌های ما علی‌رغم حضور این همه بازیگر خوب بیننده ندارد و مردم ما سریال‌های درجه سه آمریکای جنوبی را نگاه می‌کنند که حتی خودشان هم قبول ندارند؟ این ماجرا که دیگر ضعف بازیگر نیست. باز هم می‌گویم و می دانم که همه این حرف‌ها به ضررم تمام می‌شود، ولی آدم گاهی به سیم آخر می‌زند و این حرف‌ها هم سیم آخر من است.

فارس:با توجه به چنین فضایی شما چطور به کار و فعالیتتان ادامه می‌دهید؟

صالحی:به امید کارکردن با آدم‌های خوب. یکی از افتخارات من کار کردن با افراد خوب است. ما افراد شریف و پاک در این عرصه کم نداریم، ولی مگر آنها در طول سال چند کار می‌سازند؟ مگر تهیه‌کنندگان و کارگردانان خوب ما که کار می‌کنند، مگر چند کار می‌سازند؟ همه ما به امید حضور در آثار این افراد فعالیتمان را ادامه می‌دهیم. ما در کار افراد خوب دیده می‌شویم نه کار افرادی که سطح کارشان پایین است.

 

*حاضرم در کارهای ضعیف‌تر ولی سالم حضور پیدا کنیم

 

فارس:آن وقت مجبور هستید که خیلی کم و گزیده کار کنید.

صالحی: بعضی وقتها هم مجبور می‌شویم در کارهای ضعیف حاضر بشویم که اصلا دوستشان نداریم فقط به صرف اینکه محو و تمام نشویم. مردم انگار انتظار دارند بازیگر را مدام و در سریال‌ها ببینند. همه ما منتظریم که یا کار خوب پیش بیاید و یا حتی در کارهای ضعیف‌تر ولی سالم حضور پیدا کنیم. ولی آن قدر ضعیف است که خود بازیگر حالش بد می‌شود. ما الان اگر دقت کنیم، افسردگی در میان بازیگران ایران می‌بینیم. افسردگی عجیبی بر فضای سینمای ایران حاکم است.

 

* دستیار کارگردانان زیادی را دیده‌ام که از نابازیگران برای نقش اول پول گرفته‌اند

 

آدم‌ها منتظر یک اتفاق نو و جرقه هستند که یک فیلمنامه خوب به دستشان برسد و یا حضور در کار فرد شاخصی به آنها پیشنهاد شود. من فکر می‌کنم که این انتظار خیلی ما را هم عصبی کرده و هم افسرده. این فضای افسرده برای این است که انتظار در حال طولانی شدن است و متاسفانه آدم‌های خوب چون به کارشان خیلی اهمیت می‌دهند کمتر کار می‌کنند. بهبود این ماجرا نیز باید از طرف مدیران و مسئولان صورت بگیرد که بیشتر نظارت کنند. من آن قدر دستیار کارگردان دیده‌ام که از نابازیگران پول گرفته‌اند و نه تنها طرف را نقش اول نکرده‌اند، بلکه نقش هشتم شده و سر کار دعوا و کتک‌کاری شده است. این موارد باید جلویش گرفته شود و ربطی به ماهیت سینما ندارد.


[ چهارشنبه 91/1/16 ] [ 10:22 عصر ] [ رضا سروری ]
فرمانده کل قوا در دیدار فرماندهان نیروهای مسلح:
کثرت تهدیدها نشان‌دهنده قدرت نظام اسلامی است

خبرگزاری فارس: حضرت آیت الله خامنه‌ای با اشاره به تهدیدهای دشمنان ملت ایران تاکید کردند: کثرت تهدیدها نشان‌دهنده قدرت نظام اسلامی است.

خبرگزاری فارس: کثرت تهدیدها نشان‌دهنده قدرت نظام اسلامی است به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله خامنه‌ای، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ظهر امروز (چهارشنبه) در دیدار جمعی از فرماندهان نیروهای مسلح و مسئولان حوزه نمایندگی ولی فقیه، همه نیروهای مسلح را به حفظ و تقویت انگیزه‌های دینی و الهی در کنار ارتقاء آمادگی‌ها توصیه و تأکید کردند: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران دارای تجربه بسیار مهم و ارزشمند 8 سال دفاع مقدس هستند که باید این تجربه گرانبها همواره مورد بازنگری و استفاده قرار گیرد.

ایشان تجربه سال‌های دفاع مقدس را در تاریخ کشور کم‌نظیر خواندند و افزودند: در این هشت سال، در واقع همه قدرت‌های دنیا اعم از شرق و غرب و کشورهای وابسته به آنها در مقابل جمهوری اسلامی ایران صف‌آرایی کرده بودند و پیشرفته‌ترین تجهیزات را در اختیار رژیم بعثی عراق قرار دادند.

رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: کشورهای غربی مدعی حقوق بشر و دمکراسی حتی از دادن سلاح‌های شیمیایی به رژیم بعث عراق دریغ نکردند تا شاید بتوانند نظام اسلامی و مردم ایران را به زانو درآورند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: با وجود همه این تلاش‌ها و حمایت‌ها، قدرت‌ها نتوانستند جمهوری اسلامی ایران را به زانو درآورند که این فصل از تاریخ ایران، تجربه‌ای بسیار ارزشمند و بزرگ است  و در اختیار نیروهای مسلح قرار دارد.

ایشان سعادت و پیشرفت ملت‌ها را در گرو صبر و استقامت برای عبور موفقیت‌آمیز از مقاطع تاریخی دانستند و تأکید کردند: ملت ایران با داشتن تجربه‌های گرانبهایی همچون انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و همچنین موقعیت خوب امروز، قطعاً از مقطع کنونی نیز با سربلندی عبور خواهد کرد.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به تهدیدهای دشمنان ملت ایران خاطرنشان کردند: کثرت تهدیدها نشان‌دهنده قدرت نظام اسلامی است، زیرا اگر جمهوری اسلامی قدرت و تأثیرگذاری بالایی نداشت، بدخواهان ملت ایران اینگونه سراسیمه خود را به آب و آتش نمی‌زدند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پایان سخنان خود نقش نیروی انسانی را در نیروهای مسلح مهم ارزیابی و بر لزوم قانع نبودن به پیشرفت‌های کنونی و حفظ روحیه دفاع مقدس تأکید کردند.

در ابتدای این دیدار سردار سرلشکر فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، گزارشی از آمادگی‌های دفاعی این نیروها و برنامه‌های سال جدید بیان کرد.

 



برچسب‌ها: فرمانده کل قوا ، نیروهای مسلح ، کثرت تهدید ها ، قدرت نظام اسلامی
[ چهارشنبه 91/1/16 ] [ 10:15 عصر ] [ رضا سروری ]
اتحادیه انجمن‌های مستقل دانشجویان در نامه‌ای عنوان کرد/
اعتراض به اظهارات هاشمی درباره رابطه با امریکا، مصر، میکونوس و...

اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در نامه‌ای خطاب به آقای اکبر هاشمی رفسنجانی از اظهارات او در مورد دفاع مقدس، رابطه با امریکا و مصر، روابط ایران با عربستان، حادثه رستوران میکونوس انتقاد کرد.

به گزارش رجانیوز، این نامه در حالی خطاب به رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام منتشر شده است که روز گذشته مصاحبه‌ای از آقای هاشمی بر روی خروجی رسانه‌ها قرار گرفت که وی در این مصاحبه اظهارات بعضاً بی‌سابقه‌ای در مورد رابطه با امریکا و مصر و حادثه میکونوس عنوان کرده بود.

هاشمی در این مصاحبه از ضرورت رابطه با امریکا سخن گفته بود و اینکه باید در دوره امام تکلیف رابطه با امریکا و مصر مشخص می‌شود و وی نیز این مسئله را در یک نامه دست‌نویس در اواخر حیات مبارک امام به ایشان عنوان کرده است.

هاشمی همچنین به‌عنوان اولین بار در سطح یک مقام ارشد کشورمان، به‌نحوی ادعای غربی‌ها مبنی بر دست داشتن عواملی از ایران در ماجرای رستوران میکونوس را که منجر به فضاسازی‌های گسترده رسانه‌ای و سیاسی علیه ایران شد، تأیید کرده که این بخش از اظهارات او با استقبال گسترده رسانه‌های بیگانه مواجه شده است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام که روابط خوبی با خاندان ملک عبدالله و سران سعودی از گذشته دارد، در بخش دیگری از اظهاراتش در مورد رابطه ایران و عربستان نیز بدون اینکه اشاره‌ای به آلت دست بودن عربستان برای امریکا داشته باشد، فاصله گرفتن رژیم سعودی از جمهوری اسلامی را ناشی از سیاست‌های نادرست خارجی کشور عنوان کرده است.

در نامه اتحادیه انجمن‌های مستقل دانشجویان سراسر کشور خطاب به هاشمی تصریح شده است:

«به نظر می رسد این روزها که برخی ها اصرار دارند افرادی را منتسب به "نخست وزیر امام"، "رئیس مجلس دوران امام" و... کنند بیش از پیش این فراز از وصیت نامه سیاسی الهی امام روح اللَّه الموسوی الخمینى باید مورد تاکید قرار بگیرد که فرمودند: "من در طول مدت نهضت و انقلاب به واسطه سالوسى و اسلام‏نمایى بعضى افراد ذکرى از آنان کرده و تمجیدى نموده‏ام، که بعد فهمیدم از دغل‌بازى آنان اغفال شده‏ام. آن تمجیدها در حالى بود که خود را به جمهورى اسلامى متعهد و وفادار مى ‏نمایاندند، و نباید از آن مسائل سوء استفاده شود. و میزان در هر کس حال فعلى او است."

قصد مطول کردن این وجیزه نیست اما آقای هاشمی مصاحبه شما با یکی از نشریات ما را بر آن داشت تا برخی نکات یادآوری شود.

متاسفانه شما همواره شکست های‌تان را با مباحث مملکتی خلط می کنید و چه توصیفی مناسب تر از این که تنها به دنبال رضایت خود هستید. شکست در انتخابات 84 عاملی بود تا شما پس از آن با فشارها و سخنان‌تان درصدد برخورد قهری و چرکین با رأی مردم برآیید.

از خطبه های نماز جمعه که نباید به تریبون شخصی استفاده شود در راه درد و دل های خود برآمدید و با سخنان ناپخته خود چون "هوشیاری عمومی در قبال انحرافات احتمالی در انتخابات و این که بعضی‌ها درصدد مخدوش کردن اراده مردم هستند و ارایه آمار غلط و فریب افکار عمومی که اطلاع‌رسانی نیست" و سخنان‌تان در همین انتخابات اخیر مجلس شورای اسلامی مبنی بر اینکه "ان‌شاء الله نتیجه انتخابات همانی که مردم می‌خواهند و رأیی که مردم به صندوق می اندازند، باشد" نشان دادید حاضر هستید آبروی هزاران هزار ناظر مردمی انتخابات را زیر سئوال ببرید.»

در این نامه با یادآوری این بخش از اظهارات هاشمی که "وقایع دفاع مقدس ثابت کرد که نمی‌توان صرفاً با شعار، کار کرد. بلکه باید همراه عمل‌گرایی وارد سیاست شد"، خاطرنشان شده است: «جنگ هشت ساله ملت ایران با هیچ منطق سیاسی تحلیل نمی شود، جز اینکه آرمان گرایی یاران واقعی امام جنگ را پیش برده است. بد نیست به‌یاد آوریم این جمله از امام خمینی که فرمود: ما تابع امر خداییم، به همین دلیل طالب شهادتیم و تنها به همین دلیل است که زیر بار ذلت و بندگی غیر خدا نمی رویم... ما اگر کشته هم بشویم در راه حق کشته شدیم و پیروزی است و اگر بکشیم هم در راه حق است و پیروزی است."

آقای هاشمی آیا این جمله را هم شعار زدگی می دانید که امام فرمود: «ما انقلاب‌مان را به تمام جهان صادر می کنیم. چرا که انقلاب ما اسلامی است و تا بانگ «لااله الا الله و محمد رسول الله» بر تمام جهان طنین نیفکند، مبارزه هست و تا مبارزه در هر کجای جهان علیه مستکبرین هست، ما هستیم.»

در بخش دیگری از این بیانیه در مورد اظهارات هاشمی رفسنجانی پیرامون رابطه با امریکا یادآوری شده است:

«اینکه شما گفته‌اید در رابطه با آمریکا باید "مشترکات را بگیریم" درست تر آن بود که در استناد به آیات قرآن کل آیه 64 سوره آل عمران را بیان می کردید که "إِنْ تَوَلَّوْا فَقُولُوا اشْهَدُوا بِأَنَّا مُسْلِمُونَ" (اگر آنها سر تابند و روى‏گردان شوند بگویید گواه باشید که ما مسلمانیم و تسلیم حق هستیم و شما نیستید)

بنابراین همان‌طوری که در تفسیر این آیه آمده است: دورى از حق در روح ما کمترین اثرى نمى‏گذارد و ما همچون به راه خود یعنى راه اسلام ادامه خواهیم داد تنها خدا را مى‏پرستیم و تنها قوانین او را به رسمیت مى‏شناسیم و بشرپرستى به هر شکل و صورت در میان ما نخواهد بود.

آقای هاشمی شما که "مشترکات" را علت کافی برای رابطه ایران و آمریکا می دانید، لطفا چند موردی از مشترکات نظام جمهوری اسلامی ایران با نظام استکباری آمریکا چند موردی را نام ببرید که کدام وجه از این دو نظام با هم مشترک است؟!

شما گفته اید که "اسلامی را که به آن معتقدم اسلام دگم نیست" که اگر این طور است بر چه اساسی برای انجام فریضه حج مجلس را تعطیل کردید چه اینکه نظر صریح امام چیز دیگری بود؟!

شما گفته اید که "در سال‌های آخر حیات امام(ره)" معتقد بوده اید که عدم رابطه با آمریکا "قابل تداوم نیست"(!) این غرق در توهم قدرت‌مندی آمریکا اگر نباشد (که هست) رویکرد منفعلانه جنابعالی در مواجه با نظام های استکباری را روشن می سازد با این حال بد نیست این روزها به وضعیت اسفناک آمریکا قدری بنگرید که چگونه صدای اضمحلالش گوش فلک را کر کرده است.

آقای هاشمی برای ما جای سوال است که چرا جناب‌تان اصرار دارد که بر "نامه های تایپ نشده به امام" یا پیش از این "خواب دیدن امام" تاکید کند؟! به نظر این گونه تعابیر جفا در حق امام بزرگوارمان نیست؟!»

این نامه همچنین در مورد بخش دیگری از اظهارات هاشمی درباره روابط ایران و عربستان خاطرنشان کرده است:

«آقای هاشمی شما گفته اید که "اگر عربستان با ما روابط خوبی داشت، مگر غربی‌ها می‌توانستند ما را تحریم کنند؟ فقط عربستان می‌تواند جای ایران پر کند." بد نیست بدانید این ادعای شما همان ادعایی است که روزهای تحریم نفتی ایران سایت های ضد انقلاب بر آن تاکید می کردند و کار به جایی رسید که حتی آمریکا نیز تحریم نفتی 11 کشور را لغو کرد.»

اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در مورد بخش دیگری از مصاحبه هاشمی که تأیید دست داشتن عواملی از ایران در حادثه میکونوس بود، افزوده است:

«شما گفته اید که ماجرای میکونوس توسط "آدم‌های خودسر و افراطی" بوده است اما به نظرتان بازگشت حقیرانه سفرای خارجی خود دلیلی بر اثبات مظلومیت جمهوری اسلامی ایران نیست که شما بار دیگر نظام را متوجه آن اتهام ساخته اید؟!»

این بیانیه در مورد اظهارات هاشمی پیرامون رابطه با مصر نیز تأکید می‌کند:

«آقای هاشمی شما گفته اید که "می‌خواستم با مصر رابطه برقرار کنیم که نتوانستیم. می‌خواستم با آمریکا با شروطی که گذاشته بودم، مذاکره را شروع کنم که نتوانستم" اما نگفته اید که مذاکره با مصر نامبارک و آمریکایی که شما آرزویش را داشته اید، چه توجیهی داشته است؟!

آقای هاشمی شما گفته اید "آمریکا قدرت برتر دنیا است؛ روسیه با آمریکا چه تفاوتی از دید ما دارند؟" پس "اگر با آنها مذاکره داریم، چرا با آمریکا مذاکره نکنیم؟" اما بد نیست که به فرموده امام بدانید که "ما در جنگ با آمریکا و تفاله های آمریکا هستیم. هر یک از این ها را شناسایی کنید و به دادگاه معرفی کنید. ننشینید تا باز جایی را آتش بزنند. خط این بود که اصلاً آمریکا منسی (فراموش) شود.یک دسته «مرگ بر شوروی» را مطرح کردند تا آمریکا منسی شود."

آیا شما مطلع هستید که ما پنجاه سال در تحت سلطه انگلیس و امریکا تمام هستى‏مان به باد رفت؟ شما توجه دارید به اینکه کشور ما در تحت سلطه‏اى که توسط رضا خان، انگلیس‌ها به ما تحمیل کردند، و توسط محمد رضا که انگلیس‌ها و امریکایى‏ها و شوروى‏ها به ما تحمیل کردند، اینها چه کردند با مملکت ما، با کشور ما؟ شما آیا داد مظلوم‌ها را هیچ وقت بنای‌تان هست که گوش کنید؟ یا همان فریاد ظالم‌ها را به آن ترتیب اثر مى‏دهید؟ [صحیفه امام ج‏13 214 پیام به مسلمین جهان و حجاج ]

به فرموده امام عزیز "این جماعت را ابتدا باید نصیحت و بیدار کرد. به آنها گفت مگر خطر را نمى‏بینید؟ مگر نمى‏بینید که اسرائیلی‌ها دارند مى‏زنند و مى‏کشند و از بین مى‏برند و انگلیس و امریکا هم به آنها کمک مى‏کنند، و شما نشسته‏اید تماشا مى‏کنید. آخر شما باید بیدار شوید؛ به فکر علاج بدبختی‌هاى مردم باشید. مباحثه به تنهایى فایده ندارد؛ مسأله گفتن به تنهایى دردها را دوا نمى‏کند. در شرایطى که دارند اسلام را از بین مى‏برند، بساط اسلام را به هم مى‏زنند، خاموش ننشینید"»


[ سه شنبه 91/1/15 ] [ 10:6 عصر ] [ رضا سروری ]

خبرگزاری فارس: پنجمین جلسه رسیدگی به پرونده فساد مالی 3 هزار میلیارد تومانی روز 20 فروردین برگزار خواهد شد.

 

خبرگزاری فارس: پنجمین جلسه دادگاه فساد مالی 20 فروردین برگزار می‌شود

یک منبع آگاه در گفت‌وگو با خبرنگار قضایی فارس گفت: قرار است پنجمین جلسه رسیدگی به پرونده فساد مالی 3 هزار میلیارد تومانی در روز 20 فروردین برگزار شود.

این جسه دومین جلسه رسیدگی به این پرونده در سال 90 خواهد بود که جلسه اول در تاریخ 8 فروردین ماه و با حضور تنها یک متهم برگزار شد.

براساس شنیده‌ها جلسه پنجم رسیدگی به پرونده فساد مالی اخیر نیز تنها با یک متهم برگزار خواهد شد.


[ سه شنبه 91/1/15 ] [ 10:0 عصر ] [ رضا سروری ]

ساخت نخستین نیروگاه خورشیدی خاورمیانه در شیراز
ایران به جمع 4 کشور دارنده انرژی خورشیدی در جهان پیوست

خبرگزاری فارس: با ساخت نخستین نیروگاه خورشیدی خاورمیانه در شیراز، ایران جز چهار کشور دارنده انرژی خورشیدی در جهان شد.

خبرگزاری فارس: ایران به جمع 4 کشور دارنده انرژی خورشیدی در جهان پیوست

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، کارشناس سازمان انرژی‌های نو ایران بعد از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: همت دانشمندان و طراحی بی‌نظیر دانشجویان دانشگاه شیراز موجب ساخت نیروگاه غنی‌ترین منبع انرژی و سلسیوم جهان (خورشید) شد.

محمد کمالی افزود: دستیابی به هدف دانش و فناوری انرژی خورشید از اهداف ساخت این نیروگاه است. 

وی، نبود کوره‌ها و صنایع ویژه خم کردن شیشه در کشور را از جمله موانع پیشرفت این نیروگاه عنوان کرد و ادامه داد: ساخت دستگاه‌هایی با دقت بالای اندازه‌گیری و خم کردن شیشه در کشور از جمله دستاوردهای مهم دانشمندان ایرانی محسوب می‌شود. 

این کارشناس با اشاره به اهمیت آیینه‌ای کردن شیشه‌های منحنی برای حفاظت نیروگاه خورشیدی در برابر گرد و غبار، برف و باران و انعکاس صحیح تابش نور خورشید تصریح کرد: کسب این فناوری یکی از دستاوردهای بومی‌سازی تکنولوژی و توانمندی ملی در کشور است که بیش از 18 ماه زمان برده است.

به گزارش فارس، بحث سیستم‌های کنترل و ترکینگ یکی از توانمندی‌های دانشمندان ایرانی در ساخت نیروگاه خورشیدی است.

نیروگاه خورشیدی شیراز از 48 کلکتور سهموی در هشت ردیف شش‌تایی تشکیل و در راستای شمال جنوب نصب شده است.

طول هر کلکتور 25 متر و دهانه آن 3.4 متر است که روی هر کلکتور شش لوله جاذب استوانه‌ای شکل با پوشش کرم سیاه یا سرمت به وسیله شیشه‌های پیرکس پوشانده شده است.

ساخت این نیروگاه از سال 79 آغاز شده و در سال 87 به پایان رسیده است.

در گذشته اسپانیا، آلمان و آمریکا تنها کشورهای دارنده این انرژی در جهان محسوب می‌شدند.

این نیروگاه در فاز نخست 250 کیلو وات برق تولید می‌کند و با راه‌اندازی فاز دوم و هیبریت کردن این نیروگاه میزان برق تولیدی آن به 500 کیلووات افزایش می‌یابد.


[ سه شنبه 91/1/15 ] [ 9:59 عصر ] [ رضا سروری ]

خبرگزاری فارس: حزب حرکت ناسیونالیست ترکیه از دولت آنکارا به دلیل تابعیت از دستورات سفیر آمریکا در ترکیه در زمینه کاهش خرید نفت خام از ایران به شدت انتقاد کرد.

خبرگزاری فارس: انتقاد حزب ناسیونالیست ترکیه از سیاست آمریکایی آنکارا در قبال ایران

به گزارش دفتر خبرگزاری فارس در ترکیه، به دنبال تصمیم دولت آنکارا درباره کاهش خرید نفت خام از ایران، این تصمیم حزب حاکم عدالت و توسعه با مخالفت شدید احزاب سیاسی مخالف دولت قرار گرفت.

"سینان اوغان" از حزب حرکت ناسیونالیست ترکیه در واکنش به این تصمیم دولت آنکارا تصریح کرد که حزب حاکم عدالت و توسعه با این اقدام خود در حقیقت پول نفتی را که قرار است پرداخت شود به جیب شرکت های فرانسوی در لیبی سرازیر کرده است. وی با تاکید بر اینکه در پس پرده این تصمیم حزب حاکم عدالت و توسعه دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی قرار دارند در ادامه افزود که در ورای این خواسته غربی ها و رژیم صهیونیستی تحت فشار قرار دادن کشور دوست و برادر ایران قرار دارد و این امر باعث تیرگی روابط تهران و آنکارا خواهد شد.

اوغان در بخش دیگری از واکنش خود با اشاره به اینکه ایران مقابله به مثل خواهد کرد و در ضمن کشوری است که خیلی هم به قواعد دیپلماتیک پایبند نیست در ادامه هشدار داد که تصمیم دولت آنکارا قبل از هر چیز بر روی بازرگانان ترکیه ای تاثیر می گذارد و در ضمن از این پس توریست های ایرانی نیز به ترکیه نخواهند آمد.

نماینده حزب حرکت ناسیونالیست همچنین هشدار داد که ترکیه نباید نفوذ ایران در بحرین و عراق را فراموش کند.


[ سه شنبه 91/1/15 ] [ 9:58 عصر ] [ رضا سروری ]
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار با جمعی از مسئولان سه قوه مطرح کردند
لزوم همکاری صمیمانه مجلس و دولت برای حمایت از تولید ملی

خبرگزاری فارس: رهبر معظم انقلاب در دیدار با جمعی از مسئولان سه قوه، تأکید کردند که مجلس و دولت باید با همکاری صمیمانه برای حمایت از تولید ملی، گام‌های عملی بردارند.

خبرگزاری فارس: لزوم همکاری صمیمانه مجلس و دولت برای حمایت از تولید ملی

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ظهر امروز (سه‌شنبه) در دیدار جمعی از مسئولان کشور در سه قوه، همه مسئولان را به همدلی، همفکری، همکاری صمیمانه و تلاش جدی برای حمایت از تولید ملی و فرهنگ سازی عمومی در جهت آن فراخواندند و تأکید کردند: عید و آغاز سال جدید، باید زمینه ساز همت، فکر، نشاط، امید و انگیزه‌ای جدید برای ادامه پرشتاب‌تر حرکت رو به جلو کشور و برداشتن یک گام جدی و بزرگ در موضوع تولید ملی و داخلی، باشد.

رهبر انقلاب اسلامی، مبارک بودن سال برای مسئولین را منوط به انجام وظیفه و حرکت در مسیر اسلام دانستند و افزودند: اگر مسئولین با کار و تلاش جدی و مخلصانه خود، زمینه‌ساز جلب رحمت و لطف الهی شوند، قطعاً سال، بر مردم هم مبارک خواهد شد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در تبیین نامگذاری امسال بعنوان سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی خاطرنشان کردند: جمع‌بندی از حرکت خوب کشور به سمت اهداف والا و امکانات و شرایط موجود و همچنین تمرکز بدخواهان نظام اسلامی بر مسائل اقتصادی، نشان می‌دهد که حمایت از تولید ملی یک نیاز ضروری در شرایط کنونی است.

ایشان با اشاره به تلاش همه جانبه جبهه استکبار برای تشدید فشارهای اقتصادی بر جمهوری اسلامی ایران، افزودند: با وجود تدارک گسترده معاندان و مخالفان نظام اسلامی، مسئولان و جوانان کشور، با عزم و ایمان خود و هوشیاری و شناخت از امکانات و تلاش‌های دشمنان و همچنین سرعت عمل، همه امکانات و توانایی‌های داخل را به میدان خواهند آورد و جبهه استکبار را یکبار دیگر ناکام خواهند گذاشت.

رهبر انقلاب تأکید کردند: آشکارترین دلیل بر بی‌نتیجه بودن تلاش‌های جبهه استکبار، ناکارآمدی بیش از سی سال تحریم و فشار اقتصادی بر نظام اسلامی و پیشرفت و قدرت روزافزون ایران است.

ایشان یکی از لوازم حرکت همه جانبه در جهت حمایت از تولید ملی و مقابله با تلاش‌های جبهه استکبار را همکاری و همدلی مجلس و دولت برشمردند و به قوای مقننه و مجریه توصیه کردند: امروز کشور در عرصه‌های مختلف نیازمند تلاش، تحرک، نوآوری و ابتکار است که لازمه رسیدن به این هدف، همفکری، تدبیر و همراهی مسئولان بویژه در دولت و مجلس است.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به شکل‌گیری جبهه‌ای متشکل از استکبار، ارتجاع، سرمایه‌داران بزرگ، مفسدین، روسیاهان عالَم و سست عنصرهای دنباله‌رو، در مقابل نظام اسلامی، خاطرنشان کردند: در طول بیش از سه دهه گذشته، تا بحال چندبار چنین جبهه‌ای برای به زانو درآوردن نظام اسلامی شکل گرفته است اما در هر یک از برهه‌ها، جبهه شیاطین شکست خورده و به نتیجه مورد نظر خود نرسید.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: یکی از دلایل عمده شکست جبهه مخالفان و معاندان نظام اسلامی، وحدت و همدلی درونی کشور بوده است.

ایشان با تأکید مجدد بر لزوم حمایت عملی از تولید ملی و با اشاره به نقش عمده دولت در این موضوع و همچنین نقش تسهیل‌کننده مجلس در این خصوص، افزودند: مجلس و دولت باید با همکاری صمیمانه برای حمایت از تولید ملی، گام‌های عملی بردارند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همچنین با اشاره به وجود فرهنگ ناصحیح استفاده از کالای خارجی در جامعه، نقش صدا و سیما را در فرهنگ‌سازی استفاده از تولید داخل بسیار مهم ارزیابی و تأکید کردند: فرهنگ‌سازی برای مصرف کالاهای ساخت داخل، نیازمند تفکر، مطالعه، نگاه عمیق، برنامه‌ریزی و در نظر گرفتن ابعاد روانشناختی اجتماعی این موضوع است که صدا و سیما و دیگر دستگاه‌های تبلیغاتی، باید در این خصوص اهتمام جدی داشته باشند.

ایشان در پایان بار دیگر همه مسئولان قوای سه گانه را به تواصی به حق و صبر و استقامت، تلاش و خدمت همراه با نشاط و امید، کمک و یاری به یکدیگر و استمداد از خداوند متعال سفارش کردند.


[ سه شنبه 91/1/15 ] [ 9:45 عصر ] [ رضا سروری ]

خبرگزاری فارس: هاشمی رفسنجانی در سخنان اخیر خود ادعاهایی را مطرح کرده که با عملکرد گذشته وی تناقض دارد.

خبرگزاری فارس: 3 نمونه تناقض ادعاهای امروز هاشمی با عملکرد دیروز وی

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، اخیراً سخنانی از آیت‌الله علی‌اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام منتشر شده که حاوی نکات جالبی است.

هاشمی رفسنجانی در دیداری که با مسئولان فصلنامه مطالعات بین‌المللی داشته‌، گفته که "اصلاً هیچ موردی تا به حال مخصوصاً آن دوره‌ای که رئیس جمهور بودم، موافق با زندانی سیاسی کردن هیچ کس نبودم. ما زندان را می‌شناختیم که چیست. بستن روزنامه برای من اصلاً یک تابو بود. مگر اینکه از دست من خارج بود".

این ادعاهای هاشمی‌رفسنجانی با آنچه از عملکرد ‌8 ساله ریاست جمهوری وی در دولت موسوم به سازندگی در اذهان عمومی ثبت و ضبط شده است، تناقض دارد.

در ذیل به سه نمونه از اتفاقاتی که در دولت هاشمی رفسنجانی افتاده و با این ادعاهای وی تناقض دارد، اشاره می‌شود:

برخی از عناصر گروهک موسوم به ملی مذهبی در سال 69 نامه‌ای به رئیس دولت پنجم نوشتند و به اکبر هاشمی‌رفسنجانی اعتراض کردند.

بعد از این نامه برخی از نویسندگان آن ازجمله عزت‌الله سحابی بازداشت و روانه زندان شد.

سحابی درباره علت بازداشت خود توسط هاشمی رفسنجانی می‌گوید: ‌"‌بعد از دستگیری‌ها، در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، چند تن از نمایندگانی که مرا می‌شناختند، به آقای هاشمی اعتراض کردند که چرا عزت‌الله سحابی را گرفتید؟ آقای هاشمی پاسخ داده بود: رویش زیاد شده بود،‌می خواستیم رویش را کم کنیم."

همچنین در برخی از سایت‌های اینترنتی آمده که عباس عبدی از اعضای مرکزیت حزب منحله مشارکت در سال 1373 زمانی که سردبیر روزنامه سلام بوده، در پی انتقاد از اکبر هاشمی‌رفسنجانی ‌11 ماه را در زندان سپری کرد.

هاشمی رفسنجانی این ادعاها را یکبار دیگر در سال 83 در گفت‌وگو با یکی از خبرگزاری‌های کشور مطرح کرده بود.

وی در این گفت‌وگو هم گفته بود که "‌چندین مجله در زمان دولت من شکل گرفتند و این ناشی از فضای آزادی بود که دولت ایجاد کرده بود و هیچ وقت از طرف من به آنها تعرض نمی‌شد‌".

بعد از انتشار این مصاحبه و بیان این ادعاها از سوی هاشمی رفسنجانی، شورای سردبیری روزنامه «جهان اسلام» در توضیحاتی که به خبرگزاری مورد اشاره ارسال کرده بود، این ادعاهای رئیس دولت پنجم و ششم را رد کرد.

اعضای شورای سردبیری روزنامه جهان اسلام در این رنجنامه از فضای سنگینی که مسئولان دولتی(دولت موسوم به سازندگی) بر رسانه‌های منتقد حاکم کرده بودند، سخن گفتند و اعلام کردند که این روزنامه به دستور " اعضا و ریاست ‌‌دولت سازندگی" توقیف شده بود.

در رنجنامه شورای سردبیری این روزنامه آمده بود که "روزنامه جهان اسلام در حالی که در استقلال مالی کامل با تلاش مدیر مسئول محترم و سایر همکاران به لحاظ محتوا، شمارگان چاپ، توزیع، جذب آگهی و … به وضعیت مطلوبی رسیده بود، در غروب یکی از روزهای دهه فجر سال ‌73 با نامه مدیرکل مطبوعات داخلی وزارت ارشاد از انتشار بازماند. "

در بخش دیگری از این رنجنامه نیز تصریح شده بود: " از طریق برخی اعضای دولت اطلاع حاصل شد که موضوع عملکرد روزنامه جهان اسلام در جلسه دولت سازندگی مطرح شده و برخی وزرای غیر مرتبط درباره آن سخن گفته و ضرورت توقیف آن را در حضور رئیس دولت مورد تاکید قرار داده‌اند. هنوز نمی‌دانیم که اعضا و ریاست محترم دولت سازندگی چگونه به خود اجازه دادند در مقام مدعی‌العموم بنشینند. تاسف زمانی مضاعف می‌گردید که بسیاری از رسانه‌ها بر اثر فضای سنگینی که حاکم بود، حاضر نمی‌شدند مراتب اعتراض و انتقاد دست‌اندرکاران روزنامه جهان اسلام را حتی به شکل خبری منعکس سازند".

شورای سردبیری روزنامه جهان اسلام در این نامه خود با اشاره به شکایت این روزنامه به دستگاه قضایی یادآور شده بود که دستگاه قضایی با اعلام اینکه ‌هیات نظارت بر مطبوعات وزارت ارشاد اساساً حق چنین کاری نداشته، حکم به رفع توقیف روزنامه جهان اسلام داد؛ حکمی که به گفته گردانندگان این روزنامه، مسئولان وقت وزارت ارشاد تا آخرین لحظه حضور خود، در مقابل صدور و اجرای آن مقاومت کردند."


[ سه شنبه 91/1/15 ] [ 9:42 عصر ] [ رضا سروری ]
<      1   2   3   4   5   >>   >
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ
امکانات وب
ایران رمان