سفارش تبلیغ
صبا ویژن

یادداشتهای روزانه رضا سروری
لینک دوستان

·          48 ساعت آخر انتخابات ... 
48ساعت دور اول انتخابات را همه شاهد بودیم،بحث لر و بهبهانی و نجات بهبهان و... محور شد و موجب بالا آمدن برخی کاندیداها با آزاد شدن پتانسیل رای شهری شد و مرحله دوم را بین دو کاندید شهری رقم زد.
48ساعت آخر دور دوم به نظرتان محور اصلی چه شد؟
قطعا همه ناظران و شاهدان قبول دارند موج شروع شده از شنبه در 48ساعت آخر اساسی و فراگیر شد و محور تبلیغات را مساله ارزشی قرار داد. قبل از آن درگیری دو رقیب سر مسائل کم اهمیت و شخصی از اهل شعر و شاعری بودن یا نمره قبولی دیپلم و...بود!! اما با اعلان موضع مسجد بلال ( عدم رای به شریعتی) و حمایت جبهه پایداری (حمایت از سالاری) مساله رنگ دیگری یافت . این موج از جمعه شب قبل شروع و با آمدن دکتر لنکرانی شدت یافت و در 48ساعت آخر به اوج خود رسید.
همه شاهدان می توانند شهادت دهند که دعوای آخر بجای پیامکهای لر و بهبهانی بر سر حمایت و رد مسجد بلال بود . نافله بصیرت (که موضع بلال را در خود داشت) همراه با بسته تبلیغاتی شریعتی البته با تحریف- در خانه ها انداخته شدو در شب آخر در تیراژ بسیار وسیع در حسینیه ابوالفضل توزیع و در همه سطح شهر پخش شد.
 ویژه نامه ندای بهبهان در شماره 234 مختص به تبلیغات شریعتی در ستون شنیده ها و سو تیتر صفحه اول 3تعرض به مجموعه بلال داشت درحالیکه حداکثر 2تعرض به رقیب اصلی خود داشت. حتی تیتر اصلی این ویژه نامه ( چرا همه میگویند شریعتی؟) از نشست چالشی این مجموعه با سالاری انتخاب شد و سعی شد جوابی غیر از تحلیل ارائه شده توسط حاج آقا قنبریان در مسجد سید فقیه به آن داده شود.
 آقای شریعتی چنان موضع بلال برایش سنگین آمد که در جلسه شورای تامین  و هیات اجرایی از فرماندار اخراج روحانیون بلال را درخواست کرد !! در نطق آخرش نیز روی مساله مسجد بلال تاکید کرد طوریکه رقیب او نیز فشار روحی او از موضع یک مسجد را به رخش کشید.
 براستی اینهمه عصبانیت چرا؟؟ با خود سر خواندن مجموعه بلال و نشر نافله بصیرت دنبال چه بودند ؟ پاسخ روشن است . دنبال همان چیزیکه مرحله اول پیامکهای نجات بهبهان از قوم لر دنبال می کرد یعنی آزاد کردن پتانسیلی از آرا به نفع خود و به ضرر رقیب. این کدام طیف بود که با نافله بصیرت و چپ خواندن شریعتی و رای ندادن قنبریان و جانانه به شریعتی  ممکن بود برای شریعتی به صحنه بیاید؟!
واضح است رای اصلاح طلبان ، مخالفان بلال از بین دفاع کنندگان از هتاکان حضرت زهرا(س) و عاشورا و ... می خواستند از زبان بلال بگویند ما اصلاح طلبیم و اینان (مجموعه بلال) با ما مخالفند و چون اینان خودسرند و همه شهر از اینها منزجرند (!) طبیعی است مردم شهر یک کاسه به سمت شریعتی می آیند و بااختلاف بالا رای می آورد !! جالب اینکه هیچیک از این فضای 48ساعت آخر  را به روستا نکشیدند چرا که توزیع نافله بصیرت و موضع بلال مبنی بر خط و بست های آنها ، بافته های برخی دیگر را پنبه میکرد و بسا مردم غیور روستا که شیفته خانواده شهدا و بیت روحانیت هستند را علیه او میکرد .
·         نتیجه بلال ستیزی شریعتی؟ 
دور اول با پیامکهای  48ساعت آخر  از ته لیست دور دومی شد اما دور دوم با تبلیغ مقابل بودن بلال چه بدست آورد؟؟
 آرا واضح شهر محدوده ای که این منازعه انجام شد به روشنی پیام میدهد : در کل محدوده مانور بر سر ضدیت بلال و روحانیونش با شریعتی رای او اقلا 492 ( حدود 500) رای از رای سالاری کمتر است !! یعنی نه تنها نتوانست پتانسیلی آزاد کرده و فائق آید بلکه برعکس موجب عقب افتادنش از رقیب شد.
اگر در چند صندوق (مثل ملایان) در مقایسه با دور اول چرخش آرا برایش سود آورد ( از 80رای در دور اول به 169 رای در دور دوم ) ، در چندین صضندوق دیگر به ضررش آرا چرخید و در همه این صندوقها چرخش آرا پیام واضحی دارد . (برای نمونه در مکتب المهدی از 313 رای به 252 رای تنزل یافت . در صندوق هجرت از 259 به 205 رای کاهش یافت ) تغییر و جابجایی رای نیز یک خلوص رای و کیفیت رای را برای سالاری پیام دارد .
·         پیام روشن رای شهر  
نه تنها نام بردن دکتر سالاری از علامه مصباح و حمایت جبهه پایداری و موضع شجاعانه بلال موجب ریزش رای او در شهر نشد بلکه بطور واضح با آن همه مانور رقیبش بر سر مخالفت بلال میتوان نتیجه گرفت : شریعتی از بلال باخت . آری بطور واضح در شهر شریعتی از اصولگرایی و مواضع روشن و صادقانه آنها باخت . اما پیروزی نهایی او چرا ؟؟!
·         پیروزی نهایی شریعتی از چه کسی و برای چه ؟! 
بطور واضح برد شریعتی نه در شهر و محل کشتی گیری اش با مسجد بلال بلکه در روستا ست . آمار و آراء بخوبی این را نشان می دهد . حال رای روستا به او چه علتی دارد بی نیاز از تحلیل است . دوست و دشمن میدانند روز آخر انتخابات دور اول و شام آن ستاد او سالاری را ضد لر جلوه داد و پیامک انبوه دادند  . حال سالاری بجز چند جک قومیتی که البته نقل آن اخلاقی نیست چه ضدیتی با قوم لر کرده بماند ! اما هرچه بود این شبهه در ذهن روستا کارگر افتاد که توضیحات بعدی آن را در اذهان زایل نکرد . بگذریم از دامن زدن های ستاد شریعتی و تخلفات دیگر که در این زمینه گفتنی است ....
·         شریعتی تفاوت رای را کجا تامین کرد  ؟؟ 
ماشین حساب را بردارید و تفاوت رای را حساب کنید: حداکثر 2800 رای .
فکر میکنید فقط بخش مرکزی (منصوریه،کردستان،قالند ،قنبری،دودانگه ،بدلی،شهروئی،اسلام آباد و...) چقدر رای به شریعتی داده است و تفاوت رای سالاری و شریعتی در این قسمت چقدر است؟؟!
-       : 2200 رای ! برایتان معنای خاصی ندارد؟! نه سخن از تقلب است و نه تخلف . هرشخصی می تواند فرد دلخواه خود را به دوستانش معرفی کند . بنظر می رسد نمیتوان رای این مناطق تجلی و ظهور نظر برخی دوستان ارزشی را ندید گرفت، بخصوص که دور اول هم همین مناطق با رای 1920 ( حدود 2000) تجلی نظر همین افراد بوده است.  
-       نتیجه : پس باز تفاوت رای شریعتی نه از جانب اصلاح طلبان بلکه با اشاره اصولگرایان خوشبین به شریعتی بوده است . که به هر دلیل او را کم خطر از رقیب دانستد و بر اصلاح طلب منفعل بودن ایشان پای می فشردند .  
·          مسئولیت کارهای بعدی شریعتی
شاید بگویید هرکسی مسئول کار خویش است . این سخنی درست و تمام است اما مسئولیت دیگران قابل سلب نیست . کسانیکه دور اول، ورود تمام قامت داشتند و برای نامزدی اصولگرا از نیروهای خود رای  جمع کردند این بار علیرغم اجماع نیروهای اصولگرا بر رقیب شریعتی و فصل الخطاب بودن جبهه پایداری برای نیروهای ارزشی ،نه تنها ورودی نکردند بلکه صراحتا از توبه شریعتی و منفعل بودن او و کم خطر تر بودن و قابل اداره کردن او سخن گفتند ولو می گفتند رای ما سفید است و برای قسم راستی خود رای خود را هم سفید انداختند اما خوشحالیشان از رای آوردن شریعتی کاملا هویداست. به ما وعده دادند که اگر شریعتی دست از پا خطا کرد با او همان میکنیم که در خرم آباد با عابدی کردند ! حال منتظریم تا اینها چه میکنند شریعتی را اداره کرده فرآیند توبه اش را تکمیل میکنند یا .... ؟!
منبع ، تصاویر و کلیپ صوتی :http://www.belalnews.blogfa.com/post/27

[ یادداشت ثابت - شنبه 91/2/17 ] [ 12:54 صبح ] [ رضا سروری ]

خبر فوری !!!

شریعتی در جلسه چهارشنبه فرمانداری ( سیزده اردیبهشت 91 ):

باید این دو روحانی ( قنبریان و جانانه ) را به خاطر کارهایی که می کنند از شهر اخراج کنید .

بلال نیوز : آن زمان که پرده بیفتد چه ها کنند ؟!

رضا سروری : ما طلاب قم این توهین ها را بی پاسخ نخواهیم گذاشت . همچنین نسبت به جانبداری و طرفداری فرماندار بهبهان از ایشان و پشت کردن به گفتمان اصولگرایی در بهبهان و  سکوت در برابر این توهین به شدت ابراز نگرانی میکنیم .

و از امام جمعه محترم بهبهان تقاضای پیگیری و برخورد با این تخلفات قانونی و توهین ها را داریم .

لینک پاسخ مجموعه بلال (صوتی): http://www.radepaclip.com/wp-content/uploads/2012/05/javab-be-shariati.mp3

 منبع : http://www.belalnews.blogfa.com/post/19


[ یادداشت ثابت - جمعه 91/2/16 ] [ 2:35 عصر ] [ رضا سروری ]

قابل توجه دوستان  ولایی و عزیز بهبهان

تحلیل آراء دور دوم انتخابات بهبهان

شنبه 16 اردیبهشت ماه بلافاصله بعد از نماز عشاء

مسجد بلال

لطفا اطلاع رسانی کنید

 


[ یادداشت ثابت - جمعه 91/2/16 ] [ 2:21 عصر ] [ رضا سروری ]
ملت ایران روز جمعه بار دیگر بصیرت و موقع شناسی خود را به دنیا نشان خواهد داد

خبرگزاری فارس: رهبر معظم انقلاب در دیدار با معلمان تصریح کرد: ملت ایران روز جمعه یکبار دیگر با حضور در صحنه، هوشیاری، بصیرت و موقع شناسی مثال زدنی خود را در دنیا به نمایش خواهد گذاشت.

خبرگزاری فارس: ملت ایران روز جمعه بار دیگر بصیرت و موقع شناسی خود را به دنیا نشان خواهد داد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) در دیدار هزاران نفر از معلمان سراسر کشور، ضمن تبیین جایگاه رفیع و نقش بی بدیل معلم، در پایه ریزی جامعه ای سرآمد و مبتنی بر فضیلت های انسانی و علم و دانش، لزوم برنامه ریزی دقیق برای اجرای سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش را یادآور شدند و با اشاره به مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی تأکید کردند: ملت ایران روز جمعه یکبار دیگر با حضور در صحنه، هوشیاری، بصیرت و موقع شناسی مثال زدنی خود را به نمایش خواهد گذاشت.

رهبر انقلاب اسلامی در این دیدار که در ایام  بزرگداشت روز معلم برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید آیت الله مرتضی مطهری و تبریک روز معلم ، در بیان جایگاه والا و ارزشمند معلم افزودند: مهمترین ویژگی معلم این است که انسانهایی با استعدادها، عواطف، احساسات و ظرفیت های فراوان در اختیار او قرار دارند و تلاش و ابتکار معلم می تواند از این کودکان و نوجوانان، دانشمندان برجسته و انسانهای صالح، دانا و توانا بسازد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، آحاد مردم، آموزش و پرورش و خود معلمان را به قدرشناسی منزلت و جایگاه معلم توصیه و خاطرنشان کردند: عملکرد صحیح، با تدبیر، و دلسوزانه معلم، قطعاً می تواند بنیان مستحکمی را در جامعه پایه ریزی کند که بسیاری از مشکلات فرهنگی، اخلاقی و رفتاری، در آن حل شده، باشد.

ایشان همچنین با اشاره به فراگیری بی بدیل وزارت آموزش و پرورش در سراسر کشور و حتی در دورترین نقاط، مسئولیت این وزارتخانه را مضاعف دانستند و افزودند: در سالهای اخیر اقدامات قابل تقدیری در آموزش و پرورش انجام شده که مهمترین آنها تهیه سند تحول بنیادین است اما رسالت اصلی، اجرای این سند تحول است.

رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: لازمه اجرای سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش، برنامه ریزی دقیق و تهیه نقشه راه و عمل به آن، تا رسیدن به اهداف تعیین شده، است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به اهمیت بسیار بالای آموزش و پرورش در کشور و نقش آن در تربیت صحیح جوانان و ترویج فضائل اخلاقی در جامعه، خاطرنشان کردند: آموزش و پرورش باید برای نوجوانان و جوانان الگو سازی کند که بهترین الگوها نیز نوجوانان و جوانان شهید هستند.

ایشان افزودند: باید رفتار و صفات ارزشمند شهدا از جمله غیرت، همت، صداقت، سلامت، فداکاری، بینش والا، رفتار نیک با مردم و پدر و مادر،‌ و همچنین دوستان در مقابل چشم نسل جوان امروز قرار داده شود.

رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: علاوه بر آموزش و پرورش، دستگاههای تبلیغاتی، صدا و سیما، دستگاههای دولتی و روحانیون نیز در معرفی الگوها و الگوسازی در جامعه، مسئولیت سنگینی بر عهده دارند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مرحله دوم انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی افزودند: ملت ایران همواره هوشیارانه و در لحظه لازم، کار به هنگام را انجام داده است که نمونه بارز آن حضور گسترده و درخشان مردم در مرحله اول انتخابات مجلس در اسفند ماه بود که این موقعیت شناسی تأثیر خود را هم گذاشت.

ایشان با اشاره به تمام نشدن کار انتخابات مجلس نهم، تأکید کردند: ملت ایران با قدم بلندی که در روز جمعه پانزدهم اردیبهشت برخواهد داشت و با حضور در پای صندوقهای رأی و کامل کردن مجلس نهم، بار دیگر موقع شناسی خود را به دنیا نشان خواهد داد.

رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه در شرایط کنونی جهان ملتها برای دستیابی به موفقیت باید هوشیارانه در صحنه باشند و ظرفیت های خود را به میدان بیاورند، افزودند: به لطف خداوند، ملت ایران، در صحنه حضور دارد و بصیر و موقع شناس است و دشمن خود را هم به خوبی می شناسد و فریب تظاهر ریاکارانه او به دوستی را نیز نمی خورد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، انتخابات را یکی از مظاهر حضور در صحنه دانستند و خاطرنشان کردند: در شرایط کشمکش میان قدرتهای مادی، ملت ایران برای اینکه بتواند از حقوق خود و نسلهای آینده دفاع کند، باید همواره حضور در صحنه و هوشیاری را حفظ کند.

ایشان با تأکید بر اینکه افق آینده برای ملت ایران بسیار روشن است، افزودند:‌ به فضل پروردگار قطعاً فردای ایران اسلامی بهتر از امروز خواهد بود.

در ابتدای این دیدار آقای حاجی بابایی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تصویب سند تحول بنیادین گفت: برای اجرایی شدن این سند، 12 کار گروه تخصصی در مرکز و هفتصد و پنجاه ستاد در کشور تشکیل شده است.

وی با اشاره به تغییر ساختار در آموزش و پرورش و افزایش ظرفیت پرورشی افزود: تشکیل معاونت تربیت بدنی و سلامت، برنامه ریزی برای اجرای نهضت ملی حفظ قرآن، ساخت یکهزار سالن ورزشی، برنامه ریزی برای مراقبت از آسیب های اجتماعی، تکمیل پوشش آموزشی در همه روستاها، و توجه ویژه به دانش آموزان نخبه از جمله اقدامات انجام گرفته، است.

 


[ یادداشت ثابت - سه شنبه 91/2/13 ] [ 2:53 عصر ] [ رضا سروری ]

خبرگزاری فارس: مردم بحرین عصر روز جمعه با حضور ده‌ها هزار نفری، علیه رژیم آل خلیفه تظاهرات کردند.

 

خبرگزاری فارس: هزاران بحرینی بر ضد رژیم آل خلیفه تظاهرات کردند +گزارش تصویری

به گزارش فارس، مردم بحرین عصر امروز و در ادامه اعتراضات مسالمت‌آمیز خود، علیه رژیم آل خلیفه به تظاهرات پرداختند.

با وجود سرکوب‌های شدید نیروهای امنیتی رژیم آل خلیفه و نظامیان عربستان سعودی، مردم بحرین همچنان بر خواسته‌های مسالمت‌آمیز خود اصرار دارند و به تظاهرات مسالمت‌آمیز خود ادامه می‌دهند.

این تظاهرات ساعت 4 عصر و از میدان "جد حفص" با مسجد شیخ عزیز آغاز شد.

احزاب برجسته‌ای نظیر "الوفاق"، "الاخاء"، "الوحدوی"، "الوحد" و "القومی" از تمام مردم بحرین دعوت کرده‌ بودند که در این تظاهرات حضور گسترده‌ای داشته باشند.

در این تظاهرات گروه‌های مختلف بحرینی مشارکت داشتند.

 


[ یادداشت ثابت - پنج شنبه 91/2/8 ] [ 10:5 عصر ] [ رضا سروری ]
آیت الله مهدوی کنی خواستار برخورد با عاملین انتشار نامه هتاکانه شد؛
انتقاد استادبرجسته‌اخلاق ازهتک‌حرمت به علامه‌مصباح درنامه‌ی بدون‎امضاء

آیت الله مهدوی کنی در واکنش به تخریب و هتک حرمت علامه مصباح یزدی، با انتقاد از انتشار نامه‌های بدون امضاء منتسب به دانشجویان این دانشگاه از مسئولین دانشگاه امام صادق علیه السلام خواست با افرادی که عامدانه به دنبال تخریب فضای اخلاقی و علمی دانشگاه هستند، برخورد نماید.

به گزارش رجانیوز، روز گذشته خبرگزاری وابسته به سازمان تبلیغات، متنی شب نامه مانند و بدون امضاء را به  نام دانشجویان دانشگاه امام صادق علیه السلام منتشر کرد که در آن با ادبیاتی موهن نسبت به جایگاه و شخصیت علامه مصباح یزدی هتک حرمت صورت گرفته بود. به دنبال این اقدام مشکوک و غیر اخلاقی، معاونت دانشجویی دانشگاه امام صادق علیه السلام اعلام کردآیت الله مهدوی کنی رئیس این دانشگاه در جلسه امروز هیأت رئیسه دانشگاه امام صادق علیه السلام از صدور بیانیه‌ها و نامه‌های سرگشاده و بدون امضاء انتقاد کرده و انتشار اینگونه متن‌ها را نشانه ضعف افراد بر شمرد.
 
رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان این موضوع افزود: در طول دوران سخت مبارزه با رژیم طاغوت نیز، علما و بزرگان همیشه اصرار داشتند تا پای اعلامیه ها و نامه‌هایی را که صادر می کردند، امضاء کنند.
 
این استاد اخلاق برجسته ضمن توصیه دانشجویان به رعایت اخلاق و حرمت افراد و گروه‌ها، از ایشان خواست تا شجاعت ایستادگی پای عقاید و نظرات خود را داشته و در اطلاعیه‌ها و اعلامیه‌ها نام و مشخصات خود را درج کنند. 
آیت الله مهدوی کنی همچنین  معاونت دانشجویی دانشگاه امام صادق علیه السلام را مأمور کرد تا ضمن رسیدگی به این موضوع با افرادی که عامدانه به دنبال تخریب فضای اخلاقی و علمی دانشگاه هستند، برخورد نماید. 
 
گفتنی است ظهر امروز و بدنبال انتشار متن موهن نسبت به علامه مصباح یزدی در خبرگزاری مهر و انتساب این متن به دانشجویان دانشگاه امام صادق علیه السلام، دانشجویان دانشگاه این دانشگاه با امضاء نامه‌ای از آیت الله مهدوی کنی خواستند تا به صورت جدی به فضای اخلاقی انتخابات ورود کنند.
 
دانشجویان این دانشگاه در این نامه آورده‌اند:"‌ ما دانشجویان و شاگردان جناب عالی، از شما می خواهیم با ورود جدی خود در عرصه ی اخلاقی انتخابات ضمن دعوت هر دو گروه به رعایت تقوای سیاسی، گروههای مدعی حمایت از حضرتتان را، از ادامه ی مشی در پیش گرفته برحذر دارید. چرا که استمرار چاپ این دست نشریات و رسانه ای شدن این طرز تفکرات حاصلی جز انشقاق و شکاف در میان دلسوزان انقلاب نخواهد داشت."
 

[ یادداشت ثابت - سه شنبه 91/2/6 ] [ 4:1 عصر ] [ رضا سروری ]
جدیدترین اطلاعات از پرواز در کالیفرنیا تا قندهار درگفتگو با فارس
4 کد جدید از رمزگشایی پهپاد جاسوسی آمریکا (RQ170) توسط سپاه

خبرگزاری فارس: فرمانده نیروی هوافضای سپاه جدیدترین اطلاعات بدست آمده از رمزگشایی پهپاد جاسوسی آمریکا (RQ170) را اعلام کرد.


خبرگزاری فارس: 4 کد جدید از رمزگشایی پهپاد جاسوسی آمریکا (RQ170) توسط سپاه

سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه که به مناسبت سالروز تصویب اساسنامه سپاه گفتگویی مشروح با گروه امنیتی دفاعی خبرگزاری فارس داشت، جدیدترین اطلاعات بدست آمده از رمزگشایی پهپاد جاسوسی آمریکا (RQ170) را اعلام کرد.

 

وی با بیان اینکه علت اینکه خیلی نمی‌توانیم راجع به این هواپیما صحبت کنیم این است که این هواپیما برای ما یک سرمایه ملی محسوب می‌شود و حرف زدن ما یعنی دادن اطلاعات و نباید به راحتی آن را خرج کنیم، اما من در اینجا 4 کد می‌دهم که آمریکایی‌ها متوجه شوند ما تا چه حد به این هواپیما نفوذ کرده‌ایم.

 

حاجی‌زاده ادامه داد: زیر مجموعه‌های این هواپیما برای پاره‌ای از اشکالات فنی در اکتبر 2010 مطابق با 25 مهر 1389 در کالیفرنیا بوده، سپس این هواپیما پس از اصلاح و تست های پروازی در نوامبر 2010 مطابق با 28 آبان 1389 به قندهار آمده و پرواز داشته که ظاهرا در آن زمان نیز یک سری اشکالاتی که نتوانسته اند آن را برطرف کنند مشاهده شده است .

فرمانده نیروی هوافضای سپاه تصریح کرد: زیر مجموعه های این پهپاد همچنین دوباره در دسامبر 2010 برای رفع اشکالات جدید به فرودگاهی نزدیک لس انجلس برده شده و پس از انجام عملیات اصلاح و تستهای پروازی و زیر سیستم‌ها که همان سنسورها و تجهیزات این هواپیما است مجددا به قندهار بازگردانده شده است.

وی با بیان اینکه ما تمام اطلاعات و نرم افزار این هواپیما را بدست آورده‌ایم، تاکید کرد: این هواپیما همچنین در دو هفته قبل از کشته شدن بن لادن در محل کشته شدن این فرد در پاکستان پرواز داشته است.

حاجی‌زاده ادامه داد: اگر ما به نرم افزارها و هاردهای این هواپیما دست پیدا نکرده باشیم، نمی‌توانستیم این موضوعات را بدست بیاوریم. متخصصان ما کاملا به بخش‌ها و برنامه‌های این هواپیما مسلط هستند.

 

فرمانده نیروی هوافضای سپاه اعلام کرد: بیش از 50 سال فناوری آمریکایی‌ها چه در حوزه هواپیماهای با سرنشین و چه هواپیماهای بدون سرنشین در این هواپیمای جاسوسی (RQ170) جمع شده است. همه فناوری‌هایی که آمریکایی‌ها در هواپیماهای F35، بمب افکن استیلز، پورکت و غیره داشته در این هواپیما وجود دارد و این‌ها کاملا زیر سؤال رفته است.

 

وی ادامه داد: بعد از سرنگونی هواپیمای U2 در سال 1960 در شوروی که منجر به اسیر شدن خلبان آمریکایی‌ آن شد، آمریکایی‌ها به فکر هواپیماهای بدون سرنشین افتادند که از آن سال تا کنون نشاندن (RQ170) توسط سپاه بزرگترین افتضاح آمریکایی‌ها است.

 

حاجی‌زاده در پایان در خصوص برخی گفته‌ها مبنی بر وجود سیستم انفجار خودکار در این هواپیما گفت: موشک‌ها سیستم انفجار خودکار دارند ولی همه هواپیماها نه و این موضوع صحت ندارد، آنها اینقدر به این هواپیما اطمینان داشتند که این کار را نکردند.

 

مشروح این گفتگو متعاقبا منتشر می‌شود.


[ یادداشت ثابت - شنبه 91/2/3 ] [ 2:36 عصر ] [ رضا سروری ]
هفتمین جلسه دادگاه فساد بزرگ مالی-7
فوری/ تشکیل پرونده ارتشا برای رئیس سابق سازمان خصوصی‌سازی

خبرگزاری فارس: نماینده دادستان گفت: برای آقای «ک.ز» رئیس سابق سازمان خصوصی‌سازی پرونده رشا و ارتشا تشکیل شده و مفتوح است.


خبرگزاری فارس: فوری/ تشکیل پرونده ارتشا برای رئیس سابق سازمان خصوصی‌سازی

به گزارش خبرنگار قضایی فارس، فراهانی دیگر نماینده دادستان حاضر در هفتمین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده فساد بزرگ مالی اظهار داشت: برای آقای «ک.ز» رئیس سابق سازمان خصوصی‌سازی پرونده رشا و ارتشا تشکیل شده و مفتوح است.

وی همچنین از مفتوح بودن 150 پرونده برای متهمان پرونده فساد بانکی خبر داد و گفت: نمی توان به گفته وکلا فرض کرد که تمام این افراد مسلوب‌الاراده بوده‌اند.


[ یادداشت ثابت - شنبه 91/2/3 ] [ 2:34 عصر ] [ رضا سروری ]
هفتمین جلسه دادگاه فساد بزرگ مالی-13
محاکمه غیابی آخرین متهم زن/ مه‌آفرید مانند قذافی از زنان استفاده می‌کرد

خبرگزاری فارس: نماینده دادستان گفت: به تعبیر یکی از دوستان مدیریت خسروی مانند قذافی معدوم بوده است و زنان سهم بیشتری در مدیریت زیر مجموعه وی داشتند.


خبرگزاری فارس: محاکمه غیابی آخرین متهم زن/ مه‌آفرید مانند قذافی از زنان استفاده می‌کرد

به گزارش خبرنگار قضایی فارس، در ادامه هفتمین جلسه دادگاه فساد بزرگ مالی رسیدگی به اتهامات «م.ز» یکی دیگر از متهمان آغاز شد که متهم بعد از اینکه در جایگاه قرار گرفت خطاب به قاضی درباره تفهیم اتهامات گفت: به هیچ عنوان اتهامات را قبول ندارم.

وی ادامه داد: به دلیل اینکه وکیلم استعفا داده است می‌خواهم که آخرین دفاعم زمان دیگری باشد.

قاضی سراج با بیان اینکه وکلای شما 2 بار یا عزل شده‌اند یا استعفا داده‌اند،‌ خودت باید دفاع کنی. من دفاع آخر را از شما می‌گیرم بعد فرصت دارید تا لایحه بدهید.

متهم گفت: در اصل قرار بود به خاطر رشته تحصیلی‌ام در آب معدنی داماش استخدام شوم اما به من گفتند که موقعیت شغلی ندارند و باید کارمند دفتری در امور بانکی باشم؛ من هم قبول کردم.

«م.ز» ادامه داد: من در طول این مدت 2 سال در بهترین حالت با 12 ساعت کار فقط 500 هزار تومان می‌گرفتم. چه تحصیل مال نامشروعی داشتم؟ که حتی پدرم نتوانست برای من سند بگذارد.

متهم گفت: در شب عید که همه به مرخصی رفتند من در زندان به غریبانه‌ترین وضع سال را تحویل کردم؛ من محرم شرکت نبودم. به من تفهیم شده بود که ما کار هماهنگی با بانک‌ها را انجام می‌دهیم فقط تو می‌روی و افتتاح حساب می‌کنی. کارمندان بانک برای ما کارت افتتاح حساب می‌کردند و خودم شخصاً در افتتاح حساب تأثیری نداشتم.

«م.ز» افزود: نکته دیگر این است که آقای «الف.ش» از تیر ماه 88 که به واحد ما وارد شد من و چند کارمند دیگر را به واحدی متروکه فرستادند. اگر من امین این گروه بودم مرا به یک واحد متروکه نمی‌فرستادند. اگر می‌دانستم کار خلافی انجام می‌شود بیرون می‌رفتم. با لیسانسم هر جا که می‌رفتم منشی می‌شدم همین 600 هزار تومان را می‌دادند.

متهم با بیان اینکه من اصلاً با خزانه ارتباط نداشتم که بدانم پولشویی چی است گفت: قبل از عید یک ربع ساعت با وکیلم صحبت کردم. اجازه بدهید من وکیل بگیرم و با او مشورت کنم چیزهایی که در کیفرخواست آمده است را من اصلاً خبر ندارم. من هیچ کجا نگفتم که شرکت به باتلاق تبدیل شده است.

فراهانی گفت: ما هم نگفیتم شما گفته‌اید بلکه آقای الف.ش گفته است.

متهم ادامه داد: پس چرا این مطالب را در کیفرخواست من می‌خوانید؟ اجازه بدهید وکیل بگیرم و با او مشورت کنم؛ هنوز 6 ماه از فعالیتم نگذشته بود که دیدم به در و دیوار روزنامه نصب کرده‌اند که خسروی کارآفرین برتر شده است.

در نهایت قاضی با توجه به درخواست‌های متهم با موکول شدن اخذ آخرین دفاع از وی به جلسه آینده موافقت کرد.

در ادامه، کیفرخواست متهم دیگر پرونده به نام «ش.م» که به خاطر بارداری نتوانسته بود از کیش به تهران بیاید به صورت غیابی قرائت شد تا وکیل وی از او دفاع کند.

وکیل متهم هم بعد از اینکه قاضی اتهام موکل وی را مشارکت در اخلال در نظام اقتصادی و همچنین پولشویی عنوان کرد، اعلام کرد که در دفاع از موکل لایحه خواهد داد و خواستار تبرئه موکلش شد.

وی ادامه داد: عناصر مادی جرم در این اتهام در شرکت در اخلال نظام اقتصادی وجود ندارد زیرا موکل من هیچگونه همکاری با این افراد نداشته است؛‌ ابتدا باید ثابت شود که عمل موکل من مجرمانه بوده است؛‌ او یک منشی ساده بوده که فقط نامه‌ها را پرینت می‌گرفته است و هیچگونه همکاری با سایر شرکا نداشته است.

وکیل متهم گفت: اقدامات موکل من در قبال گستردگی گروه آریا و وجود مدیرانی که هر کدام اجازه تصمیم‌گیری داشته‌اند نمی‌تواند مجرمانه باشد، موکل من به هیچ عنوان علم و اطلاع از فعل ارتکابی نداشته است. 

وی با بیان اینکه او در بازجویی‌ها گفته که علم و اطلاعی از سیاست‌گذاری‌ها نداشته است گفت: بلکه در قبال اخذ حقوق عادی مشغول فعالیت بوده است؛ موکل من هیچ منفعتی به جزء گرفتن حقوق 700 هزار تومانی آن هم به مدت 6 ماه را نداشته است حالا چگونه می‌توان به فردی که در کل 4 میلیون حقوق گرفته است اتهام شرکت در اخلالی 3 هزار میلیارد تومانی را نسبت داد. اتهام موکل من منصفانه به‌نظر نمی‌رسد و از دادگاه درخواست تبرئه دارم.

وکیل درباره تحصیل مال نامشروع توسط متهم گفت: در این خصوص موکل به تقاضای فردی اقدام به پرینت سیاهه تجاری کرده است حال سوال این است که آیا این کار از نظر شما تسریع در انجام بزه بوده است؟ در واقع موکل اقدام به انجام فعل مثبتی برای ارتکاب بزه نکرده است و هیچگونه وحدت قصدی میان موکل و انجام عمل مجرمانه وجود نداشته است.

وی ادامه داد: به نظرم موکلم مرتکب معاونت در جرم نشده است و یک ریال درآمد به جز حقوقش نصیبش نشده است که این هم دلیل دیگری بر عدم اطلاع از مجرمانه بودن این کار است. او در اقاریر خود اشاره‌ای به مسئول دفتر بودن فولاد فام اسپادانا نکرده بلکه او فقط منشی ساده بوده است. درباره کیفرخواست که گفته موکل رابط بانک سامان بوده است باید گفت که ایشان فقط مدارک شرکت‌ها را می‌گرفته و به فردی به نام «ق» می‌داده و به هیچ عنوان مسئولیت دیگری نداشته است.

در ادامه فراهانی نماینده دادستان در جایگاه قرار گرفت و گفت: ایشان عمل‌کننده به دستورات شجاعی بوده و ارتباط خوبی با بانک‌ها داشته است. «الف.ش» جایی گفته بود آن قدر که «م.ز» را در بانک‌ها می‌شناختند من را نمی‌شناختند. ایشان کاملاً در جریان بوده به گونه‌ای که «الف ش» متن پیش فاکتورها را هم می‌دانسته است.

استخدام زنان یکی از شگردهای مه‌آفرید بوده است

وی ادامه داد: یکی از تدابیر مه‌آفرید استخدام زنان بوده است، 50 درصد پرسنل مه‌آفرید زن بودند. ابتدا به دلیل اینکه زنان کمتر به مدیرانشان خیانت می‌کنند و دلیل دوم اینکه بیشتر دستورات را انجام می‌دهند. به تعبیر یکی از دوستان مدیریت خسروی مانند قذافی معدوم بوده است و زنان سهم بیشتری داشتند.

فراهانی، نماینده دادستان درباره این متهم گفت: او هماهنگی‌های زیادی داشته است به گونه‌ای که مهر شرکت الیت در بندر انزلی در کیش ساخته می‌شود؛ از انزلی تا کیش؟ آن قدر هم که وکلا می‌گویند بی‌اراده نبوده‌اند بلکه اطاعت بی چون و چرا داشته‌اند.

در ادامه وکیل متهم بار دیگر برای دفاع آخر در جایگاه قرار گرفت و گفت: آخرین دفاع این است که با توجه به نداشتن هیچ گونه اختیاری آن هم در قامت یک منشی ساده و با توجه به وضعیت خاص ایشان و نداشتن سابقه کیفری تقاضای تبرئه دارم.

قاضی سراج گفت: این متهمان، متهمان ردیف‌های 27، 28، 29 و 32 بودند که جلسه آنها را جداگانه برگزار کردیم.


[ یادداشت ثابت - شنبه 91/2/3 ] [ 2:33 عصر ] [ رضا سروری ]

آیت الله قاضی و توصیه به توبه و استغفار

ghazi.jpg


برادران عزیزم! ـ خداوند متعال شما را برای طاعتش موفق نماید ـ هشیار باشید که به ماههای حرام وارد شده ایم، پس چه بزرگ است و تمام نعمتهای باری تعالی بر ما؛ پس قبل از هر چیز بر ما واجب و لازم است که توبه نمائیم با شرائط لازم و نمازهای ویژه، سپس از گناهان کبیره و صغیره به قدر توان دوری نماییم.


پس شب جمعه ـ یا روز شنبه ـ نماز توبه بخوانید ـ شب جمعه یا روز آن ـ سپس روز یکشنبه از روز دوم ماه اعاده کنید آن را. سپس ملازم باشید به مراقبه صغری و کبری و محاسبه و معاقبه نفس به آنچه که شایسته و لازم است. [ منظور از مراقبه صغری، محاسبه نفس است از جهت صدور گناه و خطا حتی ترک مستحبات و ارتکاب مکروهات و مراقبه کبری، دوام ذکر و توجه و عدم غفلت در حد امکان ]. پس همانا در آن یادآوری برای کسی است که اراده دارد متذکر شود یا از خدا بترسد. سپس به دلهایتان توجه نمائید و مرضهایی که در اثر گناه است مداوا کنید و به وسیله استغفار، عیبهای بزرگ تان را کوچک و کم نمائید.


« مرحوم قاضی به همه سفارش می کردند این ذکر را قرائت کنند:


أستَغْفِرُ اللهَ الذی لا إلهَ الا هو مِن جمیعِ ظلمی و جَورِی و إسرافِی عَلَی نفسی و أتوبُ إلیه


از خداوند که معبودی جز او نیست به خاطر تمامی ظلم ها و گناهانم و ستمی که بر خود روا داشته ام طلب بخشش می کنم و به سوی او باز می گردم. »


منبع : کتاب عطش .


[ یادداشت ثابت - پنج شنبه 91/2/1 ] [ 10:9 صبح ] [ رضا سروری ]
<   <<   6   7   8   9      >
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ
امکانات وب
ایران رمان